راهکار هایی برای انتخاب یک میز مدیریت خوب!

میز مدیریت با این‌که تقاضای کمتری نسبت به دیگر میزها اداری دارد اما اهمیت آن در هنگام انتخاب مبلمان مناسب اداری بیشتر است.

انتخاب مناسب این نوع میزها با توجه به دو نکته اهمیت پیدا می‌کند:

  • مدیریت یک مجموعه اداری مانند قلب آن است که تمام روابط درون اداری یا خارج از آن و مربوط به مشتریان به آن‌جا ختم می‌شود.

میز مدیریت اولین چیزی است که جایگاه و شخصیت مدیر مجموعه را به کارمندان و مشتریان نشان می‌دهد. به همین علت انتخاب میزی که تصویر درست و مناسبی از مدیریت نشان بدهد، باید در اولویت قرار بگیرد.

  • مدیریت یک مجموعه اداری اگرچه کارهای یک اوپراتور یا کارمند را انجام نمی‌دهد اما ساعت‌های زیادی را پشت این میز سپری می‌کند و احتمالا با سیستم‌های کامپیوتری متعدد و پرونده‌های زیادی سر و کار دارد. یک میز مناسب باید راحتی و سهولت هنگام استفاده را برای افراد فراهم کند.

تا این‌جا با هم بررسی کردیم که چرا انتخاب یک میز مدیریت مناسب مهم است اما تا زمانی که میزی با ویژگی‌های مناسب انتخاب نکنیم، اهمیت این انتخاب را به‌درستی متوجه نشده‌ایم. در ادامه نکات مهم برای انتخاب چنین میزی را توضیح خواهیم داد. پس تا انتها همراه ما بمانید.

راهکار هایی برای انتخاب یک میز مدیریت خوب!

ویژگی‌های یک میز مدیریت خوب

علاوه بر آن‌که یک میز خوب باید از مواد اعلا و مرغوب ساخته شده باشد و بی‌کیفیت و شکننده به نظر نرسد، ظاهر آن نیز اهمیت زیادی دارد.

ویژگی‌های ظاهری اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم افراد می‌آیند. این میز باید باشکوه و اقتدار باشد تا مراجعه کنندگان تفاوت مدیریت و کارمندان مجموعه را به‌راحتی تشخیص دهند و جایگاه مدیریت برای آن‌ها متفاوت جلوه دهد.

بنابراین اگر تصمیم به خرید یک میز مدیریت گرفتید بهتر است به مواردی مانند رنگ میز، دکوراسیون اتاق و سبک آن بیشتر دقت کنید. یک میز مدیریت خوب مانند رنگ میز، دکوراسیون اتاق و سبک آن اهمیت دارد. در نهایت توجه به چنین مسائلی روی تصویر یک مدیر در ذهن اطرافیان نیز تاثیر می‌گذارد.

رنگ میز

اولین چیزی که یک اتاق مدیریت باید به دیگران نشان دهد، پرستیژ و ابهت مدیر آن است. این نکته‌‌ای است که در انتخاب رنگ باید به آن دقت کنیم. در روانشناسی رنگ‌ها، رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای یا مشکی نسبت به دیگر رنگ‌های روشن یا جیغ مانند قرمز یا زرد وقار بیشتری به فضا می‌دهند.

اما محیط‌های جوان و پویایی هم هستند که مدیریت آن‌ها علاوه بر اقتدار نیاز به روابط دوستانه و نه‌ چندان خشک دارد. در این محیط‌ها می‌توانیم با ترکیب رنگ‌های روشن به رنگ‌های تیره معمول، جو مدیریتی اما در عین حال دوستانه و پویا نیز ایجاد کنیم. میز مدیریت گارنت ژاویز یکی از این مدل میزها است. این میز با طراحی مینمال و رعایت اصول ارگونومیک، برای مدیران جوانی عرضه شده که به جای محیط‌های خشک و رسمی به دنبال ایجاد فضایی صمیمی و پویا هستند.

دکوراسیون اتاق

شاید مهم‌ترین نقش در انتخاب یک میز را دکوراسیون آن فضا ایفا کند. هماهنگی اجزای یک اتاق باعث می‌شود تا هر جز آن در بهترین حالت خود دیده شود. این هماهنگی با انتخاب مبلمان مناسب و هماهنگ و قرار دادن هریک از آن‌ها در یک مختصات درست به دست می‌آید.

انتخاب و هماهنگی مبلمان متفاوت از برندها یا طرح‌های مختلف کاری سخت و در بسیاری از اوقات بدون راهنمایی و کمک دیزاینرها غیرممکن است.

از آن‌جایی که انتخاب مبلمان هماهنگ برای ما کار دشواری است و استفاده از کمک یک طراح داخلی ممکن است هزینه زیادی برای ما داشته باشد، می‌توانیم از مبلمان ست اداری استفاده کنیم که برندها به بازار عرضه می‌کنند.

راهکار هایی برای انتخاب یک میز مدیریت خوب!

یکی از ست‌های مناسب مدیریتی موجود در بازار ست میز، کتابخانه و ویترین مدل آرتا برند تیمیس است. میز مدیریتی این برند تمام ویژگی‌های یک میز خوب را دارد و هماهنگی موجود بین ست باعث شده تا یک فضای مدیریتی مناسب شکل گیرد.

سبک مبلمان

مبلمان فضاهای اداری عموما در سه سبک پرطرفدار در بازار موجود هستند؛ کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن. انتخاب سبک مبلمان بیشتر به علاقه ما بستگی دارد اما باید به موارد دیگری نیز توجه کنیم تا به یک چیدمان و انتخاب درست برسیم.

به‌عنوان مثال اندازه فضا، طراحی سقف، کفپوش و دیوارها نیز در انتخاب سبک مبلمان تاثیرگذار هستند.

اگر برای بازسازی اتاق مدیریت خود محدودیتی ندارید، می‌توانید با توجه به سبک مورد علاقه خود برای آن اقدام کرده و سپس مبلمان مناسب اداری را تهیه کنید. گرچه نباید از یاد ببریم که بازسازی ممکن است هزینه به همراه داشته باشد و برای بسیاری از بیزینس‌ها مقرون به‌صرفه نیست.

در این موارد بهتر است مبلمان را در سبکی انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با اتاق مدیریت شما دارد. برند ژاویز در کنار برند هایی چون ،خوگر، تمیس و فضاگویا در سبک‌های متفاوتی اقدام به تولید و عرضه میز مدیریت خلاقانه کرده است. میزهایی در سبک مینیمال، مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک از این برند در بازار موجود است.

ارتفاع میز

یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب میز مدیریت ارتفاع آن است. برخلاف تصور عموم که مدیریت مجموعه فعالیت خاصی ندارد، مدیر یک مجموعه اداری ساعت‌های زیادی در پشت میز خود مشغول به انجام کارهای مختلف است. به همین دلیل ارتفاع میز که نه بلند باشد و نه کوتاه اهمیت زیادی برای سهولت و راحتی کاربر دارد.

ارتفاع نامناسب میز علاوه بر آن‌که سرعت انجام فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد می‌تواند باعث ایجاد دردهای فیزیکی در گردن و کمر شود و آسیب‌های زیاد و جدی وارد کند.

ارتفاع یک میز مدیریت ایده‌آل چیزی در حدود 70 تا 80 سانتی‌متر باید باشد و مناسب‌ترین اندازه در این بازه 75 سانتی‌متر است.

میزهای مدیریت تولیدی برند ژاویز علاوه بر آن‌که بر مبنای سهولت استفاده کاربر طراحی شده‌اند، استانداردهای طراحی را نیز رعایت می‌کنند و باعث کاهش امراض و دردهای فیزیکی که یک میز نامناسب می‌تواند به بدن وارد کند می‌‌شوند.

ابعاد میز

میزهای مدیریتی نسبت به دیگر میزهای اداری از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند. مدیران برخلاف دیگر کارمندان تنها به انجام یک فعالیت نمی‌پردازند و به همین علت روی میز آن‌ها باید فضای کافی برای چند سیستم، پرونده، تقویم، کاتالوگ و چیزهای دیگر وجود داشته باشد.

ابعاد این نوع میز علاوه بر عملکرد آن، بر زیبایی اتاق نیز تاثیر می‌گذارد. یک میز مدیریت بنا به ماهیتش باید ابعاد بزرگی داشته باشد اما بزرگ یا کوچک‌تر بودن آن به نسبت ابعاد اتاق باعث از دست رفتن زیبایی میز و اتاق می‌شود.

راهکار هایی برای انتخاب یک میز مدیریت خوب!

یکی از برندهایی که میز با ابعاد متناسب و استاندارد تولید می‌کند، مبلمان اداری ژاویز است. این برند که میزهای مدیریت مدرن، لوکس و لاکچری تولید می‌کند در طراحی مبلمان اداری خود تلاش کرده است تا در عین زیبایی و تامین نیازهای کاربران، راحتی آن‌ها در استفاده را نیز در اولویت قرار دهد.

منبع:  وبسایت مبلمان اداری ژاویز

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟