دکوراسیون مطب پوست و زیبایی

دکوراسیون مطب پوست و زیبایی

دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی

امروزه نیاز مردم به مطب های پوست و زیبایی موجب شده است که نه تنها افراد زیادی این مراکز را تاسیس کنند بلکه افراد زیادی نیز در صدد این باشند که خود به این حرفه ورود نمایند. با این وجود چه از مطب پوست و زیبایی برخوردار باشید و چه قصد ساخت آن را داشته باشید اهمیت دارید که در مورد دکوراسیون آن ایده های خوب و جذابی را داشته باشید. به همین علت است که ما در این مطلب قصد داریم در مورد دکوراسیون مطب پوست و زیبایی ایده های قابل اجرا و جدیدی را به شما ارائه نماییم.

برای کسی اطلاعات بیشتر در مورد دکوراسیون مطب پوست و زیبایی با ما در این صفحه همراه باشید. همچنین شما می توانید برخی از نمونه های اجرا شده و مطب های واقعی پوست و زیبایی را از طریق این لینک مشاهده نموده و از آن ها استفاده نمایید : متخصص پوست و مو اسلام شهر

مطب پوست و زیبایی باید از چه قسمت هایی برخوردار باشد ؟

معمولا یک مطب یا کلینیک پوست زیبایی از بخش های زیر برخوردار می باشد :

بخش های خدماتی :

  • اتاق مشاوره با پزشک و معاینات : که معمولا به صورت ساده طراحی می شود و نیاز به فضای چندان زیادی ندارد.
  • اتاق تزریقات : در اتاق تزریقات وجود تخت های مخصوص تزریقات و صندل های تخت شو نیاز می باشد که برای زیبایی بیشتر بهتر است با رنگ دکوراسیون تناسب داشته باشد.
  • اتاق جراحی : از مهم ترین قسمت های یک مطب پوست و زیبایی می باشد چرا که نظافت این محل مهم بوده است و باید به طور کامل از سایر قسمت ها جدا باشد.
  • اتاق اشعه یا لیزر درمانی : این اتاق نیز به علت داشتن حجم زیادی از اشعه هایی که می تواند برای بدن انسان مضر باشد باید از سایر اتاق ها تمییز داده شود.
  • و …

به طور کلی تعداد بخش های این قسمت بسته به تعداد خدماتی که تعیین می کنید متفاوت می باشد و میزان دقیقی ندارد. شما می توانید با استفاده از انواع پارتیشن که در ادامه به آن می پردازیم به راحتی قسمت های مختلف کلینیک را از هم تمییز دهید.

دکوراسیون مطب پوست و زیبایی

بخش های عمومی

برخی از قسمت ها می باشند که از مشخصه های مهم مکان های عمومی می باشند و وجود آن ها لازم است :

  • سالن انتظار : در طراحی دکوراسیون مطب پوست و زیبایی مهم است که بر اساس تعداد مراجعه کننده خود ، سالن انتظار را در ظرفیت مناسبی آماده نمایید.
  • قسمت پذیرش : معمولا این قسمت باید بیشتری زیبایی و شیک بودن را داخل خود داشته باشد چرا که اولین قسمتی است که در دید مراجعه کننده قرار می گیرد. به طور کلی مجموعه سالن انتظار و پذیرش در طراحی دکور از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
  • آبدار خانه : معمولا این قسمت باید دور از چشم عموم و در قسمت های مخفی اتاق قرار بگیرد.
  • سرویس بهداشتی : این قسمت معمولا از قبل در واحد ها و ساختمان ها قرار داده شده است و نمی توان تغییر چندانی در مکان آن ایجاد کرد. با این وجود از دیزاین سرویس بهداشتی به زیبا ترین شکل ممکن نباید غافل ماند.

بر اساس وسعت کلینیک زیبایی می توان از قسمت های دیگری مانند تی وی شو ، اتاق استراحت و … نیز بهره برد. همچنین پیشنهاد ما این است که برای طراحی هر چه بهتر دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

دکوراسیون مطب پوست و زیبایی

رنگ دکوراسیون مطب پوست و زیبایی به چه شکل باشد ؟

اولین موردی که بدون شک در نگاه بازدید کننده تاثیر بسیار زیادی دارد رنگ دکوراسیون می باشد. به طور معمول رنگ های روشن انتخاب بهتری برای مطب های پوست و زیبایی می باشند. چرا که این رنگ اولا حسی از آرامش را به بازدید کننده القا می کنند. دوما که این رنگ ها به علت روشن بودن حسی از پاکیزگی و تمیزی به بیننده نشان می دهند که موجب اعتماد سازی بیشتر به کلینیک یا مطب پوست و می باشد و انتخاب بهتری برای دکوراسیون این مکان ها می باشد.

معمولا بهترین رنگ برای این دکوراسیون رنگ های پاستلی می باشد که به طور ترکیبی با رنگ سفید مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین سایر تجهیزات مورد استفاده نیز بهتر است از نظر رنگی با زمینه کلی تناسب داشته باشد تا دکوراسیون مطب پوست و زیبایی به بهترین شکل ممکن به نظر برسد.

 برای قسمت بندی مطب پوست و زیبایی از چه محصولی استفاده کنیم ؟

معمولا مکانی که برای تاسیس مطب زیبایی در نظر گرفته می شود در بهترین حالت سه اتاق دارد که بسته میزان فعالیت ها و خدمات ارائه شده ممکن است برایتان کافی نباشد. در این زمان است که یکی از بهترین متریال هایی که می توانید جهت قسمت بندی و در اصطلاح پارتیشن بندی مطب پوست و زیبایی از آن استفاده کنید پارتیشن می باشد.

دکوراسیون مطب پوست و زیبایی

معمولا پارتیشن های چوبی و ام دی اف کاربردی اداری دارند و بهترین گزینه جهت پارتیشن بندی مطب پوست و زیبایی پارتیشن های شیشه ای شفاف یا شیشه ای مات می باشند که هم با عبور نور از خود فضایی دلباز تر ایجاد می کنند و هم حس بهتری را به بازدید کننده القا می کنند. همچنین شما می توانید بسته به کاربرد هر قسمت به طور ترکیبی از پارتیشن های شیشه ای استفاده نمایید.

در دکوراسیون مطلب کلینیک و زیبایی از این تجهیزات غافل نمانید :

به طور کلی علاوه بر فرم ساختار مطب که باید ساخته شود ، خرید اکسسوری و تجهیزات مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . از مهم ترین تجهیزات کلینیک می توان به این موارد اشاره کرد :

  • برای سالن انتظار تهیه مبل یا صندلی مناسب با فصا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. معمولا برای کلینیک های زیبایی از مبل های نئو کلاسیک یا مدرن استفاده می شود که از نظر رنگ با زمینه محیط تناسب دارد. تعداد این مبل ها باید با وسعت فضا و میزان مراجعه کننده تناسب داشته باشد.
  • از خرید تجهیزاتی مانند آب سرد کن ، محل ضد عفونی دست و … غافل نشوید چرا که در هر صورت محیط عمومی می باشد این اکسسوری ها کمی ضروری می باشد.
  • در نظر داشته باشید که بسته به خدماتی که در مطب ارائه می دهید از پوستر ها و تابلو های مناسب استفاده کنید. اگر این پوستر ها مناسب با رنگ فضا باشند زیبایی محیط چندین برابر می باشد همچنین فراموش نکنید که دکوراسیون مطب پوست و زیبایی باید ساده باشد پس از شلوغ کردن محیط جدا خودداری کنید.
  • پیشنهاد ما این است که به رنگ کمد ها ، میز ها، کانتر پذیر و … نیز اهمیت دهید و آن را دقیقا مناسب با رنگ فضا در نظر بگیرید. همچنین برای حرفه ای نشان دادن خدمات خود می توانید یونیفرم کارکنان را نیز با تنالیته مشخصی تهیه کنید.

دکوراسیون مطب پوست و زیبایی

در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین نکات مربوط به دکوراسیون مطب پوست و زیبایی را در اختیارتان قرار دهیم. با این وجود پیشنهاد ما این است که حتما با متخصصین این حوزه تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها استفاده نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟