روش های اصولی استفاده از مسواک برقی

حفظ بهداشت دهان و دندان با توسعه ی سریع فناوری و تولید مسواک های پیشرفته به امری آسان تر و بی دغدغه تر تبدیل شده است. مسواک برقی، مسواک باتری دار و سری یدک مسواک برقی، از جمله محصولات پر طرفدار در این راستا می باشد که دارای مزایای عمده ای از جمله کاهش تارتار و باکتری های دهان و دندان، کاهش التهابات لثه، شستشوی راحت تر و اصولی تر دندان و استفاده ی آسان نسبت به مسواک های معمولی می باشد. فناوری پیشرفته همچون سنسور فشار و تایمر و حرکتهای مختلف چرخشی ارتعاشی، عادت های منظم شستشو را بهبود داده و انقلابی عظیم در زمینه رعایت بهداشت عمیق دندان ها ایجاد نموده است.

روش های اصولی استفاده از مسواک برقی

برای این که از محصولی با فناوری جدید و پیشرفته بیشترین بهره را ببریم و سبب کاهش طول عمر و کارایی آن نشویم باید روش های اصولی و صحیح  استفاده از آن را بدانیم. ما در این مقاله به بیان این روش ها پرداخته و راهکارهایی در جهت استفاده ی صحیح از مسواک برقی بیان نموده ایم. پس با ما همراه باشید.

  1. توجه به مدت زمان برنامه ریزی شده و استاندارد شستشوی مسواک

زمانبندی استادارد و برنامه ریزی شده ی این نوع مسواک ها 2 دقیقه می باشد که مدت زمان توصیه شده توسط دندان پزشکان را برای یک شستشوی ایده آل بیان می کند. در زمان استفاده از این مسواک ها باید مدت استاندارد را رعایت نموده و با عجله اقدام به شستن نکنید. وقت ناکافی یا خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه،  شما را به مسواک زدن های با عجله و کوتاه مدت ترغیب می کند. اما بهتر است بدانید که خاموش کردن زود تر از 2 دقیقه علاوه بر ایجاد پلاک و تار تار بر روی دندان ها سبب کاهش طول عمر دستگاه خواهد شد.

  1. شارژ به موقع مسواک

روش های اصولی استفاده از مسواک برقی

اولین اقدامی که بعد از خرید مسواک برقی انجام می دهیم شارژ 16 ساعته ی ابتدایی آن می باشد. باتری مسواک باید به طور کامل پر شده و سپس اقدام به استفاده از آن نماییم. پایه ی شارژ را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. فیش را به برق وصل کرده و بدنه را بر روی پایه قرار دهید. اگر باتری مسواک در زمان استاندارد شارژ نشود ممکن است آسیب دیده و طول عمر آن کاهش یابد. بهتر است برای افزایش کارایی آن بعد از تخلیه ی کامل و قبل از استفاده ی بعدی به طور کامل دوباره شارژ شود.

  1. عدم استفاده از مسواک شارژی به سبک مسواک دستی

متاسفانه بیشتر افراد از مسواک های قابل شارژ به روش مسواک دستی معمولی استفاده می کنند. از آنجایی که مسواکهای شارژی دارای سنسورهای فشار و لرزش می باشند؛ باید طبق الگوی آن مبادرت به شستشوی دندان ها نماییم. مطالعه ی دفترچه راهنمای محصول در این راستا می تواند نحوه ی صحیح استفاده از مسواک و شستشوی دقیق را بیان نماید. برای استفاده از این نوع مسواک ها نیازی به وارد کردن فشار و یا حرکات افقی در امتداد دندان ها نمی باشد.

برای استفاده صحیح از این محصول ابتدا دندان هایتان را به 4 قسمت تقسیم کنید. در اینصورت برای هر قسمت به 30 ثانیه زمان نیاز دارید. بعد از 30 ثانیه محصول با لرزش به شما هشدار می دهد تا به سمت دندان بعدی بروید. برس را بین دندان ها حرکت دهید و سطح داخلی و خارجی دندان ها را مسواک بزنید. این روش کمک می کند تا الیاف برس فواصل میان دندان ها را به طور موثر تمیز کند.

استفاده ی اشتباه از محصول ضمن ایجاد آسیب به آن، سبب صدمه به دندان و لثه ها خواهد شد.

4.رعایت اصول بهداشتی نگهداری از مسواک برقی

رعایت اصول نگهداری از محصول و رسیدگی به بهداشت آن درست به اندازه ی نحوه ی صحیح استفاده از آن اهمیت دارد. تمیز کردن و خشک کردن مسواک و پایه شارژر و بدنه ی آن می تواند تضمینی برای افزایش طول عمر و کارایی آن باشد. سعی کنید بعد از هر بار استفاده اقدام به شستن خمیر دندان و مواد غذایی از سطح برس و بدنه ی آن نمایید. برای ضد عفونی کردن بهتر است از ترکیبات آب ولرم و سرکه و یا آب گرم و جوش شیرین استفاده نمایید. دقت کنید که مسواک را در معرض هوا خشک کنید و جهت حمل در کیف مخصوص آن جا به جا نمایید.

  1. تعویض هر 3 ماه یکبار سری مسواک برقی

روش های اصولی استفاده از مسواک برقی

برای رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان، تعویض سری مسواک برقی  هر 3-4 ماه یکبار پیشنهاد می شود. علاوه بر زمان بیان شده در صورتی که در برس محصول تغییر فرم یا رنگ ایجاد شد ملزم به تعویض آن می باشید. چرا که پلاک ها و باکتری های مخرب و باقی مانده ی مواد غذایی در صورت عدم توجه به کیفیت برس از بین نرفته و به مرور زمان سبب ایجاد پوسیدگی و تارتار در مینای دندان ها خواهد شد.

سخن آخر

برای خرید مسواک برقی اصل، مسواک باتری دار و سری یدک آن ما به شما فروشگاه اینترنتی زز زاگرس را پیشنهاد می کنیم. تمامی دغدغه ی این شرکت حفظ رضایت مشتری و ارج نهاندن به انتخاب او می باشد که در این راستا امکانات وسیعی از جمله ارسال رایگان و مشاوره های تلفنی قبل از خرید را راه اندازی نموده است. این فروشگاه یکی از بزرگترین وارد کنندگان بدون واسطه ی محصولات خارجی با کیفیت و اصل در کشور است که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و ضمانت بازگشت کالا می باشد. برای انتخاب محصولاتی با تکنولوژی بالا مثل مسواک شارژی به دلیل صرف هزینه ی زیاد و توجه به کیفیت و کارکرد آن، بهترین روش خرید اینترنتی می باشد. کافیست به سایت زاگرس به نشانی  www.zzzagros.com مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن با گرفتن مشاوره و مطالعه ی ویژگی های محصول در بستر فضای آنلاین اقدام به خرید و تحویل درب منزل نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟