تسمه ترانس ، پرگاس فلز

تسمه ترانس چیست؟

تسمه ترانسی را بطور خلاصه و چکیده می توان به فولادهایی با شکل چهارگوش مربعی شکل و مستطیلی شکل لب تیز و صاف با طول شاخه های معمولاً ۳ الی ۶ متری موجود در بازار گفت در ادامه بیشتر و مفصل درمورد این نوع فولاد صحبت خواهیم کرد.

تسمه ترانس و چهارگوش ترانس :

از جمله تسمه های موجود در بازار آهن که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد تسمه ترانسی می باشد. این نوع تسمه ها که به روش خاصی تولید می شوند در مجموعه آهن آلات خدایی که در قالب سایت پرگاس فلز در حال فعالیت است قابل عرضه با بهترین کیفیت می باشد.

چهارپهلو های ترانس از سایز ۴ میلیمتر الی ۶۰ میلیمتر معمولاً در کارخانه های کشش فولاد و آهن داخلی تولید می شود، که به سایزهای کوچک خار گفته می شود.

در پائین به توضیح کامل راجع به تسمه ترانس پرداخته ایم، جهت کسب اطلاعات و خرید تسمه ترانسی بیشتر قسمت تماس با ما سایت پرگاس فلز را مطالعه بفرمائید.

تسمه ترانس ، پرگاس فلز

تسمه ترانس مشخصات آن :

تسمه ترانسی را می توان به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مقاطع آهنی دانست.

تسمه به مقطعی گفته می شود که ارتفاع و عرض آهن با هم یکسان نباشد بر خلاف چهارپهلو یا چهارگوش که همانطور که از اسمش پیداست طول و ارتفاع آن یکسان بوده و باعث ظاهری مربع مانند شده است.

تسمه ترانس به طور معمول در چند نوع جنس تولید می شود، نمونه های فولادی که تسمه ترانس از آن تولید می شود را نام می‌بریم.

St37 و تسمه ترانسی St52 در بازار موجود می باشند. شما می توانید به راحتی و با تماس با کارشناسان سایت پرگاس فلز هر دو نوع تسمه ترانسی را از مجموعه آهن آلات خدایی خریداری کنید.

روش تولید تسمه ترانس :

در فرایند تبدیل تسمه St37 و یا تسمه St52 به تسمه ترانس آن ها را به مدت 24 ساعت (1 شبانه روز) در محلول اسید نگهداری کرده سپس تسمه های های اسید شویی شده را توسط دستگاه های مخصوص از ابتدا و انتها کشش میدهند.

از تسمه ترانس در ماشین کاری و صنایع استفاده می کنند. برخی از تسمه ترانسی های ریزبار را در بازار تحت عنوان خار نیز شناخته می شود.

تسمه ترانس ، پرگاس فلز

قیمت تسمه ترانس آهن روز :

همانطور که شما عزیزان می دانید با توجه به وجود نوسان در بازار آهن آلات صنعتی و فولاد های آلیاژی امکان ارائه قیمت تسمه ترانس به صورت آنلاین برای وجود ندارد.

شما می توانید جهت استعلام قیمت تسمه ترانسی آهن روز با ما تماس گرفته و یا از طریق پیام رسان واتس اپ سفارش مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان فروش ما قیمت تسمه ترانس مورد نظر شما را اعلام کنند.

در این مجموعه امکان ارائه فاکتور رسمی جهت خرید انواع محصولات مجموعه پرگاس فلز وجود داشته و شما می توانید با خیال راحت انواع آهن آلات صنعتی، فولاد های آلیاژی و فلزات رنگین را از ما به صورت رسمی خریداری کرده خرید آسان و مطمئنی را تجربه کنید.

انواع تسمه ترانس :

همانطور که در قبل گفته شد تسمه ترانس هایی با جنس های مختلفی تولید می شود، در ادامه در مورد برخی از تسمه های فولادی که نسبت به دیگر تسمه های فولادی برای کشش و ترانس شدن مورد استفاده قرار می گیرد توضیحاتی خواهیم داد تا بیشتر با تسمه ترانس آشنا شوید.

تسمه ترانس | تسمه آهنی St37 :

شما می توانید اطلاعات جامع تسمه آهن نوردی شامل انواع تسمه آهن ماشینکاری شده و تسمه آهن فابریک را در صفحه ی مربوط به این محصول فولادی در سایت پرگاس فلز مطالعه کنید.

از این تسمه بیشترین مقدار تسمه ترانس تولید می شود، بدلیل قیمت مناسب تر و کاربرد بالای این نوع جنس.

همچنین جهت مشاهده صفحه تسمه ترانس در منوی بالا روی گزینه تسمه ترانس کلیک کنید.

تسمه ترانس ، پرگاس فلز

تسمه ترانس ، تسمه ck45 :

تسمه ck45 که به چهار پهلو ck45 نیز معروف می باشد، دارای سطح مقطع مربع شکل است.

تسمه CK45 از فولادهای آلیاژی کم کربن است و بر اساس استاندارد آلمان  1.1191 شناخته می شود و براساس استاندارد SAE آمریکا با نامتسمه 1045 نیز شناخته می شود.

ترکیب شیمیایی تسمه ck45 عبارت است از :

0.45 درصد کربن، 0.25 درصد سیلیسیم و 0.65 درصد منگنز.

این چهار پهلو می توان در کارهایی مانند ساخت قطعاتی مثل محورها، شافت ها، اسکلت انواع سازه ها و پایه های دستگاه ها استفاده کرد.

تسمه CK45 در خارج از ایران، کشورهای اوکراین، روس و آلمان بوده و در داخل کشور، کارخانه های فولاد آلیاژی اصفهان، یزد و اسفراین تسمه CK45 را در ابعاد 6 متر در 10 تا 100 سانتی متر تولید و عرضه می دارند.

از دیگر فولادهایی که برای تولید تسمه ترانس می توان استفاده کرد تسمه ck45 می باشد.

تسمه ترانس ، پرگاس فلز

تسمه ترانس | تسمه MO40 چیست ؟

تسمه MO40 فولاد حرارت پذیری است که در دسته ی فولادهای کروم دار قرار می گیرد.

نام تسمه MO40 برگرفته از استاندارد DIN آلمان و با نام تسمه 1.7225 می باشد که این تسمه بر اساس استاندارد SAE آمریکا، به تسمه 4140 نیز شهرت دارد.

از ویژگی های آن می توان به سختی و توان کششی بالا ، مقاومت به حرارت و سایش و سطح مقطع مربعی اشاره کرد.

این نوع تسمه که توسط کارخانجات گوناگونی در ایران تولید می شود، توسط مجموعه پرگاس فلز که تحت عنوان وب سایت آهن روز فعالیت دارد به فروش میرسد.

دیگر فولادهای موجود که می توان بصورت تسمه ترانس تولید کرده فولاد mo40 می باشد که همانند ck45 و st52 مقدار کمی و معمولاً بصورت سفارشی تولید می شود.

ویژگی خاص تسمه ترانس :

تسمه ترانس که به عنوان تسمه کششی شناخته می‌شود و کلیه تسمه‌های فولادی حاصل برش صاف و یکسان ورق‌های فولادی هستند که در قسمت ضخامت و عرض تفاوت زیادی دارند.

استفاده از این محصول در صنایع مختلفی نظیر تولید لاستیک، صنایع غذایی و شیمیایی بسیار رایج است.

لازم به ذکر است که در تولید تسمه ترانس نسبت به سایر تسمه‌ها از ماشینکاری کمتری استفاده می‌شود.

یکی دیگر از مشخصه‌های این نوع تسمه مربوط به خصوصیات ظاهری آن یعنی سطح تسمه است که کاملا صاف، تخت و صیقلی بوده و حتی در قسمت ضخامت آن‌ها نیز از دقت بالایی برای فرایند تولید استفاده شده است، در نتیجه برای مواردی کاربرد دارند که ابعاد خاصی مورد نیاز باشد.

تسمه ترانس ، پرگاس فلز

قیمت تسمه ترانس :

قیمت تسمه، باتوجه به عوامل مختلفی دچار تغییر می‌شود که این فاکتورها عبارتند از:

نرخ ورق سیاه، بهای سنگ آهن، قیمت دلار و ارز، میزان عرضه و تقاضا و…

آگاهی از قیمت روز تسمه، به خریداران این محصول کمک می کند تا در زمان مناسب برای خرید این محصول فولادی اقدام کنند.

تسمه ترانس یا میلگرد ترانس :

مشخص است که کلمه ی ترانس به کار رفته در فولادهای آلیاژی و آهن نشانه ی مشخصه ی صاف و صیقلی بودن آن است ، و وجه اشتراک آهن آلات ترانسی سطح صاف بدست آماده بعد از فرآیند کشش و پولیش است ، همانند میلگرد کششی یا شش پر ترانس که برای تولید آن باید گاهاً طی ۲مرحله کشش از مواد اولیه درجه یک استفاده کرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟