راهنمای خرید لباس کار

راهنمای خرید لباس کار

 برای خرید لباس کار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ راهنمای خرید لباس کار از کجا تهیه کنیم؟ که البته پیشنهاد ما ایمن صنعت ایران میباشد. صاحبان بعضی از حرفه ها و مشاغل دارای لباسی مخصوص با طرح و رنگ و مدلی منحصر به فرد هستند. در سال های اخیر و در دنیای شغل‌ها و بسترهای گوناگون کاری، لباس‌ کار صنعتی خاص هر شغلی وجود دارد تا همه صنعتگران با پوشیدن آن‌ها به یک انضباط و نظم دقیق کاری دست پیدا کرده و بدین صورت از صف ارباب رجوع و مشتریان جدا شوند.

خرید و پوشیدن لباس کار و یونیفرم یک شکل برای شاغلین بعضی از مشاغل مانند: پزشکی، کارگری، خلبانی، پرستاری، کارکنان یک مجموعه صنعتی و … یک اصول اساسی و ضروری است. بخاطر همین موضوع است که اغلب تمام فارغ التحصیلان و افراد جدید الورود به این عرصه‌های کاری متوجه هستند که در آینده چه نوع لباس کاری انتظار آنان را خواهد کشید.

علاوه بر این موضوعات لباس کار به خوبی میتواند نشان دهند مقام شغلی و دسته ایی که پرسنل در آن فعالیت دارند را نشان دهد .

انواع لباس کار

لباس کار یکسره یا بیلرسوت

راهنمای خرید لباس کار

لباس کار یکسره که به آن بیلرسوت نیز گفته می‌شود، تمام بخش‌های بدن پرسنل را به صورت کامل پوشانده و مانع جذب شدن و نشستن آلودگی بر روی پوست بدن افراد خواهد شد.

پرسنل زیادی مشتاق و علاقه مند استفاده از این نوع لباس‌ها بوده که جوشکاران و افرادی که با مذاب سر و کار دارند یکی از مهمترین گروه از افراد به حساب خواهند آمد.

لباس کار دو تکه

منظور ما از لباس‌های کار دو تکه لباس هایی هستند که از تکپوش (تیشرت) و شلوار یا کاپشن و شلوار تشکیل شده‌اند. البته بعضی از این مدل لباسکار‌ها می‌توانند از یک شلوار و پیراهن زیپ‌ دار نیز تشکیل شوند. افرادی که در محیط حرفه خود خیلی نیازمند به فعالیت‌های شدید بدنی ندارند، می‌توانند از این مدل لباس کاری استفاده بنمایند .

لباس کار ضد آب

لباس کار ضد آب برای استفاده آن دسته از کارگران و نیرو مناسب است که در اماکن مرطوب مشغول به فعالیت هستند.

با استفاده از این دسته از لباس‌های کار ها، می‌توان به سهولت و بدون هیچ‌گونه دلواپسی از بابت مرطوب شدن اعضای بدن و لباس‌هایی که زیر آن‌ها به تن کرده‌اید، به فعالیت های روزمره خود انجام انجام دهید .

لازم به توضیح است که اغلب این نوع از لباس‌های صنعتی، از یک کلاه بر روی خود نیز بهره مند بوده که مانع از مرطوب شدن سر و موهای شما نیروهای صنعتی خواهد شد.

لباس کار دوبنده

این مدل از لباس‌های صنعتی بیشتر مخصوص تعمیرکاران، تکنسین‌های لوازم برقی و خانگی هستند که نیاز به وسعت حرکتی بالا بوده و در قسمت سر شانه و دست‌های خود نیاز دارند.

لباس های دو بنده با توجه بیشتر به این موضوع خاصیت بسته شدن خود در قسمت شانه کاربر، بسیار راحت پوشیده و از تن خارج می‌شوند و هیچ محدودیتی را در شعاع عملکردی شما به علت بی آستین بودن خود ایجاد نخواهد کرد. .

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید لباس کار

  • در گام اول مدل لباس کارتان را مشخص کنید
  • اساسی ترین نکته در مورد خرید لباس کار دقت به نوع آن می باشد.
  • یادآوری می شود که هر حرفه و شغل از لباس خاص به خود برخوردار می باشد.
  • به خوبی توجه میکنید که مناسب بودن هر مدل لباس از لحاظ اندازه حرف اساسی را در انتخاب خواهد زد.
  • نکته اساسی بعدی برای انتخاب یک لباس کار با کیفیت توجه به ابعاد و اندازه آن می باشد.

عوامل مهم در انتخاب لباس کار

انتخاب درست سایز

راهنمای خرید لباس کار

توصیه می‌کنیم به دنبال مشخص کردن سایزینگ لباس کاری باشید که دقیقاً اندازه بدن شما باشد، لباس تنگ و کوچک سبب ایجاد محدودیت در حرکت و فعالیت می‌شود، لباس بزرگ و گشاد هم دست و پا گیر میباشد.

در یاد داشته باشید که قرار است شما به صورت طولانی مدت دست پایین مدت 7-8 ساعت کاری را با لباس کار خود سپری کنید ، در این خصوص انتخاب یک سایز مناسب و درست بسیار با اهمیت و ارزشمند خواهد بود .

جنس پارچه لباس کار

از دقت بر روی کیفیت دوخت و جنس لباس اطمینان حاصل نمایید.

در خصوص مشخص کردن جنس پارچه لباس کار بایستی به ماه و فصلی که قرار است در آن از لباس کار استفاده کنید، توجه زیادی بنمایید. اگر می‌خواهید در فصلهای گرم سال از لباس استفاده، خوب است لباس کار نازک و خنک را در دستور کار شرکت خود قرار دهید. طبیعی است لباسی ضخیم و گرم در فصول گرم سال  برای حرفه شما مناسب می باشد .

همانطور که از نام لباس کار مشخص می باشد یعنی پوشش که بتوان در طول روز و در حین فعالیت های روزانه ساعت ها فعالیت کرد .

قطعاً بخش اعظم از این مقاومت مربوط به دوخت با کیفیت بر روی لباس می باشد، پس الزاما توجه خود را به دوخت لباس کار و استحکام نخ به کار رفته در لباس منعطف نمایید.

اگر مرغوبیت و کیفیت دوخت لباس کار شما با عنایت به حجم فعالیت کاری پایین و کم باشد، خیلی زود مجبور می شوید برای خرید یک لباس کار نو دست به کار بشوید .

پارچه های لباس کار عمدتا در چهار گروه به لحاظ میزان ترکیب نخ (پنبه) و پلی استر متفاوت هستند در این هرچه نسبت پنبه لباس کار افزایش یابد کیفیت پارچه لباس کار افزایش پیدا خواهد کرد ، در اینجا باید خاطر نشان کرد که هر چه میزان پنبه افزایش پیدا کنید آبرفت پارچه و ثبت رنگ آن تحت شعاع قرار خواهد کرد .

پارچه های پر استفاده در صنایع معمولا ویسکوز فلامنت یا پارچه های 7030 (70 درصد پنبه ، 30 درصد پلی استر ) می باشد .

این دو نوع پارچه به لحاظ کیفی بسیار متفاوت هستند ولی هر کدام محسناتی دارند که هر مجموعه صنعتی ترغیب به سفارش آنها خواهد شد .

پارچه ویسکوز فلامنت

پارچه ویسکوز فلامنت که از 80 درصد پلی استر 20 درصد پنبه تشکیل شد در گرماژ های 290 در کارخانجات نساجی تولید می شود . این پارچه برای متعادل سال و در نواحی شمالی کشور پر استفاده هست و در اکثر کارخانجات صنعتی خصوص از این پارچه برای پرسنل شان استفاده می کنند .

پارچه 7030

پارچه 7030 که از 70 درصد پنبه و 30 درصد پلی استر تشکیل شد که  جنوب کشور و نواحی گرمسیر کشور بسیار پر استفاده می باشد . این پارچه به دلیل کیفیت بالا در شرکت های صنعتی دولتی بسیار پر استفاده می باشد .

تعداد جیب

تعداد جیب و نوع جیب از نکات بسیار قابل توجه می باشد. در خصوص جیب های لباس کار نکات مهمی از جمله تعداد جیب می باشد تعداد جیب ها در لباس کار به صورت استاندارد 4 عدد میباشد ولی به صورت سفارشی میتوان تعداد جیب ها را افزایش و یا کاهش داد.

نوع دوخت

راهنمای خرید لباس کار

نوع دوخت و اندازه جیب هم از نکات مهم می باشد جیپ های پایی کاپشن بایستی اندازه گذاشتن ابزار های کنار دست را بایستی داشته باشد و جیب های بالا برای موبایل پرسنل و گذاشتن یادداشت در جیب می باشد. برای مثال تولیدی لباس کار ایمن صنعت ایران در جزو بهترین برند های ایران در این حوزه در کنار سایرین مانند سیناورک و ستورک میباشد.

پیشنهاد میشود که در لباس کار پرسنلی که در واحد های مهندسی و تکنسین مشغول هستند تعداد جیب ها را برای قرار دادن وسایل این افراد بالاتر برده تا پرسنل به سهولت میزان دسترسی شان افزایش یابد.

چاپ آرم و لوگو

خوب روی لباس کار پرسنل آرم شرکت به همراه لوگو سازمانی آن هک گردد در این صورت پرسنلی که خارج محیط کارگاهی شما فعالیت دارند به نوعی مبلغ شما در این خصوص هستند . و ضمن اینکه این موضوع به برند سازی شما کمک شاید خواهد .

نحوه نگهداری از لباس کار

هیچ‌ موقع لباس کار شخصی تان را با دستمال و حوله اشتباه نگیرید . و برای تمیز کردن محیط کارتان از آن استفاده نکنید  .

هر هفته لباس کار تان را بشوید این موضوع هم به حفظ نظافت شخصی و هم به بهبود کیفیت لباس کار کمک خواهد کرد .

در زمان توزیع لباس کار بین پرسنل دقت فرمایید افراد لباس های قبلی را دور ریخته و از لباس های کار جدید استفاده کنند لباس های مستهلک و کهنه خود باعث ایجاد خطر خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)