رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

در گذشته ، زوج‌ هایی که در انتظار بچه‌ بودند ، به محض اینکه جنسیت کودک را می ‌فهمیدند ، آماده ‌سازی اتاق کودک را آغاز می‌کردند. تصمیمی که گرفته می شد تنها بین دو گزینه بود. اگر کودک دختر بود ، همه وسایل از سایه های صورتی انتخاب می شدند ؛ اگر پسر بود ، همه چیز با آبی تزئین شده بود. امروزه این درک مدت هاست که اعتبار خود را از دست داده است. هر دختری می‌ تواند رنگ‌ هایی غیر از صورتی را دوست داشته باشد و هر پسری می ‌تواند با رنگ‌ هایی غیر از آبی خوشحال شود. علاوه بر این ، والدین در انتخاب رنگ‌ ها ، سرعت رشد کودکان را نیز در نظر می‌ گیرند و سعی می‌ کنند رنگ‌ هایی را انتخاب نمایند که ممکن است در سنین آینده فرزندانشان دوست داشته باشند. در این مقاله به انواع رنگ اتاق کودک می پردازیم.

به رنگ های طبیعت بپردازید

درختان ، علف ‌ها ، اقیانوس ‌ها و دریاها ، آسمان ، رودخانه ها ، جنگل‌ ها و … چهار گوشه طبیعت مملو از هزاران سایه آبی و سبز است. جنبه آرامش بخش طبیعت در تأثیری که این رنگ ها در هر اتاق ایجاد می کنند منعکس می شود. سایه های آبی و سبز فشار خون را تنظیم می کنند ، فرد را آرام کرده و تمرکز را تسهیل می نماید. اگر می خواهید فضایی خنک در اتاق کودک خود ایجاد کنید ، با تناژ این رنگ ها ترکیب های متنوعی ایجاد کنید. شما می توانید از ظاهر استاندارد رنگ آبی دور شوید و تناژهای مختلف را با هم بسازید. به این ترتیب ، از طریق رنگ اتاق کودک روی رشد فرزند خود تأثیر می گذارید و کودک خود را قادر می سازد تا تفاوت ها را درک کند.

لیست خرید 40 مدل دستگاه اسپرسوساز نسپرسو کاربردی و با کیفیت + قیمت عالی

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

تناژهای گرم و سرد را متعادل سازید

گرچه رنگ های آبی و سبز فضای دلنشینی را ایجاد می کنند ، اما برای اینکه اتاق کودک به محیطی دوستانه و سرگرم کننده تبدیل شود ، به تناژهای گرم نیز نیاز است. برای مبلمان کودک می توانید به رنگ های گرم روی بیاورید تا با رنگ دیوار خود تضاد ایجاد کنید. رنگ ‌های زنده و روشن اثر محرکی دارند. گاهی اوقات می ‌توانند باعث ناراحتی شوند و زمانی که فرزندتان در آینده شروع به مطالعه در اتاق خود می‌ کند ، نقش خوبی مخواهند داشت. با این حال ، می توانید از رنگ های سرد و رنگ های زنده به صورت متعادل استفاده کنید. اگر تمام دیوارها را قرمز نمایید ، کودک شما واکنش های ناخوشایندی نشان می دهد. با این حال ، هنگام انتخاب رنگ اتاق کودک ، به رنگ آرامش بخش روی بیاورید و از فرش قرمز استفاده کنید.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

از رنگ های سرزنده و پر انرژی غافل نشوید

رنگ ‌های روشن و شاد اتاق کودکان شما را بزرگ ‌تر ، روشن ‌تر و مدرن ‌تر نشان می ‌دهد. کودک شما به رنگ های شاد و پویا نیاز دارد. در این مرحله می توانید با رنگ آمیزی یکی از دیوارها یا قسمتی از دیوار به رنگی متفاوت از قسمت های دیگر ، به اتاق پویایی بخشید. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، هنگام انتخاب وسایل تزئینی ، مبلمان یا اکسسوری اتاق می توانید به رنگ های زنده و روشن تر روی بیاورید. فراموش نکنید که این یک اتاق کودک است و سعی کنید انتخاب هایی داشته باشید که بتواند دنیای رنگارنگ کودکان را منعکس نماید.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

با استیکرها و تصاویر ، خلاقیت را به دیوارها اضافه کنید

احتمالاً برچسب های ستاره و ماه را از دوران کودکی خود به یاد دارید. با این جزئیات کوچک می شد احساسی را در خود داشت که انگار در زیر آسمان خوابیده اید و در آن احساس خوشبختی باورنکردنی می کردید. اکنون برچسب ها و نقاشی های دیواری بسیار بیشتر تکامل یافته اند. اکنون گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها به دلخواه انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که تخیل کودکان چقدر گسترده است و به راحتی می توان آنها را با یک عکس روی دیوارهای اتاق خود به دنیاهای مختلف منتقل کرد. بر این اساس ، رنگ اتاق کودک خود را به سبکی تزئین کنید که رویاهای فرزندتان را گسترش دهد.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ های ضد باکتری پاک شونده را انتخاب نمایید

مانند سایر قسمت های خانه ، در مورد رنگ اتاق کودک نیز سلامت و بهداشت به اندازه رنگ ها اهمیت دارد. کودک شما از اولین لحظه ای که چشمانش را به دنیا باز می کند ، زمان زیادی را در آن اتاق می گذراند. وقتی کمی رشد کرد ، آن ناحیه تبدیل به مکانی می شود که کودک شما در آن می خوابد ، بازی می کند و درس می خواند. به همین دلیل ، بسیار مهم است که هنگام انتخاب رنگ ، توجه داشته باشید که رنگ های سالم و بهداشتی را انتخاب کنید. در این مرحله می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

نکات مهم

از آنجایی که رنگ های پایه آب بی بو هستند ، به دستگاه تنفسی شما یا دستگاه تنفسی فرزندتان آسیبی نمی رساند.

رنگ های پاک شونده به شما این امکان را می دهند که به راحتی آلودگی های انباشته شده روی دیوار را تمیز نمایید. بنابراین می توانید اتاق را به مکان سالم تری برای فرزندتان تبدیل می کنید. همچنین ، اگر نقاش کوچولوی شما سعی می کند به جای کاغذ خالی از دیوارها به عنوان بوم استفاده نماید ، با استفاده از رنگ پاک شدنی ، دیوارها را بدون مشکل ترمیم کنید.

خرید 39 مدل میز پینگ پونگ با کیفیت بالا و دوام عالی + قیمت مناسب

انواع رنگ های پاک شونده شامل رنگ های نیمه براق و اکریلیک (بر پایه آب) است. شما باید با یک متخصص مشورت کنید تا تصمیم بگیرید کدام نوع رنگ به بهترین وجه نیازهای رنگ اتاق کودک شما را برآورده می کند. اگر رنگی که فکر می کنید برای اتاق بسیار مناسب است با دیوارهایتان سازگاری ندارد ، به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید.

رنگ های ضد باکتری به ویژه در اتاق کودکان به طور فزاینده ای استفاده می شود. این رنگ ها از چسبیدن باکتری ها ، کپک ها و میکروارگانیسم های مختلف بر روی دیوارها جلوگیری کرده و اتاق را برای سلامتی شما و فرزندتان بسیار راحت تر می کنند. به خصوص اگر حساسیت های آلرژیک دارید و فکر می کنید فرزندتان از نظر ژنتیکی مستعد بروز واکنش های آلرژیک مختلف است ، توصیه می کنیم رنگ های ضد باکتری را انتخاب نمایید.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

در سال های آینده انتخاب رنگ اتاق کودک را به فرزندتان بسپارید

قبل از اینکه فرزندتان به دنیا بیاید باید در مورد رنگ اتاق کودک و دکوراسیون آن تصمیم بگیرید. با این حال ، نظر کودک شما ممکن است متفاوت از دیدگاه شما باشد. به یاد داشته باشید که هر کودکی متفاوت است و در آینده رنگ اتاق کودک را بر اساس علاقه او تغیید دهید.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

همانطور که فرزند شما رشد می نماید ، سلیقه و علاقه او نیز تغییر می کند. از آنجایی که یکی از زمینه هایی که او می تواند به بهترین شکل خود را بیان کند اتاقش است ، ممکن است بخواهد این تغییرات را در اتاق خود منعکس کند. فضای بیان را به او بدهید تا بتواند به فردی با اعتماد به نفس تبدیل شود. اگرچه تغییر رنگ دیوار می تواند یک فرآیند پرهزینه و پر زحمت باشد ؛ اما اجازه دهید او در مورد رنگ اتاقش نظر داشته باشد.

تصاویر بیشتر:

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

خرید 39 مدل آباژور ایکیا با کیفیت و شیک + قیمت عالی

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع رنگ آبی و نحوه استفاده آنها در دکوراسیون داخلی ، آشنایی با ایده های جدید رنگ اتاق نشیمن در سال جدید ، آشنایی با رنگ های مناسب اتاق کودک ، بهترین مدل های رنگ دیوار اتاق کودک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)