قیچی باغبانی و انواع آن

قیچی باغبانی چه نوع قیچی است ؟

قیچی باغبانی یکی از ابزار آلات منحصر به فرد باغبانی است که همه‌ی ما برای رسیدگی به گل‌ها و گیاهانمان به این ابزار مخصوص نیاز داریم.

از این ابزار متنوع و پرکاربرد می‌توان به عنوان عضو جدانشدنی باغبانی و به نوعی پراهمیت ترین ابزار باغبانی نام برد.
به طور کلی، قیچی باغبانی یک وسیله‌ی کاربردی برای تمام علاقمندان به پرورش گل و گیاه، باغداران، یا گلخانه داران و هر کسی است که در اطراف خود با گیاهان سر و کار دارد.

قیچی باغبانی و انواع آن

قیچی باغبانی به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارد در بریدن شاخه ها و مرتب کردن درختان و به نوعی هرس و اصلاح گیاهان، تهیه قلمه و پیوند، چیدن میوه ها و گل ها و اموری از این می‌توان از آن استفاده نمود.

همه‌ی ما در هنگام خرید قیچی باغبانی با این مورد برخورد داشته ایم که کدام مدل آن را خریداری نماییم ؟ برای خرید قیچی باغبانی بهتر است در ابتدا کاری که قرار است توسط آن انجام دهیم را مشخص نماییم ، سپس به سراغ خرید قیچی مورد نظر برویم. لازمه ی خرید هر ابزاری شناخت درست مدل‌ها و کاربرد آن هاست.

انواع قیچی باغبانی کدام است و هر کدام چه کاربردی دارند ؟

قیچی باغبانی به علت کاربرد گسترده‌ای که دارد ، در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته شده است که لازم است ما با آن‌ها آشنایی کافی داشته باشیم.

قیچی میوه چینی

برای برداشت و چیدن میوه های مختلف از روی درختان و بوته‌ها باید از این قیچی مخصوص استفاده شود. این قیچی با تیغه‌های نازکی که دارد در چیدن و برداشت میوه های نرم تری مثل انگور، انبه، هلو ، کیوی، شلیل و میوه های مشابه به کمک ما می‌آید.

قیچی شمشاد زن

این مدل قیچی که معمولا دسته‌های بلندی دارد ، برای هرس کاری و آرایش و پیرایش توده های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیغه‌های این قیچی از فولاد با کیفیت و ضد زنگی ساخته می‌شود که مقامت بسیار بالایی دارند.

قیچی شمشاد زن به گونه‌ای طراحی شده است که از آن می‌توان برای هرس علف‌های هرز نیز استفاده کرد.

قیچی شاخه زن

این قیچی به دلیل دسته‌های بلندی که دارد ، برای قطع کردن و بریدن شاخه هایی که در ارتفاع بالاتر قرار گرفته‌اند و دست کاربر در حالت عادی به آن ها نمی‌رسد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیچی های شاخه زن به دو صورت دسته ثابت و دسته تلسکوپی طراحی و تولید می‌شوند.

قیچی های سر شاخه زنی که به صورت دسته تلسکوپی ساخته می‌شوند ، با بیرون کشیدن قسمتی از دسته، طول آن ها برای هرس کردن شاخه های بالایی افزایش می‌یابد. دسته‌های این مدل قیچی‌ها می تواند در چند ایستگاه مختلف قرار بگیرد و چند طول مختلف را ایجاد نماید.

قیچی هرس

قیچی هرس نوعی قیچی باغبانی است که به تیغه‌های بسیار قوی برای هرس شاخه‌های با قطر بالاتر مجهز شده است. دسته‌های قیچی‌های هرس معمولا جهت وارد آوردن نیروی بیشتر به صورت بلند ساخته می‌شوند.

قیچی چمن زن

قیچی چمن زنی همانطور که از نامش پیداست برای هرس و کوتاه کردن ساقه‌ی بلند چمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرس کردن و کوتاه کردن ساقه‌ی بلند چمن‌ها شادابی و طراوت و البته زیبایی چندین برابر به آن‌ها می‌بخشد.
لازم به ذکر است برای کوتاه کردن و مرتب کردن چمن‌هایی که در وسعت کم وجود دارند ، می‌توان از قیچی باغبانی چمن زن استفاده نمود در غیر اینصورت باید از دستگاه چمن زنی استفاده کرد.

قیچی باغبانی و انواع آن

نتیجه گیری در انتخاب قیچی باغبانی

با شناخت درست انواع قیچی باغبانی و کاربرد مخصوص به آن‌ها ، می‌توانید قیچی متناسب با کارتان را انتخاب و خریداری نمایید و همچنین از آسیب به میوه‌ها و شاخ و برگ درختانتان جلوگیری کرده باشید.

ابزار لاین فروشگاه اینترنتی ابزار آلات و با سابقه‌ی حضور پر رنگ چندین ساله‌ در بازار ابزار ایران و با داشتن تخصص فنی مورد نیاز و مرتبط با انواع ابزارآلات، عرضه کننده‌ی تمامی ابزارها برای کاربران عمومی و حرفه‌ای به صورت آنلاین و اینترنتی است. که توسط سایت متاوبز https://metawebz.org/  بهینه سازی و پشتیبانی می‌شود.

برای خرید قیچی باغبانی و استعلام قیمت و ابزارهای باغبانی دیگر در فروشگاه اینترنتی ابزارلاین می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی با شماره‌های 09127546504   و  66704671-021  تماس حاصل فرمایید.

قیچی باغبانی و انواع آن

منبع : ایسنا | www.isna.ir

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟