شیراز شهر شعر و شیرینی

شیراز شهر شعر و شیرینی

یکی از شهرهایی که در ایران بسیار پرآوازه است و کمتر کسی پیدا می شود که نام آن را تاکنون نشنیده باشد شیراز است.

شیراز زیبایی های منحصر به فردی دارد و روز به روز بر زیبایی های آن افزوده می شود امروزه اکثر افراد به دنبال تفریح و خوشگذرانی هستند اگر برایتان مهم است که سری به تاریخ گذشته ایران بزنید حتما به شیراز سفر کنید تا زیبایی های آن را از نزدیک مشاهده کنید و سفری دلچسب و برنامه‌ریزی شده را داشته باشید. با رزرو تور شیراز سفری منحصر به فرد را تجربه می کنید.

شما در تور شیراز می توانید زیبایی های شیراز ببنید و سفری پر از خاطره را تجربه کنید. از جمله دیدنی های شیراز می توان به:

  • باغ ارم شیراز
  • مسجد نصیرالملک
  • حافظیه
  • خانه زینت الملک
  • آرامگاه سعدی
  • عمارت شاپوری
  • مسجد عتیق
  • باغ نارنجستان قوام
  • بازار وکیل
  • مسجد وکیل
  • حمام وکیل
  • مسجد مشیر
  • ارگ کریم خان
  • شاهچراغ
  • باغ دلگشا
  • دروازه قرآن
  • باغ عفیف آباد
  • آرامگاه خواجوی کرمانی
  • باغ پرندگان

اشاره کرد.

باغ ارم شیراز، زیبا ترین باغ ایران

باغ ارم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شیراز است که نمونه کوچک از یک باغ بزرگ به حساب می‌آید که به واسطه درختان مرکبات و با سروناز های بلند محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این باغ متعلق به دوره قاجار است و کاج های کهنه و بلند زیبایی‌های این باغ را چندین برابر کرده اند. باغ ارم شیراز مساحتی بسیار زیاد دارد و در سال ۵۳ به ثبت ملی رسیده است و هنوز مشخص نیست که چه کسی برای بار اول باغ ارم شیراز را بنا کرده است به همین دلیل تاریخ ساخت آن ثبت نشده است اما اطلاعات دقیقی به صورت کامل در دست نیست باغ ارم شیراز در نزدیکی میدان ارم و در نزدیکی دانشگاه قرار دارد.

ساعت بازدید باغ ارم شیراز از ۸ صبح تا ساعت ۸ شب است.باغ ارم شیراز زمینی مستطیل شکل است که دور تا دور آن را دیوارهای بلندی پوشانده اند اما اکنون درب های اصلی این باغ بسیار بزرگ هستند و شما میتوانید از ضلع شرقی شمالی و جنوبی وارد این باغ شوید یکی از موزه های اصلی که در این عمارت قرار دارد موزه ای با نام سنگ و گوهر دریای نور است و سالانه گردشگران بسیاری است.

تنها مسجد صورتی دنیا

شیراز شهر شعر و شیرینی

یکی از زیباترین مساجدی که در ایران قرار دارد مسجد نصیرالملک است این مسجد قدمتش به دوره قاجار برمی‌گردد و در محله ای واقع شده است که بیشتر به محله قوام نشین ها تعلق داشته است تعداد زیادی از آثار تاریخی در این مجله قرار دارد که مهمترین آن مسجد نصیرالملک است که به مسجد صورتی مشهور است این مسجد محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد و امروزه افراد زیادی به این مسجد می روند.

مسجد نصیرالملک در خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته است می توانید با استفاده از خودروی عمومی و شخصی به این مسجد دست پیدا کنید و همچنین مسجد ملقب به مسجد نصیرالملک است.

شخص نصیرالملک از بزرگان سلسله قاجار بود و محمدحسن معماری این مسجد را ساخت معماری مسجد نصیرالملک بسیار منحصر به فرد است و در ورودی اتاق با نمای بسیار بزرگ است که سقف آن را با کاشی های هفت رنگ زینت دادند.

دارای مقرنس های بسیار زیبایی است و از شبستان غربی و شرقی ساخته شده است طاق مرواریدی که در این مسجد در قرار دارد بسیار زیباست و زیبایی مسجد را چندین برابر کرده است.

 حافظیه (آرامگاه حافظ)، ارامگاه لسان الغیب ایرانی

حافظ شیرازی یکی از بزرگان ایرانیست که در شیراز زندگی می کرد. شمس الدین محمد حافظ شیرازی که به لسان الغیب شهرت دارد از عرفا و شعرا و بزرگان قرن هشتم است و غزل های او زبانزد عام و خاص است.

حافظیه از جاهای دیدنی استان فارس است و امروزه در قسمت جنوبی شهر شیراز قرار گرغته است و هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از ایران به دیدن حافظیه می روند.

حافظیه قطب مهم گردشگری ایران است و سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی است و فضای سبز بسیار بزرگی دارد و همین عامل سبب شده که افراد زیادی از آن استفاده کنند.

آدرس حافظیه در استان فارس شیراز حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظ است. جز مکان های بسیار مهم گردشگری شیراز است که از معماری خاصی بهره مند است بعد از آنکه در سال ۷۹۲ هجری قمری حافظ از دنیا رفت او را در زیر سرو روانی به خاک سپرد بعد از ۶۵ سال از مرگ او در زمان حکومت میرزا ابوالقاسم گورکانی مزار بزرگی بر روی قبر او ساخته شد و کم کم مورد بازسازی قرار گرفت و به حافظیه کنونی تبدیل شد.

 خانه زینت الملک

یکی از بناهایی که بسیار مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد خانه زینت الملک قوام‌الدین است. هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند و قدمت آن به قاجار برمی‌گردد و از طریق راهروی زیرزمینی به هم وصل می شود. خانه زینت الملک شیراز تا ایستگاه قطار ۲۵ کیلومتر دارد مسیر دسترسی به خانه زینت الملک بسیار راحت است شما می توانید با استفاده از وسایل شخصی و یا خودروهای عمومی به این مکان برسید. داستان خانه زینت الملک بسیار جالب است.

ساخت این خانه به سال ۱۲۹۰ هجری قمری برمیگردد و یک کتیبه با نوشته چاکر درگاه ابوالقاسم شیرازی در آنجا وجود دارد که در اتاق آینه کاری قرار گرفته است که متخصصان در سال ۱۳۰۲ هجری قمری سال پایان ساخت این برنامه می تواند بعد از مرگ زینت الملوک مالکیت خانه و عبدالله قوامی رسید و بعدتر از مالک خریداری شد و به موزه تبدیل شد .

آرامگاه سعدی (سعدیه)

شیراز شهر شعر و شیرینی

یکی از مکان هایی که بسیار معروف است و هر ساله میزبان گردشگران خارجی و داخلی بسیار زیادی آرامگاه سعدی است.

آرامگاه سعدی زیباترین مکانی است که در این شهر قرار دارد آرامگاه سعدی مورد توجه اهالی به شعر قرار گرفته است و از ستون های کاشی کاری لاجوردی ساخته شده است و این محل زندگی سعدی بوده است و کم کم با گذشت زمان به آرامگاه سعدی تبدیل شده است و در شمال شرق شیراز و در دامنه کوه قرار گرفته است.

برای دسترسی به آن می توانید از وسایل عمومی به وسیله نقلیه استفاده کنید. مشرف الدین مصلح شیرازی معروف به سعدی شیرازی از شاعران توانمند ایرانی است که در قرن هفتم هجری می زیسته و کمک زیادی به شعر و ادب و هنر ایران کرده است.

عمارت شاپوری، زیبا ترین عمارت شیراز

یکی از زیباترین بناهای که در شیراز قرار گرفته است عمارت شاپوری است. این عمارت از مکان های دیدنی استان فارس به حساب می‌آید که به دوره پهلوی اول تعلق دارد .

عمارت شاپور در خیابان کریم خان زند قرار گرفته است و شما می توانید با استفاده از وسیله نقلیه شخصی و غیر شخصی به ان برسید.

تاریخچه عمارت شاپوری به سال ۱۳۱۰ بر می گردد.

مسجد مشیر

مسجد مشیر یکی از زیباترین مساجدی است که در ایران قرار گرفته است و توسط میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک ساخته شده است این مسجد خیابان قاآنی شمالی در بین بازار قرار گرفته است که آیات قرآنی با خطوط نستعلیق بر روی آن نوشته شده است و در سمت شرق مسجد مناره ای بسیار بلند قرار دارد که با استفاده از کاشی مقرنس کاری شده است این بنا در سال ۱۳۵۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟