خرید گربه خانگی، قبل از خرید به این نکات توجه کنید!

خرید گربه خانگی، قبل از خرید به این نکات توجه کنید!

گربه خانگی یکی از سرگرم کننده ترین، با مزه ترین و تمیز ترین حیوانات خانگی است. اگر قصد خرید گربه خانگی را دارید، حتما قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید.

گربه ها حیوانات حکم رانی هستند. همین ویژگی آن ها را به حیوانات خانگی با نمک و با مزه ای تبدیل کرده است. گربه ها دوست دارند خودشان تصمیم بگیرند. جای خواب خود را خودشان انتخاب می کنند.

ممکن است شما مبلغ زیادی بپردازید و برای گربه خانگی خود جای خواب زیبا و اشرافی خریداری کنید. اما باید خود را آماده کنید که در اولین مواجهه، گربه تان با بی اهمیتی تمام از کنار آن عبور کرده و در بی اهمیت ترین جای ممکن در خانه به صورت عمیییق بخوابد.

در روز های اول، شاید برای شما خوشایند نباشد. اما این یک حقیقت است که گربه ها مثل سگ ها نیستند. سگ ها دنباله رو صاحبان شان هستند اما گربه ها دوست دارند صاحبشان دنباله رو آنان باشد.

برای اینکه بهتر بتوانید با گربه خانگی خود تعامل داشته باشید، به موارد زیر دقت فرمایید:

اول:‌ به فکر بازی گربه خانگی تان باشید

گربه ها عاشق بازی کردن هستند. بعضی از گربه ها آنقدر بازیگوش هستند که ممکن است از دستشان عصبانی شوید.

طبیعی است که به عنوان سرپرست یک گربه خانگی، باید وقت کافی برای آن ها بگذارید. این وظیفه ی صاحب گربه است که به اندازه ی کافی برای حیوان خانگی خود وقت بگذارد.

اما برای زمان هایی که مشغول کار خودتان هستید. بهتر است وسایل بازی به اندازه ی کافی برای گربه خانگی تان فراهم کنید.

قبل از خرید گربه خانگی، به فکر وسایل بازی آن ها هم باشید. وسایلی که برای گربه ها ساخته شده اند و خطری برای آن ها ندارند.

دوم: فضای اختصاصی برای گربه در خانه آماده کنید

اگر در آپارتمان بزرگ یا خانه ای مستقل زندگی می کنید، بهتر است یک اتاق مخصوص برای گربه تان با تمام لوازمی که به آن نیاز دارد آماده کنید.

ظرف خاک دستشویی، ظرف غذا، لوازم بازی و یک صندلی در کنار پنجره شرایط ایده آلی برای گربه شما فراهم می کنند تا زمان هایی که در منزل نیستید، خیال تان از بابت فرشته کوچولوی خود راحت باشد.

البته داشتن یک اتاق به معنای این نیست که گربه ی شما تمام وقت را تنها در اتاق بماند. گربه خانگی باید در شبانه روز ساعت های زیادی را در کنار شما باشد. با شما بازی کند و از شما محبت دریافت کند.

اما برای زمان هایی که در منزل نیستید، بهتر است آن ها در یک اتاق مخصوص که هیچ چیز خطرناکی برای آن ها وجود نداشته باشد، نگهداری شوند.

سوم: گربه خانگی تان مخفی شده و بیرون نمی آید؟

اولین باری که گربه خانگی را خریداری می کنید و آن را با خود به منزل می برید، به محض ورود به خانه واکنش گربه ی شما کاملا مشخص است. گربه شما نیاز به یک جای امن دارد تا پنهان شود.

گربه ها بسیار محتاط و ترسو هستند. وقتی وارد مکان جدیدی می شوند، تا اطمینان کامل پیدا نکنند، خیالشان راحت نمی شود.

آن ها دوست دارند کنترل تمام اوضاع در دستشان باشد. بنا بر این اگر گربه تان زیر مبل، یا پشت کمد خود را پنهان کرد اصلا نگران نباشید.

این وضعیت خیلی طول نخواهد کشید. پس از مدتی که احساس امنیت کند، کم کم بیرون می آید و با احتیاط همه جا را بو می کند و این شرایط پس از مدت کمی برای او عادی خواهد شد.

چهارم: مواظب کنجکاوی گربه ها باشید

اگر قصد خرید گربه خانگی دارید، باید بسیار حواس خود را جمع کنید. گربه ها بسیار کنجکاو هستند. به هر جایی می روند و همه چیز را بو می کنند.

درب خانه و پنجره ها اگر باز است باید تحت کنترل شما باشد.

اگر مواد غذایی مضر برای گربه ها در دسترس گربه است، باید مواظب باشید که از آن نخورد.

پنجم: قصد خرید گربه خانگی دوم خود را دارید؟

اگر از قبل یک گربه خانگی در منزل دارید، و الان می خواهید یک گربه ی دیگر به سرپرستی بگیرید، باید روز های اول رویارویی دو گربه را کاملا کنترل کنید.

ممکن است احساس نا امنی دو گربه که برای اولین بار یکدیگر را می بینند، تا یک هفته طول بکشد. تا وقتی به یکدیگر آسیب نزنند، مشکلی ندارد.

فقط باید حواس تان باشد که به یکدیگر آسیب نزنند.

ششم: آیا به گربه ها حساسیت دارید؟

بسیاری از انسان ها عاشق گربه هستند ولی در کنار گربه ها دچار حساسیت، آب ریزش بینی و عطسه می شوند. این شرایط به مرور زمان غیر قابل تحمل می شود.

قبل از اقدام به خرید گربه خانگی، بررسی کنید، ببینید آیا به حیوان خانگی مورد نظر خود حساسیت دارید یا نه. قبل از خرید، به فکر این مسأله باشید.

در آخر اگر قصد خرید بچه گربه نژاد اسکاتیش و گربه بریتیش شورت هیر دارید، به شما پیشنهاد می کنیم سایت بریتیش کیتن را در گوگل جستجو کرده و از شرایط به سرپرستی گرفتن این کوچولو های دوست داشتنی در سایت britishkitten.ir مطلع شوید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟