کاغذ دیواری از مد افتاده؟

باتوجه به استقبال مردم برای خرید بی وقفه، قابلیت بالا و ارتقا سطح کیفیت بیش از پیش کاغذدیواری نسبت به دیگر دیوار‌پوش‌ها در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن جواب به این سوال قطعا منفی است. امروزه کاغذدیواری‌ها با طرح‌های ساده، شاخ و برگ، سنگ و آجر، پتینه‌، درخت و درختچه، داماسک، راه ‌راه و همچنین تنوع بالای رنگ؛ پاسخگوی هر سبک و سلیقه‌ای هستند و این امر احتمال از مد افتادن کاغذ دیواری را به صفر می‌رساند. در این مقاله، ما علاوه بر بررسی کاغذ دیواری در کنار سایر دیوارپوش‌ها، به بررسی محبوب‌ترین و جدید‌ترین طرح‌های سال 2023 و انتخاب بهترین طرح و رنگ کاغذ دیواری مدرن و کلاسیک متناسب با دکوراسیون‌تان خواهیم پرداخت. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کاغذ دیواری از مد افتاده؟

چرا کاغذ دیواری بهترین دیوارپوش است؟

در دکوراسیون داخلی از مواردی که بیشتر به چشم می‌آید، تغییر دیزاین دیوارها است. با توجه به تنوع دیوار پوش‌ها و جنس‌های مختلف آن‌ها از رنگ گرفته تا کاغذ دیواری و سنگ، انتخاب کمی دشوار می‌شود. اصولا انتظار افراد از دیوارپوش مناسب علاوه بر تغییر در فضای داخلی؛ داشتن قیمت مناسب با کارایی بالا است.

کاغذدیواری‌های نسل جدید، به انتظار‌ها پایان می‌دهند. کاغذدیواری‌ها با داشتن قابلیت شستشو، مقاوم در برابر خراشیدگی و پاره شدن و داشتن رنگ‌های متنوع و طرح‌های برجسته مناسب هر فضایی هستند. به علت سهولت در نصب در مدت زمانی کوتاه تغییری شگرف بر روی دیوارها ایجاد می‌کنند. این همه مزیت کاغذدیواری و قیمت مناسب آن با توجه به وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه، افراد را ترغیب به انتخاب کاغذدیواری در بین دیوارپوش‌ها کرده است.

محبوب‌ترین و جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری روز دنیا

با وجود تنوع بالایی که کاغذدیواری دارد، فرقی نمی‌کند اندازه و سبک فضای داخلی شما به چه صورتی باشد. کاغذدیواری می‌تواند فضای داخلی شما را در هر سبک و اندازه‌ای که باشد با رنگی تاثیر‌گذار، طرحی گویا و بافتی برجسته و جذاب به زیبا‌ترین شکل متحول کند. در ادامه شما را با جدیدترین و پرفروش‌ترین طرح‌های کاغذ دیواری در سال جاری آشنا خواهیم نمود.

  • طرح انتزاعی : یکی از جدیدترین طرح‌های کاغذدیواری، که در دسته سبک مدرن کاغذدیواری‌ها جای دارد، کاغذدیواری طرح انتزاعی است. ویژگی بارز آن، در‌هم آمیختگی طرح و رنگ است. از جذابیت‌های این طرح، نقش‌بندی اشکال مختلف در بین طرح‌های آن است، که باعث می‌شود برای مدت طولانی خسته کننده و تکراری نشود.
  • درخت و درختچه: از دیگر طرح‌های جدید و محبوب در عرصه‌ی کاغذدیواری، طرح درخت و درختچه است که با نقش‌هایی الهام گرفته از طبیعت؛ حس طراوت و سرزندگی را در فضای داخلی ایجاد می‌کند.
  • کاغذدیواری پتینه: یکی دیگر از طرح‌های محبوب و جدید کاغذ دیواری در سال 1401، طرح پتینه است. در این طرح، با تغییر کنتراست و تنظیم رنگبندی، حالتی فرسوده و کهنه به بافت کاغذ دیواری داده می‌شود.
  • کاغذدیواری با سبک ماکسیمالیسم: ماکسیمالیسم یکی از سبک‌های طراحی است که بار دیگر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این سبک جنبه‌ی دنیای وحش را آشکار می‌کند. ترکیبی شلوغ و جذاب از پلنگ، طوطی، طاووس و … به همراه گیاهان بر روی کاغذدیواری، طرح‌های معروف این سبک است.
  • کاغذدیواری داماسک: کاغذدیواری با طرح داماسک که جلوه گر سبک کلاسیک می‌باشد؛ برگرفته از طرح تاج، زیورآلات قدیمی به همراه گل است. این نقش، یکی از طرح‌های محبوب کاغذ دیواری در سال 1401، لقب گرفته است.
  • کاغذدیواری راه‌راه: طرح راه راه، دارای تاریخچه‌ای غنی و فراتر از مد است؛ این طرح در سال 1401 نیز ترند می‌باشد و با ایجاد طرحی ظریف در بلند‌ترو طویل‌تر نشان دادن دیوار با نقش راه‌راه های عمودی و افقی اثر‌گذار است.

کاغذ دیواری از مد افتاده؟

چگونه رنگ و طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

کاغذدیواری خود را با در نظر گرفتن چیدمان، رنگ، و طرح اثاثیه خود انتخاب کنید. با حفظ تعادل در طرح و رنگ بهترین انتخاب را می‌توانید داشته باشید. برای انتخاب کاغذدیواری مناسب فضای چیدمان‌تان، یکی از وسایل موجود در فضا همچون پرده، فرش و مبلمان و …را درنظر بگیرید و برحسب آن به راحتی دست به انتخاب بزنید.

مبلمانی که دارای رنگ گرم قرمز، نارنجی، زرد هستند، در کنار کاغذدیواری با رنگ‌های خنثی همچون طوسی یا خاکستری ترکیب قشنگی را ایجاد می‌کنند. استفاده از کاغذدیواری با رنگ‌بندی سرد و آرامش‌بخش همچون سبز و آبی، بر روی دیوار‌های اتاق خواب، سبب تسکین و آرامش روان خواهد شد. برای افزایش زیبایی می‌توانید از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های گرم در کنار آنها استفاده کنید. استفاده از طرح‌های شلوغ کاغذدیواری در کنار پرده ساده یا در کنار وسایلی با رنگ طوسی، کرم، شیری، استخوانی نیز با ایجاد تعادل در طرح و رنگ در فضا، دکوراسیون داخلی فوق العاده‌ای پدید می‌آورد.

کاغذ دیواری مدرن یا کلاسیک؟

برای داشتن دکوراسیون جذاب و تماشایی کاغذدیواری خود را با در نظر گرفتن سبک اثاثیه منزل خود انتخاب کنید. باتوجه به تنوع بالایی که کاغذدیواری‌ها در سبک‌ها‌ی مختلف کلاسیک و مدرن دارند؛ می‌توانید دیوارها را نیز به پیروی از سبک مد نظرتان دربیاورید. در خانه‌های کلاسیک با مبلمان استیل چوبی؛ استفاده از کاغذ دیواری‌های کلاسیک از جمله داماسک سبب لاکچری شدن فضا‌ی داخلی شما می‌شود. استفاده از کاغذدیواری‌های مدرن همراه با مبلمان فلزی و استفاده از گیاهان طبیعی؛ سبک مدرن را به بهترین شکل ممکن به نمایش خواهد گذاشت.

طرح‌های کاغذ دیواری مدرن

کاغذدیواری مدرن دارای طرح‌های بیشماری از جمله شاخ و برگ، درخت و درختچه، ساده، پتینه، استوایی، سنگ و آجر، بتن و هندسی می‌باشد. این سبک از کاغذدیواری باتوجه به طرح‌های متنوعی که دارد؛ مناسب هر مکانی همچون دکوراسیون منازل، محل کار، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و… می‌باشد. برای ست شدن بهتر فضای داخلی با کاغذدیواری؛ به سبک وسایل و چیدمان فضا توجه نمایید. استفاده از مبل‌های فلزی یا مبل‌هایی با روکش چرم و براق در کنار کاغذدیواری مدرن فضای داخلی مدرن شما را تکمیل می‌کند.

رنگبندی کاغذ دیواری مدرن

در دکوراسیون خانه‌های مدرن از رنگ‌های خنثی مثل سفید، استخوانی، طوسی روشن و بژ بیشتر استفاده می‌شود. رنگ سفید جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی دارد. استفاده از رنگ‌های روشن کاغذدیواری با طرح‌های ساده و بهره‌مندی از نور طبیعی که بسیار در این سبک مورد توجه قرار می‌گیرد، باعث بزرگتر و روشن‌تر نشان داده شدن فضای داخلی می‌شود. همین امر باعث محبوبیت کاغذدیواری با طرح‌های ساده و استفاده‌ی روزافزون ان در دکوراسیون داخلی مدرن امروزی شده است.

کاغذ دیواری از مد افتاده؟

طرح‌های کاغذ دیواری کلاسیک و لاکچری

در خانه و مکان‌هایی که به سبک کلاسیک دکور شده‌اند؛ بهترین روش برای ست شدن با دیوارها استفاده از کاغذدیواری کلاسیک است. کاغذدیواری در سبک کلاسیک شامل طرح‌های داماسک، ساده، گلدار، بافت، نقش و نگار می‌باشد. استفاده از این سبک کاغذدیواری از جمله طرح داماسک در کنار مکمل ساده‌ی آن‌ها با مبلمان سلطنتی و اکسسوری‌های برنزی و همینطور نصب تابلوهایی با قاب چوپی طلایی بر روی دیوارهایی که با کاغذدیواری ساده پوشیده شده اند؛ فضای شما را به یک فضای کاملا کلاسیک و لاکچری تبدیل می‌کند.

رنگبندی کاغذ دیواری کلاسیک

با اصالتی که در خانه‌های کلاسیک و شرقی موج میزند؛ رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای، کرم، آبی فیروزه‌ای و بنفش تیره که نشانه‌ی قدرت، پایداری، اصالت، ثروت و لوکس بودن است؛ بیشتر به چشم می‌خورد. استفاده از کاغذدیواری‌های طرح‌دار با گل‌های درشت و با رنگبندی مذکور، نمایشی چشم نواز از سبک چیدمان کلاسیک خواهد بود. پیشنهاد می‌شود چنین کاغذ دیواری‌های طرح‌دار را بر روی دیوار شاخص نصب نمایید تا در کنار کدهای مکمل در سایر دیوارها، جلوه‌ای شیک و کلاسیک به دکوراسیون خود ببخشید.

کاغذ دیواری از مد افتاده؟

1.5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1.5/5 - (2 امتیاز)