بررسی تفاوت های چوب و چوب پلاست

از دیرباز چوب به خاطر ویژگی زیبایی و ظرافت مورد توجه افراد بوده است ؛ اما امروزه ماده بادوامی به نام چوب پلاست نیز در صنعت ساخت و ساز ساختمان به کار می رود که علاقه مندان خاص خودش را دارد. این دو محصول در عین داشتن ویژگی های مشترک تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

چوب یا چوب پلاست

به طور معمول ، از این دو محصول که در مکان های مشابه استفاده می شوند ؛ دارای عملکردهای مشابه و نام های تا حدی مشابه هستند. گاهی چوب و چوب پلاست با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. اول از همه ، بیایید ویژگی‌ های کلی این محصولات مانند مناطق کاربری و عملکرد مشترک را بررسی کنیم و کمی با این دو گروه محصول آشنا شویم. سپس به تفاوت‌ های این دو محصول پرطرفدار بپردازیم . همچنین باید بگوییم کاربرد های چوپ پلاست در صنعت ساخت و ساز بیشتر می باشد.

ویژگی های کلی چوب و چوب پلاست

به طور کلی ، از روکش چوب طبیعی و چوب پلاست در سطوح کف ، کابینت ، مبلمان و بسیاری از مصارف مختلف استفاده می شود. اصطلاح روکش چوب طبیعی به لایه هایی از چوب طبیعی اطلاق می گردد که بر روی قطعات تخته سه لا فشرده می شوند.

سطوح چوب پلاست که با مواد شیمیایی و روش های مختلف پرس پوشانده می شوند ، در مبلمان ، پارکت ها ، کابینت ها و بسیاری دیگر از تولیدات چوبی استفاده می شوند و به محصولات بافت چوب واقعی می بخشند.

روکش چوب طبیعی بافت منحصر به فرد چوب واقعی را بر روی سطوحی که اعمال می شود نشان می دهد ؛ زیرا از لایه های چوب واقعی تولید می شوند. واضح ترین تفاوت بین چوب و چوب پلاست روکش بافت و سطح آنهاست.

پوشش چوب پلاست به مبلمان و پارکت ظاهری منحصر به فرد ، دانه دار و الگوی چوب طبیعی می بخشد. البته نباید از نظر دور داشت که چوب ، نیاز به صیقل مکرر دارد و در برابر خراشیدگی و سایش مقاوم نیست.

بررسی تفاوت های چوب و چوب پلاست

چوب پلاست چیست؟

روکش های چوب پلاست با فشار دادن لایه های نهایی اجزای چوب کامپوزیت به همراه رزین پلاستیکی از خرده های چوب مختلف به دست می آیند. لمینت هایی که پس از ساخت دارای سطوح صاف هستند ، به عنوان آخرین لایه و رویه مبلمان چوبی در کف ، دیوار ، سقف ، میز و … مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات انواع مختلفی دارند. طبقه بندی آنها با توجه به مواد شیمیایی موجود در آنها و مناطق استفاده آنها متفاوت است.

محصولات چوب پلاست ها اجزای بادوام و مصنوعی هستند که در مقایسه با سطوح چوب طبیعی ضد آب ، ضد لک و مقاوم در برابر حرارت هستند. مناطقی که بیشتر استفاده می شوند ، مناطقی هستند که احتمال فرسودگی بیشتر است. به عنوان مثال ، کابینت های حمام ، اصلی ترین قسمت هایی هستند که این سطوح بیشترین استفاده را دارند.

پوشش های سطوح چوب پلاست را می توان در رنگ ها ، انواع و سطوح مختلف در مقایسه با محصولات طبیعی تولید کرد. نگهداری آسان تر و نوسازی کمتر از ویژگی های این محصول نسبت به چوب است. این بافت‌ های مدرن‌ تر برای ظاهری زیباتر روی سطح ترجیح داده می ‌شوند و نسبت به چوب ‌های طبیعی مقرون به صرفه ‌تر هستند .

تفاوت های چوب و چوب پلاست

سطوح روکش شده با چوب طبیعی و سطوح چوب پلاست و همچنین زمینه ها و دلایل اصلی استفاده از آنها را بررسی کرده ایم. در زیر می توانید تفاوت بین دو نوع مختلف روکش را به طور کامل مشاهده کنید.

سطوح روکش چوب طبیعی

  • پوشش های سطح چوب طبیعی و واقعی با استفاده از قطعات چوب واقعی هستند ؛
  • چوب طبیعی یک ماده خراش پذیر و تخریب پذیر است ؛
  • محصولات دوستدار طبیعت مطابق با فلسفه معماری پایدار هستند ؛
  • از آنجایی که آنها طبیعی هستند، حاوی مواد و اجزای سمی نیستند ؛
  • دارای بافت منحصر به فرد و زبان طراحی جاودانه چوب واقعی هستند ؛
  • چوب واقعی دارای سطحی است که نیاز به تعمیر و نگهداری داشته و اغلب نیاز به پرداخت دارد.

روکش چوب پلاست

  • چوب پلاست ها مواد مصنوعی هستند که از ترکیب کاغذ ، اجزای خاک اره به کمک رزین پلاستیک و فشردن آنها تولید می شوند ؛
  • در مقایسه با چوب طبیعی محصولاتی مقرون به صرفه هستند که در محیط کارخانه تولید می شوند ؛
  • آنها را می توان با ظاهر یکسان ، سطح و بافت های مشابه تولید کرد ؛
  • سطوح بادوام تری نسبت به سطوح چوبی طبیعی دارد.

برای خرید چوب پلاست با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت می توانید به سایت پلاستو وود مراجعه نمایید.

بررسی تفاوت های چوب و چوب پلاست

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟