ویزای سرمایه گذاری استرالیا؛ فرصتی استثنایی برای صاحبان کسب و کار

استرالیا یکی از کشورهای بی‌نظیر برای مهاجرت بوده که علاوه بر امکانات عالی، دارای شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

استرالیا یک کشور پویا در زمینهٔ اقتصادی است که محیط امن، زیرساخت‌های قوی و پایدار، موقعیت‌های کاری مناسب و استانداردهای بالای زندگی آن را به یک مقصد جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است.

یکی از مسیرهای مناسب برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، سرمایه‌گذاری است. زیرا از این طریق می‌توانند اقامت دائم استرالیا را نیز دریافت کنند. در این مقاله به بررسی نحوه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا می‌پردازیم تا با بررسی همه جوانب، به شما جهت مهاجرتی آسان و مناسب کمک کنیم.

این مقاله از صفحه ویزای سرمایه گذاری استرلیا در سایت مهاجرت پلاس اقتباس شده است:

https://www.mohajerat.plus/immigration/ویزای-سرمایه-گذاری-استرالیا/

ویزای سرمایه گذاری استرالیا؛ فرصتی استثنایی برای صاحبان کسب و کار

چرا باید در استرالیا سرمایه‌گذاری کنیم؟

بسیاری از افراد برای امنیت، رفاه، ثبات اقصادی، یافتن شغل مناسب و … تصمیم به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌گیرند. در ادامه به برخی از مزایای مهاجرت به استرالیا اشاره کرده‌ایم:

رفاه اقتصادی: مهم‌ترین عامل برای مهاجرت بسیاری از افراد داشتن رفاه اقتصادی است. کشور استرالیا با دارا بودن استاندارد زندگی بالا و شرایط اقتصادی پویا مقصدی مناسب برای این دسته از متقاضیان به شمار می‌آید.

بیمهٔ درمانی رایگان: تمامی شهروندان و مقیمان دائم استرالیا زیر پوشش بیمهٔ درمانی رایگان هستند.

3-آب و هوای مناسب: اگرچه بسیار از افراد به این موضوع توجه کافی ندارند اما آب و هوا اهمیت بسیاری دارد؛ خصوصا برای ایرانی‌ها که به شرایط آب و هوایی چهار فصل و معتدل عادت دارند. آب و هوای استرالیا به‌گونه‌ای است که به‌سادگی می‌توانید به آن عادت کنید و شرایط متعادلی داشته باشید.

4-سیستم آموزشی پیشرفته و رایگان: یکی از دلایلی که بسیاری از افراد تصمیم به سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کشور‌های دیگر را دارند، آسایش فرزندان است. نظام آموزشی استرالیا علاوه‌بر پیشرفته‌بودن به صورت یکپارچه و برای تمام مقیمان و شهروندان آن رایگان است.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا؛ فرصتی استثنایی برای صاحبان کسب و کار

با سرمایه گذاری در استرالیا چه فرصت‌هایی پیش روی ماست؟

استرالیا به لطف اقتصاد قدرتمند، صنایع پویا و روابط تجاری قوی با جهان، مقصدی باثبات و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری است. این کشور محیطی مناسب را برای کسب‌وکارها و پرورش نیروی کار حرفه‌ای فراهم کرده است. استرالیا فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در شاخه‌های منابع و انرژی، تولیدی، فناوری‌های دیجیتال، کشاورزی و غذا، بهداشت و… ارائه می‌دهد.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در ژانویه ۲۰۲۲، انعطاف‌پذیری اقتصاد استرالیا را نقطهٔ عطف آن معرفی کرد. این بیانیه می‌گوید «سیاست‌های قوی بهداشتی و اقتصادی استرالیا باعث رشد سریع اقتصادی می‌شود».

پیش‌بینی می‌شود که ضریب رشد اقتصادی استرالیا در سال 2022 در حدود 4.1 درصد بیشتر از سال‌های پیشین خواهد بود. پس از مشکلاتی که پاندمی کرونا برای جهان ایجاد کرد، حالا میزان مصرف خانوارها در استرالیا به سرعت بهبود یافته و همچنان رو به پیشرفت است. در همین حال، با تسهیلات مالیاتی درنظر گرفته‌شده توسط دولت استرالیا، بازهٔ زمانی فعلی بهترین فرصت برای یک سرمایه‌گذاری بی‌نظیر است. طبق آن‌چه که از اقتصاد این کشور به‌نظر می‌رسد، در سال 2023 استرالیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا چیست؟

برای دریافت ویزای سرمایه‎‌گذاری در استرالیا لازم است شرایط خاصی داشته باشید. متقاضیان باید:

  • در حالت ایدئال سن شما باید کمتر از 55 سال باشد؛ اما اگر سن‌تان بیشتر از این بازهٔ عددی بود نیز شرایط مختلفی وجود دارد که بتوانید در استرالیا سرمایه‌گذاری کنید؛
  • باید کسب و کاری داشته باشید که حداقل دو سال از عمر آن گذشته باشد. این کسب و کار حتی می‌تواند داشتن 30 درصد سهام یک شرکت بوده و یا پروانهٔ فعالیت، پروانهٔ مطب، جواز ساخت و یا هرگونه مدرکی که بتوان کسب‌وکار شما را از طریق آن ثابت کرد، باشد.
  • اگر مجرد هستید به تنهایی و اگر متاهل هستید باید مجموع دارایی شما و همسرتان بیش از 4 میلیارد تومان باشد. ضمن این‌که این دارایی‌ها باید از 2 سال گذشته به نام شما باشند.
  • کسب‌وکار شما باید در بازهٔ زمانی 2 تا 4 سال گذشته فروشی حدود 1.5 میلیارد تومان داشته باشد.
  • ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا یک ویزای 5 ساله است که پس از دریافت آن و ورود به استرالیا، باید در این بازهٔ زمانی یک کسب و کار راه‌اندازی کنید.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا؛ فرصتی استثنایی برای صاحبان کسب و کار

با چه روش‌هایی می‌توانیم در استرالیا سرمایه گذاری کنیم؟

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در استرالیا وجود دارد که ثبت شرکت، کارآفرینی، استارتاپ و خرید یا فرانچایز یک بیزینس شامل آن می‌شود؛ که در ادامه به تشریح هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم:

برنامه نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری

این برنامهٔ سرمایه‌گذاری برای افرادی مناسب است که با مهارت خود در یک کسب و کار، قصد ایجاد یک تجارت جدید و یا مدیریت و توسعهٔ تجارت فعلی خود را دارند.

برنامه مستقل استعدادهای جهانی

برنامهٔ مستقل استعدادهای جهانی یک مسیر سادهٔ اخذ اقامت دائم برای مدیران اجرایی ماهر، تاجران، کارآفرینان و متخصصان است. این برنامه برای کمک به رشد اقتصاد نوآوری و فناوری استرالیا و ایجاد فرصت‌هایی برای شهروندان این کشور با انتقال مهارت‌ها، ترویج نوآوری و ایجاد شغل طراحی شده است.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

این افراد باید حداقل 1.5 میلیون دلار استرالیا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. همچنین باید طبق جدول امتیازبندی حداقل 65 امتیاز دریافت کرده و توسط یک ایالت یا منطقه اسپانسر شوند.

ویزای سرمایه‌گذاری ویژهٔ استرالیا

در این برنامهٔ مهاجرتی، متقاضیان باید حداقل 5 میلیون دلار استرالیا را در یک صندوق تحت مدیریت استرالیا سرمایه‌گذاری کنند؛ همچنین داوطلبان باید ویزای موقت داشته باشند و به طور متوسط ​​40 روز در سال را در این کشور اقامت کنند. متقاضیان این شاخهٔ مهاجرتی باید توسط دولت، ایالت یا کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا (Austrade) مورد تایید قرار بگیرند.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری چه اقدامی باید انجام دهیم؟

در ابتدا باید بسته به نوع سرمایه‌گذاری خود مدارک لازم مانند مدارک هویتی، تحصیلی، گواهی حسابرسی و گردش حساب و … را تهیه کرده تا بتوانید از این طریق برای مهاجرت اقدام کنید. البته این مسیر برای هر فردی متفاوت است بنابراین یک وکیل باتجربه در این زمینه می‌تواند به شما در این مسیر کمک زیادی کند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره جهت روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری در استرالیا با مشاوران مهاجرت پلاس در ارتباط باشید.

کلام پایانی

همان‌طور که در این مطلب خواندید شرایط مناسب رفاهی و اقتصای استرالیا توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بین‌المللی را به خود جلب کرده است. مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت دائم این کشور است که راه‌های مختلفی برای دریافت آن وجود دارد. شما می‌توانید بسته به شرایط خود هر یک از روش‌های گفته‌شده در مطلب را برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا انتخاب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟