انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی که در ساختمان های مختلف می بینید، بر پایه و اساسی ساخته شده اند و هر یک تناژ رنگی متنوعی دارند. انواع رنگ کاری ساختمان با استفاده از رنگ های مختلف صورت می گیرد که هر یک از رنگ های موجود زیبایی خاصی به محیط منزل شما خواهند داد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع رنگ آمیزی ساختمان و کاربرد های رنگ ها در ساختمان آشنا کنیم.

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

اهمیت انواع ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان چیست؟

در انواع نقاشی ساختمان مدرن و سبک های مرتبط با آن، استفاده از انواع رنگ ساختمانی به چشم می خورند. انواع مارک رنگ ساختمان نیز برای انتخاب شما وجود دارند که می توانید به دلخواه آن ها را گلچین کنید. همچنین انواع مدل رنگ ساختمان وجود دارند که با توجه به سبک طراحی داخلی خانه شما می تواند قابل انتخاب باشد.

برای مثال، انواع رنگ مولتی کالر ساختمان وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها رگه های زیبایی روی دیوار خلق کنید. انواع رنگ های ساختمانی مولتی کالر معمولا از ترکیب چند رنگ ساخته شده اند و استفاده از آن ها براحتی امکان پذیر خواهد بود. البته به شرطی که بتوانید تمام نکات مربوط به انواع ترکیب رنگ ساختمان را بشناسید.

در بخش های مختلف منزل می توان از انواع رنگ ساختمانی استفاده کرد؛ برای مثال انواع رنگ کف ساختمان و همچنین انواع رنگ سقف ساختمان وجود دارند که متناسب با همین نیاز خواهند بود. یعنی شما می توانید آن ها را تهیه کنید و بدلیل خاصیت فوق العاده آن ها در جذب رطوبت و حفظ تعادل دما، از آن ها استفاده کنید.

انواع رنگ ساختمانی که در متریال مختلف می بینید، قطعا با نکات و اصول ترکیب رنگ ها در ساختمان ترکیب شده اند. هر یک از رنگ ها دارای حس جالبی اند که شناخت زبان رنگ ها باعث می شود بتوانید ارتباط نزدیک بین آن ها را احساس کنید. نکته مهم این است که انواع مختلف رنگ ساختمان را بهتر است پس از اطلاع از پالت رنگی مناسب هر یک انتخاب کنید.

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ داخل ساختمان می توانند در جذابیت منزل شما نقش بسزایی داشته باشند؛ اصولا دنیای رنگ ها سبب وسیع شدن دیدن ما نسبت به متریالی می شود که در دکوراسیون منزل استفاده می کنیم.

انواع رنگ آمیزی داخل ساختمان در بخش های مختلف آن

انواع رنگ ساختمان جدید که تولید می شوند، با هدف های مختلفی تولید خواهند شد. برای مثال یک نوع رنگ برای استفاده برای دیوار ساختمان شناخته می شوند و با نام انواع رنگ دیوار ساختمان مفهوم می یابند. انواع نقاشی ساختمان جدید می تواند برای متریال مختلفی انجام شود که نیاز به اصول مختلفی نیز باشد. برای مثال، می توانید انواع رنگ آمیزی در بخش های مختلف خانه را در زیر ببینید:

انواع رنگ درب ساختمان

انواع رنگ دیوار ساختمانی

انواع رنگ های سنگ ساختمانی

انواع رنگ در و پنجره ساختمان

انواع رنگ ابزار ساختمانی

انواع رنگ سقف ساختمان

هر یک از این بخش ها قطعا رنگ ها با جنس های مختلفی دارند که می توان از آن ها براحتی در رنگ آمیزی ساختمان استفاده کرد. معمولا انواع رنگ در ساختمان که برای بخش های مختلفی از منزل ساخته می شوند را می توان براحتی با ویژگی های آن ها شناخت. برای مثال، قطعا رنگ کف ساختمان باید کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد تا در برابر فشار های مختلف دوام آورد.

قیمت 41 مدل استند آشپزخانه بسیار شیک و کاربردی

روش های مختلفی نیز برای تولید انواع رنگ ساختمانی و استفاده از آن ها وجود دارد. برای مثال، انواع پودر رنگ ساختمان را شما پس از تهیه کردن می توانید با محلول های خاص با پایه آب دوست یا چربی دوست ترکیب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از رنگ آمیزی ساختمان خود دریافت کنید.

در ادامه این آشنایی با انواع رنگ برای ساختمان می خواهیم انواع رنگ جهت نقاشی ساختمان را به شما معرفی کنیم. هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد های متنوعی دارند. شما را با هر یک از این ویژگی ها و کاربرد های آن آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع رنگ ساختمان و ویژگی ها و کاربرد های آن ها

در انواع نقاشی ساختمان با غلطک ابتدا باید بدانید که چه رنگ هایی درون سطل های خود بریزید و آن ها را با یکدیگر قاطی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید! یعنی شما ابتدا باید انواع پرایمر رنگ ساختمان را به دیوار خود ترکیب بزنید تا رنگ مورد نظر شما با بهترین کیفیت پیاده شود. سپس می توانید انواع رنگ ساختمانی را براحتی با استفاده از غلطک به متریال مورد نظر بزنید.

دسته بندی رنگ ها نیز بسیار متنوع است. برای مثال، می توان رنگ های ساختمانی را با توجه به رنگ آن ها طبقه بندی کرد. مثلا انواع رنگ سبز ساختمان وجود دارند که می توان هر یک از آن ها را با کنتراست و اشباع رنگ متفاوتی یافت. البته می توان این رنگ های سبز را در گروه های هم خانواده از لحاظ پالت رنگی نیز محسوب کرد. برخی از مهم ترین رنگ های ساختمانی عبارت اند از:

انواع رنگ سبز ساختمان که می توانند شامل رنگ سبز پسته ای، سبز تیره، سبز چمنی، سبز یشمی و… باشند.

انواع رنگ سفید برای ساختمان که می توانند شامل انواع رنگ سفید یخچالی، سفید مات، سفید شیری و… باشند.

انواع رگ کرم ساختمانی که می توانند شامل انواع رنگ کرم، کرم قهوه ای، کرم صورتی، کرم زرد و… باشند.

انواع رنگ مشکی ساختمانی که می توانند شامل انواع رنگ مشکی تیره، مشکی مات، مشکی کم رنگ و… باشند.

انواع رنگ استخوانی ساختمان که می توانند شامل رنگ استخوانی اشباع، استخوانی تیره، استخوانی روشن و… باشند.

علاوه بر این، می توان دسته بندی دیگری در خصوص انواع رنگ ها تعیین کرد. آن هم این است که در این دسته بندی مهم است که چه طرحی از رنگ باید بررسی شود. برای مثال، انواع رنگ ساختمانی روغنی از انواع دسته بندی از لحاظ چرب بودن یا نبودن است.

آشنایی با انواع رنگ ساختمانی در دسته بندی دوم!

گفتیم که انواع رنگ ساختمانی را می توان بر اساس جنس و ترکیبات درونی آن ها طبقه بندی کرد. هر یک از انواع رنگ ساختمانی که قرار است در ادامه ببینید، قطعا می توانند بخش های مهمی از سوالات شما در خصوص این دسته بندی را پاسخ دهند؛ زیرا مهم ترین رنگ های موجود برای استفاده از مصارف رنگ آمیزی ساختمان را شامل می شوند.

هر یک از این رنگ ها را می توان در بخش های مختلف منازل استفاده کرد. اما بهتر است این را بدانید که هر یک از این رنگ ها در چه فضایی و با چه کاربردی بهترین نتیجه را به شما خواهند داد. پس این شما و این هم انواع رنگ های ساختمانی جدید:

 انواع رنگ ساختمانی آکریلیک از زیباترین رنگ های ساختمانی اند.

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

یکی از انواع رنگ ساختمانی مهم و خواستنی است که زیبایی فوق العاده به فضای داخلی منزل شما می دهد. این رنگ ها و یا نام آن ها را شاید در انواع متریال دیگر شنیده باشید. این نام نشان دهنده متنوع بودن رنگ است که می تواند جذابیت جالبی به فضای داخلی منزل شما بدهد. معمولا برای تمامی فضا هایی که حس می کنید می توانید از این رنگ استفاده کنید، می توان رنگ آکریلیک را انتخاب کرد.

یکی از ویژگی های مهم این رنگ بعنوان یکی از محبوب ترین انواع رنگ ساختمانی، سریع خشک شدن آن است. همانند رنگ های پلاستیکی، این رنگ نیز خشک می شود اما براحتی قابل شستشو است و نسبت به رنگ های روغنی که پایه چرب دارند نیز بهتر است؛ زیرا پایه آن آب است و می توان از آن بطرز شگفت آوری مفید استفاده کرد! این رنگ ها به اندازه رنگ های روغنی براق نیستند و به همین دلیل نمی توان آن ها را بی نقص نیز نامید.

یک عیب دیگر این رنگ این است که در استفاده از آن برای مصارف مختلف، باید آن را با غلطک روی سطوح بزنید. این عیب ممکن است برای شما کوچک باشد، اما برای آن هایی که می خواهند یک رنگ آمیزی ظریف داشته باشند، قطعا مشکل خواهد بود. به همین دلیل بسته به نیاز خود، می توانید به سراغ یکی از رنگ های آکریلیک و یا روغنی بروید.

انواع رنگ ساختمانی بلکا از بهترین رنگ ها برای مصارف گوناگون اند.

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

یکی از بهترین رنگ ها برای پوشاندن نقص های دیوار ها، بلکا است! این رنگ با استفاده از الیاف سلولزی تولید می شود؛ پس می تواند یک نمای کاملا برجسته و جالب به مکان های مختلف درون منزل شما بدهد. معمولا از این رنگ باری رنگ آمیزی بخش های آسیب دیده منزل استفاده می کنند. این رنگ می تواند علاوه بر افزایش زیبایی فضای درون منازل، باعث افزایش صرفه جویی در هزینه شما نیز شود؛ زیرا بجای خرید کاغذ دیواری، می توانید از این رنگ استفاده کنید.

البته دقت کنید که نیازی نیست این رنگ ها را در سطوح استفاده کنید، البته اگر بخواهید هم شاید نتوانید! زیرا این رنگ های ساختمانی از سلولز ساخته شده اند و ممکن است الیاف آن برای سلامت تنفسی انسان و حیوانات مشکل ساز باشد. اما می توان از مزایای این رنگ منزل به تنوع بسیار بالای آن و همچنین بدون بو و قابل شستشو بودن آن اشاره کرد.

انواع رنگ های روغنی ساختمان از محبوب ترین رنگ ها است.

انواع رنگ آمیزی روغنی ساختمان می توانند جذابیت زیادی برای شما داشته باشند! با وجود اینکه انواع رنگ روغن نقاشی ساختمان بوی مطلوبی ندارند و ترکیب آن ها با یک حلال چربی دوست کمی سخت است، ولی نتیجه نهایی بسیار زیبا خواهد بود.

قیمت 40 مدل توربان زیبا و شیک برای بانوان شیکپوش + لینک خرید

انواع رنگ روغن ها به سه گروه براق، نیمه مات و مات تقسیم می شوند که هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. این رنگ ها قابل شستشو اند و نسبت به رنگ های پلاستیکی مقاومت بسیار بیشتری دارند. این رنگ ها باید با پایه چرب و با غلظت معین ترکیب شوند؛ پس شاید مجبور شوید برای رنگ کردن منزل خود با انواع رنگ روغنی ساختمان یک نقاش حرفه ای را بکار بگیرید. این نقاش می تواند بهترین نتیجه را از رنگ مورد نظر شما روی دیوار و یا بخش های مختلف منزل به نمایش بگذارد.

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

 انواع رنگ پلاستیک ساختمان از ترکیبات جدید رنگی ساختمانی اند.

رنگ پلاستیک از انواع رنگ ساختمانی است که به سرعت خشک می شود. رنگ آمیزی با این رنگ و تهیه آن اصلا سخت نیست؛ فقط کافی است این نکته را در نظر داشته باشید که این رنگ به سرعت خشک می شود و سعی کنید در تهیه آن، رنگ را بسیار غلیظ نکنید؛ سپس می توانید براحتی و به سرعت رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید. این رنگ ساختمانی از انواع رنگ های قدیمی است که همیشه طرفداران زیادی داشته است. زیرا شما با استفاده از انواع رنگ پلاستیک ساختمان نیازی به استخدام نقاش حرفه ای ندارید و خودتان نیز می توانید کار رنگ آمیزی را براحتی انجام دهید.

یک عیب مهم این رنگ این است که به سرعت خشک می شود و چرک شدن آن نیز ساده است! علاوه بر این، این رنگ قابل شستشو نیز نیست، در برابر نور خورشید مقاومت کمی داشته و روی تمام سطوح مثل فلزات مختلف به خوبی نمی نشیند.

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی طرح دار می توانند زیبایی فوق العاده ای به منزل شما بدهند.

رنگ های طرح دار معمولا می توانند شامل انواع متنوع تری نیز باشند. این رنگ ها را می توان در بخش های مختلفی از یک منزل دید؛ برای مثال می توان انواع رنگ های طرح دار را در راهرو ها و فضا های کوچک دید که نظر شما نسبت به کوچکی فضا را از بین می برند. این باعث می شود تا دید شما به خود رنگ جذب شود.

برای فضا هایی که می خواهید جنبه فان و تفریحی بیشتری داشته باشند، می توانید از این رنگ های ساختمانی استفاده کنید. انواع رنگ ساختمانی طرح دار معمولا برای اتاق خواب کودکان نیز پیشنهاد می شوند ولی برای اتاق خواب بزرگسالان پیشنهاد نمی شوند؛ زیرا طرح های آن ها ممکن است کمی از آرامش شب شما بکاهند.

 

 انواع رنگ ساختمانی مولتی کالر از جذاب ترین رنگ های ساختمانی اند.

این مدل از انواع رنگ ساختمانی همانطور که از اسمشان مشخص است، از ترکیب چند رنگ ساخته شده اند. به همین دلیل اگر این رنگ ها روی بخش های مختلفی از منزل خود بزنید، ممکن است رگه های مختلفی از رنگ ها را نیز ببینید. این رگه ها و نامنظمی های موجود در رنگ می توانند یکی از بهترین رنگ ها را برای رنگ آمیزی داخلی ساختمان شما خلق کنند.

معمولا انواع رنگ ساختمانی مولتی کالر به حدی جذاب هستند که می توانند نقص های دیوار های زیرین خود را نیز بپوشانند. به همین دلیل می توان از آن ها در ساختمان های قدیمی بسیار استفاده کرد. این استفاده می تواند منجر به افزایش زیبایی دکوراسیون داخل منزل شما بهمراه افزایش کیفیت رنگ آمیزی شود.

جمع بندی

در این مقاله، آشنایی با انواع رنگ ساختمانی را با هم دیدیم و گفتیم که هر یک از رنگ هایی درون دکوراسیون منزل استفاده می شوند، دارای اهداف و ویژگی های گوناگونی اند. گفتیم که انواع مختلفی از رنگ ها برای ساختمان وجود دارند؛ برای مثال، انواع رنگ روغنی ساختمان و انواع رنگ ساختمانی آکریلیک از محبوب ترین رنگ ها بودند. همچنین با توجه به جنس رنگ ها نیز می توان آن ها را در دسته های مختلفی مثل انواع رنگ ساختمان قابل شستشو نیز تقسیم بندی کرد.

همچنین گفتیم که بخش های مختلفی از منزل می توانند رنگ های متنوعی بگیرند. برای مثال، رنگ انواع سنگ ساختمانی می تواند با انواع رنگ سقف ساختمان متفاوت باشد و قطعا نیز اینگونه است! انواع رنگ ساختمانی که در این مقاله دیدید را می توانید در دکوراسیون منزل خود نیز ببینید. فقط کافی است در انتخاب انواع رنگ ساختمانی به خوبی عمل کنید تا بهترین نتیجه را نیز بگیرید.

لیست قیمت خرید 39 مدل شمع وارمر فانتزی و شیک در بازار

تصاویر بیشتر :

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

انواع رنگ ساختمانی و کاربرد آن برای دکوراسیون داخلی

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آپارتمان با دکور زیبا و رنگ های خنثی در کنار چیدمانی باشکوه ، آشنایی با انواع رنگ آبی و نحوه استفاده آنها در دکوراسیون داخلی ، آشنایی با ایده های جدید رنگ اتاق نشیمن در سال جدید ، معرفی انواع رنگ های مکمل رنگ قرمز در دکوراسیون ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)