صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید

دریچه خطی چیست؟

دریچه خطی داکت اسپلیت یکی از محبوب ترین و متداول ترین دریچه های توزیع هوا هستند. همان طور که از نام این دریچه ها مشخص است دریچه های خطی ظاهری باریک و خطی دارند که در بخشیدن زیبایی به محیط هم تاثیر بسزایی دارد. عمدتا جنس دریچه های خطی از آلومینیوم است و در رنگ ها و ابعاد مختلف تولید می شود.

موارد مصرف دریچه های خطی

از دریچه های خطی در موارد مختلفی استفاده می شود مانند:

انواع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی

دریچه های خطی را می توان در موارد برودتی و گرمایشی استفاده کرد و علاوه بر آن برای رفت و برگشت و تخلیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید

ویژگی های دریچه های خطی:

دریچه های خطی روی دیوار و داخل سقف های کاذب با حداکثر ارتفاع جهت هوادهی تا 5 متر تعبیه می شود.

مزایا استفاده از دریچه های خطی:

  • قابلیت استفاده در رفت و برگشت هوا
  • توزیع هوا به صورت لایه ای از سقف
  • قابلیت ساخت در اشکال مربعی و مستطیلی
  • قابلیت استفاده از انواع دمپر جهت کنترل هوادهی
  • مناسب برای استفاده در سیستم های هواساز جهت توزیع هوا
  • قابلیت ساخت در ابعاد و اندازه های مختلف متناسب با نیاز خریدار
  • قابلیت توزیع هوا به صورت یک طرفه، دو طرفه، دو طرفه کنجی، سه طرفه و چهار طرفه

نصب دریچه خطی

روش نصب دریچه های خطی با استفاده از پیچ های خودکار و بر روی قاب چوبی و روی لبه کانال نصب می شود. به همین دلیل دریچه های خطی قابل اجرا در انواع دیوارهای گچی، سیمانی و چوبی هستند.

تولیدکننده دریچه های خطی

در حال حاضر شرکت های معتبری اقدام به تولید انواع دریچه های خطی باکیفیت می کنند که موجب به صرفه بودن قیمت برای مصرف کنندگان و حمایت ار کلای ایرانی و کمک به چرخه اقتصادی برای تولیدکنندگان است.

دریچه بازدید چیست؟

همان طور که از نام این دریچه ها مشخص است، دریچه بازدید داکت اسپلیت در محل های تعبیه می شوند که نیاز به بازدید و دسترسی دارد که به آن دریچه دسترسی هم گفته می شود. در محل هایی مانند قرارگیری کپسول آتش نشانی، محل نصب شیرآلات و رایزرهای ساختمان از دریچه های بازدید استفاده می شود.

صفر تا صد انواع دریچه های داکت اسپلیت را بدانید

انواع دریچه بازدید

دریچه های بازدید در انواع چفتی یا کابینتی، مدل بندانگشتی  و با قفل زیمنسی و از جنس های آلومینیوم با زنگ کوره ای تولید می شود.

کاربرد دریچه بازدید

دریچه های بازدید در قسمت های مختلف واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی قابل استفاده است. از دریجه های بازدید رایزرهای فاضلاب، شیرفلکه ها و تجهیزات نصب شده جهت کنترل فن کویل ها یا داکت اسپلیت ها، رایزرهای برق، تلفن، آنتن و سیستم های اطفاء حریق، تابلوهای برق، جعبه های تقسیم و جعبه هاب کنترلی، شبکه کنترلی و سیستم های تلفن داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمای خرید دریچه بازدید

برای خرید دریچه های بازدید لازم است تا ابعاد متناسب با محل مورد نظر را به درستی محاسبه کنید. برخی مواقع بهتر است برای اندازه گیری دقیق تر از ابزارهایی مانند گونیا استفاده شود و به نواحی ناهمگون توجه کنید.

در اندازه گیری به فضلی بادخور توجه کنید به همین دلیل اندازه را کمی بزرگتر در نظر بگیرید تا فضای بادخور را پوشش دهد.

نکته دیگر توجه داشته باشید تا لبه افقی با قسمت افقی دریچه هم راستا باشد و در صورتی که بیرون زدگی وجود داشته باشد و به این مورد توجه نکنید دریچه به خوبی چفت نمی شود.

جنس دریچه از موارد دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. به طور مثال از دریچه های کنافی برای قسمت های لوله کشی شده استفاده می شود و مناسب برای بخش های الکتریکی و محل نصب آنتن هستند. برای دریچه های فاضلاب استفاده از دریچه های چدنی و آهنی گزینه مناسبی هستند و استحکام بیشتری دارند. دریچه های بازدید از جنس پلاستیکی دارای استهلاک بالا هستند و در برابر گرما و رطوبت مقاومت و طول عمر بسیار پایینی دارند به همین دلیل از محبوبیت پایینی برخوردار هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟