چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

مبلمان ها به مرور زمان کثیف و لکه دار می شوند و در نتیجه ظاهری فرسوده پیدا می کنند. انواع مبل های ساخته شده از پارچه های مختلف باید به طور مرتب ضدعفونی شوند تا ظاهری تمیز داشته باشند. مواد و روش های مورد استفاده در مراحل نظافت مبل با پارچه های مختلف نیز دارای تنوع است. در این مقاله به روش های مختلف تمیز کردن مبلمان با جنس های متنوع می پردازیم.

به طور معمول ، برای تمیز کردن مبلمان از مواد طبیعی بدون مواد شیمیایی استفاده می شود. مواد شیمیایی سنگین که با پارچه مبل سازگار نیستند ، ساختار مبلمان را خراب می کنند. مواد طبیعی اجازه می دهد تا ظاهر صندلی های شما بدون ایجاد آسیب بهبود یابد.

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن مبلمان های جیر

صندلی راحتی جیر مبلمانی است که با توجه به سلیقه انتخاب می شود و به دکوراسیون منزل کمک می کند. برای از بین بردن لکه های روی صندلی های جیر باید مراحل تمیز کردن صحیح را دنبال کنید. انجام فرآیند تمیز کردن مبلمان های جیر به محض ایجاد لکه به پاک کردن راحت تر لکه کمک می کند. روش تمیز کردن نیز برای لکه های مختلف روی صندلی های جیر متفاوت است.

برای تمیز کردن لکه ، محل مورد نظر را با الکل پاشیده و با برس خشک مالش دهید. سپس با استفاده از اسفنج دوباره از روی محل مالیده شده رد می شود.

پارچه میکرو فایبر از جمله محصولات پاک کننده ای است که می توان از آن برای نظافت مبل جیر استفاده کرد. لکه ها را می توان با یک پارچه میکروفیبر مالش داد.

برای از بین بردن لکه جوهر ایجاد شده روی مبل جیر می توان از صابون نواری سفید کمک گرفت. صابون سفید رنده شده را روی لکه بریزید و روی آن آب ریخته و با یک پارچه نرم تمیز کنید.

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

روش دیگر

روش دیگر برای از بین بردن لکه روی مبل جیر استفاده از ادکلن است. با ریختن مقداری ادکلن روی لکه ، با کمک یک پارچه سطح آن پاک می شود.

یکی از لکه هایی که می تواند به طور مکرر روی مبل جیر ایجاد شود ، لکه های روغنی است. برای از بین بردن لکه روغن از روی سطح ، نمک به اندازه ای ریخته شود که روی لکه را بپوشاند و به مدت 10 دقیقه بماند. سپس نمک را از روی سطح گرفته و دوباره نمک ریخته می شود. این بار قسمت دارای لکه روغن بلافاصله مالیده می گردد.

مخلوطی که از هر یک قاشق چای خوری نوشابه ، سرکه و مواد شوینده ظرفشویی به دست می آید روی ناحیه لکه دار اعمال می شود. پس از پاک کردن کافی ، شست و شو با آب انجام شده و سطح آن خشک می گردد.

برای پاکسازی لکه خون روی نشیمنگاه جیر از مخلوط هفت به یک الکل آب استفاده می شود. این مخلوط بدون اتلاف وقت در محل لکه دار ریخته شده و بلافاصله عمل پاکسازی انجام می شود. در صورتی که این روش لکه خون را از بین نبرد ، می توان به مقداری خمیر دندان کمک کرد. خمیر دندان را روی نقطه ای که لکه خون است مالیده و 10 دقیقه صبر کنید. سپس سطح را با استفاده از آب شستشو دهید.

لیست قیمت خرید 36 مدل تجهیزات آکواریوم [خرید اینترنتی]

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن مبلمان چرمی

هنگام تمیز کردن مبلمان چرمی باید مراقب باشید. انتخاب مواد مورد استفاده نکته مهمی است. هنگام تمیز کردن صندلی های چرمی نباید از محصولات حاوی مواد شیمیایی استفاده کرد. موادی مانند سفید کننده ، صابون ظرفشویی و استون نباید با صندلی های چرمی تماس داشته باشند. از محصولات تمیزکننده سخت مانند پدهای تمیز کننده و برس هایی که می توانند به چرم آسیب برسانند ، استفاده نکنید. به جای محصولات سخت ، پارچه های میکروفیبر را می توان در برنامه های تمیز کردن مبلمان چرم استفاده کرد. صابون سفید از جمله مواد مناسب برای استفاده روی مبل های چرمی است.

مبل چرمی با استفاده از صابون سفید و پارچه میکروفیبر پاک می شود. سپس آن را با دستمال مرطوب شسته و با یک پارچه کاملا خشک خشک نمایید.

مبل چرمی را می توان با مخلوط سرکه سفید و آب نیز تمیز کرد.

در عین حال لکه ایجاد شده روی مبل چرمی را می توان با محلول به دست آمده از مخلوط آب و صابون پاک کرد.

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

روش های دیگر

پاک کردن مستقیم صندلی چرمی با لکه روی آن با پارچه ، عمل اشتباهی است. به ویژه ، مالیدن پارچه روی لکه ممکن است باعث شود لکه عمیق تر گردد و حتی باعث فرسودگی صندلی چرمی شود. در چنین مواقعی قبل از هر چیز لازم است با پارچه به آرامی روی لکه فشار دهید. سپس با استفاده از وازلین این ناحیه نرم می شود.

مانند وازلین ، روغن بادام نیز برای درخشندگی و تمیز کردن صندلی های چرمی استفاده می شود.

در صورت وجود لکه جوهر روی صندلی چرمی ، با کمک پنبه کوچک و الکل سطح آن را پاک می کنید. پس از آن ، فرآیند تمیز کردن با استفاده از یک پارچه مرطوب کامل می شود.

قیمت خرید 41 مدل مودم بی سیم روتر ADSL [ پرسرعت ] ارسال رایگان

پس از اتمام برنامه تمیز کردن مبلمان ، ناحیه مورد نظر باید با یک پارچه خشک پاک شود.

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن مبلمان مخملی

مبل های مخملی از جمله مبلمانی هستند که بسیار شیک به نظر می رسند. مبل های مخملی که به مرور زمان کثیف و لک می شوند ، در فواصل زمانی معین تمیز شده تا تداوم ظاهر زیبای آن ها تضمین شود. قبل از شروع نظافت مبل مخملی ، لازم است مطمئن شوید که مواد مورد استفاده به ساختار مبل آسیب نمی زند. استفاده از مواد مورد استفاده برای از بین بردن لکه ممکن است باعث آسیب دائمی غیرقابل برگشت شود. با متریال مناسب و روش مناسب ، مبل های مخملی می توانند به حالت اولیه خود برگردند. صندلی مخملی را نباید با مواد تمیز کننده خشن پاک کرد. ضمن اطمینان از بهداشت مبل مخملی ، شروع با حرکات دقیق مفید است.

ابتدا کثیفی های جمع شده روی سطح نشیمنگاه مخملی با استفاده از یک پارچه نرم پاک می شود.

سپس مبل مخملی با جاروبرقی جارو می گردد.

مخلوطی از آب گرم و آمونیاک نیز در روش های تمیز کردن گنجانده شده است. ناحیه لکه دار را می توان با مخلوط به دست آمده تمیز کرد.

اگر قرار است مخلوط آب روی صندلی های مخملی لمس شود ، نباید از آب بسیار داغ استفاده کرد.

اگر مایع لکه بر روی مبل مخملی قرار گرفت ، باید بلافاصله با استفاده از دستمال کاغذی یا پارچه تمیز روی آن قسمت فشار داده شود و مایع خارج گردد.

لکه با استفاده از فوم های مخلوط آب و مواد شوینده ظرفشویی پاک می شود.

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

روش دیگر

صابون مخلوط با آب گرم نیز روشی برای از بین بردن لکه روی مبل مخملی است.

از نشاسته می توان برای تمیز کردن صندلی های مخملی استفاده کرد. نشاسته کافی روی لکه پخش می شود. سپس محل را با آب گرم و پارچه پاک می کنند.

روش دیگر برای تمیز کردن مبلمان مخمل استفاده از آسپرین است. آسپرین روی لکه روی مبل مخملی پاشیده شده و با حرکات دایره ای محل مالش می شود. با فرآیندهای اسکراب ، لکه روی سطح پاک می شود.

تصاویر بیشتر:

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

لیست قیمت 39 مدل کرم آبرسان پوست با کیفیت عالی + خرید

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
lسِت مبلمان راحتی نیم دایره در اتاق نشیمن و پذیرایی ، آشنایی با زیباترین نمونه های مبلمان راحتی ، اهمیت موضوع مبلمان شهری در زیبایی چهره شهر ، ایده‌های جدید و جذاب برای رنگ آمیزی مبلمان منزل ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)