9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

دکوراسیون پذیرایی بسیار حائز اهمیت تر از سایر فضاهای خانه است. به این دلیل که پذیرایی بخش عمومی خانه و بیشتر از فضاهای دیگر در معرض دید میهمانان است. برای دکوراسیون پذیرایی فقط عناصر و وسایل خانه نیاز به انتخاب ندارند. بلکه ساختار اصلی پذیرایی مانند دیوار، کف و سقف نیز میتوانند در زیبایی پذیرایی تاثیر گذار باشند. یکی از روش های دکوراسیون ساختار پذیرایی، گچ کاری سقف است. اما باید دقت داشت که تغییر گچ کاری سقف، کاری بسیار هزینه بر است. بنابراین از همان ابتدا در انتخاب طرح گچ کاری سقف، به خوبی انتخاب کنید. این مقاله به منظور آشنایی گچ کاری سقف و انواع آن، تهیه شده است.

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

در کدام بخش از فضا ها میتوان از گچ کاری سقف استفاده کرد؟

در زمان های قدیم برای پذیرایی ها از گچ کاری سقف استفاده میکردند. اما امروزه حتی برای سرویس های بهداشتی نیز میتوان از گچ کاری استفاده کرد. به این علت که گچ کاری سقف فقط برای زیبایی سقف نیست. میتواند به منظور مشخص کردن محل نور پردازی انجام شود.

سبک های مختلف گچ کاری سقف

گچ کاری به سبک سنتی: این گچ کاری در سقف های خانه های قدیمی مرسوم بوده است. طرح های ان بسیار شلوغ بوده. معمولا از طرح گل و پرنده و طرح هایی که نماد بهشت بوده استفاده شده است. در این روش برای گچ کاری سقف ها معمولا از رنگ های قرمز، سبز، طلایی و رنگ هایی از این سبک استفاده شده است. گچ کاری سنتی خود به دسته های مختلفی از گچ کاری سقف تقسیم بندی میشود. این گچ کاری ها عبارتند از: گچ کاری لایه ای، گچ کاری معرق، گچ کاری تخمه کن، گچ بری لکه ای و گچ کاری هشته.

41 مدل بهترین کابل شارژر لایتنینگ آیفون برای شارژ سریع گوشی + خرید

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

گچ کاری به سبک مدرن: این گچ کاری ها را میتوانید در سقف هتل ها، ادارات، سالن های اجتماعات و … مشاهده کنید. با ورود و خلق گچ کاری های مدرن، دیگر گل و پروانه در سقف خانه ها دیده نشد. این سبک با خطوط ساده جذابیت را در سقف خانه ها خلق میکرد. در گچ کاری های مدرن معمولا از ترکیب خطوط منحنی و خطوط تیز استفاده میشود. که با تعبیه محل هایی برای نور پردازی در ان، میتواند دکوراسیون خانه شما را متحول کند. بر خلاف گچ کاری های سنتی که تنها دارای جنبه زیبایی داشتند. گچ کاری های مدرن علاوه بر زیبایی کارایی ایجاد میکنند. مانند استفاده از نور های مخفی در سقف.

نکاتی که در گچ کاری سقف باید به آن توجه کرد

ارتفاع سقف را برای نوع گچ کاری سقف، به شدت اهمیت دارد. اگر سقف خانه شما بلند است میتوانید از گچ کاری های مجلل و پر طرح استفاده کنید. اما اگر سقف خانه شما، دارای ارتفاع معمولی است. بهتر است از گچ بری های شکوهمند استفاده نکنید. سعی کنید در حد یک طرح ساده و اسپرت گچ کاری سقف را انجام دهید.

خرید 39 مدل ساک ورزشی شیک و باکلاس که هر ورزشکاری باید داشته باشد

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

گچ کاری و نکات کاربردی در ان

از گچ بری هایی برای سقف خانه استفاده کنید. که با وسایل و سبک دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد. گچ بری هایی که برای خانه های سلطنتی استفاده میشود. اگر در خانه اسپرت شما نیز استفاده شود. کاملا ناهماهنگی آن در خانه شما مشاهده میشود.

گچ کاری سقف مانند تمام ابزار های دکوراسیون میتواند احساس مثبت و منفی در شما ایجاد کند. سعی کنید گچ کاری که برای سقف استفاده میکنید. کاملا متناسب با روحیه و فضای خانه شما باشد.

برای گچ کاری های سقف میتوانید از رنگ های مختلف در تزئین ان استفاده کنید. بنابراین سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بعد از مدتی شما را خسته نکند. و همچنین باعث ایجاد عدم هماهنگی در دکوراسیون خانه شما نشود.

قبل از استفاده از گچ کاری برای سقف خانه، اصول زیبایی شناسی در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید. این کار به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

استفاده از گچ کاری در اطراف سقف

برخی از نمونه های گچ کاری سقف

گچ کاری های نور مخفی

رابیتس کاری سقف

گچ کاری به منظور نور پردازی در سقف خانه

گچ کاری دور سقف یا دور لوستر به منظور ایجاد چهار چوب

گچ کاری آرک های آشپزخانه، یا همان بالای اپن های آشپزخانه

41 مدل منگنه و میخکوب جالب و مدرن در بازار قیمت خرید ارزان

تصاویر بیشتر:

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

9 مدل گچ کاری سقف مدرن و کلاسیک

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
30 مدل تزیین سقف اتاق کودک در ایده های بسیار خلاقانه و زیبا ، آشنایی با انواع چراغ های سقفی و انتخاب مدلهای مدرن آن ، آشنایی با انواع سقف کاذب پی وی سی ، آشنایی با انواع سقف کناف ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)