فرش وینتیج چیست؟ و معرفی پرطرفدار ترین رنگ های آن

فرش ماشینی وینتیج چیست؟

فرش ماشینی وینتیج، یکی از انواع فرش‌های پرطرفدار بوده که شبیه به فرش‌های کهنه و قدیمی است. این فرش‌ها مدت زیادی نیست که وارد بازار شده‌اند اما به دلیل قیمت مناسب، کیفیت عالی و طراحی جذابی که دارند، مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر شما هم قصد خرید فرش‌های وینتیج را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب ذکر شده در ادامه را نادیده نگیرید.

فرش وینتیج چیست؟ و معرفی پرطرفدار ترین رنگ های آن

وینتیج(Vintage) چیست؟

این مدل فرش جذاب، از طراحی به سبک قدیمی برخوردار بوده و در طول گذشت زمان، کهنه نشده است. در واقع فرش ماشینی وینتیج را به گونه‌ای نگارگری می‌کنند که شباهت زیادی به فرش‌های دست بافت قدیمی دارد. خود کلمه وینتج هم به زبان فرانسوی یعنی لوازم عتیقه یا لوازمی که قدمت‌شان بیشتر از 20 سال است.

فرش وینتیج به چه صورتی طراحی و تولید می شود

فرش وینتیج با طرح‌ها و نگار گری‌های خلاقانه تولید شده‌اند تا در عین نو بودن، قدیمی و کهنه به نظر برسند. ظاهر کهنه فرش‌ مورد نظر، به خاطر جنس الیاف، رنگ و نوع طراحی است. در زمان‌های قدیم برای کهنه نما کردن فرش‌های دستبافت، از برخی ترفندهای نامناسب همچون سابیدن فرش بهره می‌گرفتند اما حالا فرش‌های ماشینی جایگزین آن‌ها شده‌اند و دیگر نیازی به این کارها نیست.

بافت و کیفیت فرش کهنه نما

برای تولید فرش ماشینی وینتیج، به طور معمول از نخ‌های ۱۰۰٪ اکریلیک یا ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنند و همین موجب شده، بافت بسیار نرم و لطیفی داشته باشد. علاوه‌بر این، فرش مورد نظر کیفیت بی‌نظیری هم دارد و به سادگی ظاهر زیبای خود را از دست نمی‌دهد. همین ویژگی‌ها نیز اکثر افراد را ترغیب به خرید فرش وینتیج می‌کند.

انواع مختلف فرش وینتیج موجود در بازار

به طور معمول انواع مختلفی از فرش وینتیج در بازار موجود بوده و شما می‌توانید آن را به صورت ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه برای خود تهیه کنید. وینتیج طرح طوسی، لاکی سنتی، افشان تیره و رونا فیلی هم از جمله محبوب‌ترین طرح‌های این فرش به شمار می‌روند که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

ویژگی های فرش وینتیج در دکوراسیون

فرش ماشینی وینتیج، از جلوه بسیار زیبایی برخوردار بوده و طراحی اصیلی دارد. از این طریق می‌توانید آن را با انواع سبک دکوراسیون داخلی، هماهنگ کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این فرش کهنه نما، چشم نواز بودن و جنس بادوام آن است. ترکیب رنگ‌ فرش‌های وینتیج، بسیار خلاقانه بوده و چشم هر بیننده‌ای را به خود مات و مبهوت می‌کند. به همین دلیل هم روز به روز تقاضا برای خرید آن بیشتر می‌شود.

مناسب ترین فضا برای استفاده از فرش های کهنه نما

از فرش‌های کهنه نما می‌توانید بدون محدودیت در هر فضایی استفاده کنید و شاهد زیبایی بی‌همتایی باشید. البته دقت داشته باشید که فرش وینتیج، بیشتر برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک، مناسب است. بنابراین اگر به طرح‌های قدیمی و سنتی علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم حتما این فرش جذاب را برای خود تهیه کنید.

پرطرفدار ترین رنگ های فرش وینتیج

فرش ماشینی وینتیج  طوسی یکی از پرطرفدار ترین فرش هاست ، اما در رنگ‌های متنوعی همچون زرد، آبی، طلایی، مشکی، قرمز، خاکستری، قهوه‌ای، نارنجی و… تولید می‌شود.

 رنگ‌های شاد این فرش، گرما را به خانه می‌بخشند و فضایی دلنشین‌تر ایجاد می‌کنند. طوسی به عنوان یکی از خاص ترین رنگ‌های این فرش شناخته شده و در مقایسه با سایر گزینه‌ها، راحت‌تر با تمام رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. به طور کلی رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، آن‌ها را انتخاب کنید.

در کل باید با توجه به رنگ سایر وسایل موجود در خانه‌تان، یک فرش مناسب انتخاب کنید.

برای دیدن تمامی طرح های مدل فرش وینتیج از جمله فرش وینتیج طوسی کافیست روی عکس زیر کلیک کنید :

فرش وینتیج چیست؟ و معرفی پرطرفدار ترین رنگ های آن

چگونه از فرش وینتیج باید نگهداری کرد

یکی از مهم ترین دلایل جذابیت و محبوبیت فرش وینتیج، تمیز کردن آسان و راحتی نگهداری است. فراموش نکنید این فرش‌ها باید به طور مستمر تمیز شوند تا زیبایی خود را از دست ندهند. بنابراین سعی کنید حتما چند روز در هفته، با استفاده از جاروبرقی، گرد و غبار یا آلودگی‌های آن‌ها را از بین ببرید.

اگر زمانی بر روی فرش‌تان لکه‌هایی به دلایل مختلف ایجاد شد، سریعاً با استفاده از یک دستمال نرم و مایع شست و شوی ملایم، آن را تمیز کنید. علاوه‌بر این، به هیچ عنوان فرش وینتیج را زیر مبلمان، صندلی، کمد و سایر لوازم خانگی سنگین قرار ندهید تا دچار آسیب نشود.

بررسی قیمت فرش های وینتیج

برای تهیه کردن فرش وینتیج باید برخی نکات مهم را در نظر بگیرید تا انتخاب عالی‌تری داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد، قیمت فرش مورد نظر استف برای مشاهده قیمت ها وارد از طریق لینک وارد سایت فرشک شوید.

بنابراین سعی کنید تحقیق کاملی در مورد قیمت فرش‌های وینتیج انجام دهید . زیرا ممکن است برخی مواقع فروشندگان سودجو، فرش مورد نظر را با قیمت بیشتری به شما بفروشند.

پس در انتخاب‌تان دقت کافی به خرج دهید و سزاغ فروشگاه‌های شناخته شده بروید. همچنین توجه داشته باشید هر چقدر تراکم و شانه فرش‌های کهنه نما کمتر باشد، قیمت‌شان هم پایین‌تر است.

 از دیگر عوامل تأثیر گذار در قیمت فرش ماشینی وینتیج، می‌توان به الیاف استفاده شده، ابعاد فرش، کیفیت و نرخ بازار اشاره کرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟