بهترین مارک های زانوبند چیست؟

بهترین مارک های زانوبند چیست؟
اگر با درد زانو مواجه شدید، یکی از راه‌حل‌های موجود، زانوبند طبی است که در کنار روش‌های درمانی دیگر برای کاهش درد زانو تجویز می‌شود. خرید زانوبند چنانچه درست انتخاب شود، با ایجاد ثبات و حمایت در مفصل و گرم نگهداشتن ماهیچه، باعث بهبود دردهای قسمت زانو می‌شود. خرید هر تجهیز پزشکی غیر استاندارد نظیر خرید گن طبی و یا خرید گن لاغری می‌تواند تاثیر مخرب داشته باشد. زانوبندهای غیراستاندارد نیز با تضعیف عضلات، می‌توانند نتیجه عکس بدهند.

زانوبندها از حرکات سخت که ناخواسته و غیرطبیعی هستند جلوگیری می‌کنند و با کنترل دامنه کامل حرکات، اجازه نمی‌دهند آسیب‌های وارده تشدید شوند. باتوجه به این توصیفات کاربردهای زیادی برای زانوبندها وجود دارد. اگر می‌خواهید استفاده از زانوبند طبی، باعث تشدید مشکلات شما نشود، سعی کنید قبل خرید زانوبند، انتخاب نوع آن طبق مشکل و نیازتان، سایز آن باتوجه به اندام، جنس ضد حساسیت و همچنین سهولت در استفاده باشد.

همانطور که در خرید گن طبی و یا خرید گن لاغری دقت می‌کنید، باید در خرید زانو بند طبی هم بررسی‌های لازم را انجام دهید. بهترین نمونه زانوبند دارای امکان تنظیم اندازه، خاصیت کشسانی مناسب، حفظ حالت پس از کاربردهای مکرر، عدم لغزندگی و داشتن ثبات است.

زانوبندهای طبی دارای وظایف گوناگونی هستند. باتوجه به اینکه چه آسیب یا بیماری را شخص دارد، می‌توان از آن استفاده کرد. استفاده از این وسیله جدا از آسان بودن، باعث جذب مقدار موردنیاز نیروهایی که به مفصل فشار می‌دهند نیز می‌شود. این وسیله را دکتر متخصص برای آسیب‌های مفصل زانو و همچنین جهت پیشگیری تجویز می‌کند. در ادامه بیشتر درباره انواع، مزایا و معایب و همچنین خرید زانوبند با بهترین مارک توضیح می‌دهیم.

کاربردهای مختلف زانوبند

از آنجایی که آسیب‌های مختلف زانو می‌تواند برای افراد مشکل‌ساز شود، زانوبندهای طبی در طرح‌ها و مدل‌های متنوع تولید می‌شوند. کاربرد زانوبندها برای مصارف متنوع به شرح ذیل است:

  • استخوان شکسته را ثابت نگه می‌دارند و باعث التیام التهاب کاسه زانو می‌شوند.
  • حرکات را به زانوی بی‌حرکت شده برمی‌گرداند و ناراحتی‌های غضروف را رفع می‌کند.
  • آسیب‌های جراحی را کاهش می‌دهد.
  • دردهای مفصلی را کاهش می‌دهد.
  • از آسیب‌های وارده هنگام فعالیت‌های شدید جلوگیری می‌کند.
  • از رگ‌به‌رگ شدن جلوگیری کرده و آن را بهبود می‌هد.
  • پارگی رباط‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • تورم زانو را کاهش می‌دهد.
  • در کاهش درد بیماری‌هایی نظیر آرتروز، آرتریت و استئوآرتریت تاثیر دارد.

آشنایی با انواع زانوبند طبی

تجهیزات پزشکی انواع مختلفی دارند. همانطور که هنگام خرید گن طبی و یا همان خرید گن لاغری با گزینه‌های متعددی مواجه می‌شوید، بد نیست قبل خرید زانوبند انواع آن را بشناسید. زانوبند باتوجه به ماهیت ساخت، جنس، نوع و نحوه پوشش انواع مختلفی دارد. این تنوع بالا باعث شده تا افراد پیش از خرید، با دقت بیشتر به سمت این محصول بروند.

زانوبند طبی؛ براساس ماهیت ساخت

زانوبند طبق ماهیتی که تولید شده به ۴ دسته کلی عملکردی، تخلیه‌کننده وزن، بازسازی‌کننده و جلوگیری‌کننده تقسیم می‌شود. نوع عملکردی زانوبند در زمان آسیب‌‌دیدگی‌های ورزشی، جراحی کردن زانو، پاره شدن رباط برای کاهش ناپایداری زانو کاربرد دارد. نوع دیگری که جلوگیری‌کننده است، بیشتر برای محافظت از صدمات احتمالی استفاده می‌شود. نوع تخلیه‌کننده وزن با هدف انتقال فشار از مفصل به استخوان ران کاربرد دارند. از زانوبندهای بازسازی‌کننده برای توان‌بخشی بهره می‌برند.

زانوبند طبی؛ براساس جنس

بر اساس جنس زانوبند طبی در انواع نئوپرن و حوله‌ای عرضه می‌شود. نئوپرن به‌عنوان یک ماده کسشان دارای پایداری شیمیایی و انعطاف‌پذیری بالایی است. تامین فشار و گرما، باعث فشرده‌سازی، افزایش جریان خون و کاهش کوفتگی می‌شود. توجه کنید که نمونه‌هایی با جنس حوله‌ای بافت کشی و نرم می‌توانند عملکرد عضلات را بهبود بخشند و باعث کاهش آسیب‌‌دیدگی‌های ساق و سندرم استرس تیبیال داخلی می‌شوند. در نتیجه تمامی این موارد ما شاهد بهبود کشیدگی زانو خواهیم شد.

زانوبند طبی؛ براساس نوع

زانوبند طبی بر حسب نوع را می‌توان به موارد ذیل تقسیم بندی کرد:

  • زانوبند طبی آتل دار: حمایت از زانو
  • زانوبند طبی کشکک بسته: حفظ فشار و گرما در کل قسمت زانو
  • زانوبند طبی کشکک باز: محدود نمودن حرکات کشکک
  • زانوبند طبی فنردار: حمایت و نگهداری زانو
  • زانوبند طبی ساده: کاهش و بهبود آسیب‌های خفیف و آرتروزی برای افراد مبتلا به آرتروز

معرفی برندهای برتر زانوبند طبی

زانوبند از تجهیزات پزشکی است. به همین خاطر همچون خرید گن بعد از جراحی شکم یا خرید گن لاغری برای خرید زانوبند باید برندهای مطرح را بشناسید. زانوبند های طبی خارجی می‌توانند دوام بیشتری داشته باشند اما به صورت کلی از برندهای معروف فعال در عرصه تولید این وسیله طبی می‌توانیم به فوتورو، پاک سمن، طب پوش، نوید، وای سی(YC) اشاره کنیم. البته برای خرید زانوبند مارک‌های خوب دیگری نظیر فدو، ال پی، یاچن و فروهر را نیز پیشنهاد می‌دهیم.

این برندها باتوجه به مزایایی نظیر امکان جذب رطوبت و عرق، زیاد کردن گردش خون و همچنین امکان تنظیم فشار توجه مثبت کاربران را جلب کرده‌اند.

بهترین مارک های زانوبند چیست؟

فواید زانوبند در درمان

همانطور که متوجه شدید زانوبندهای طبی انواع متفاوتی دارند که برای کاربردهای گوناگون هستند. از جمله مهم‌ترین فواید آن‌ها در درمان عبارت است: زانو را نگه می‌دارد، درد زانو را کاهش می‌دهد، از آسیب دیدگی‌های زانو پیشگیری می‌کند، باعث ثبات و پایداری زانو می‌شود.

از این رو در زمان احساس درد در زانو، آسیب دیدگی رباط، مینیسک و تاندون زانو، پس از جراحی، جلوگیری از کشش بیش از حد زانو و … بنا به تشخیص پزشک متخصص از زانوبند استفاده کنید.

جمع‌بندی

یکی از مفاصل مهمی که وزن بدن را تحمل می‌کند مفصل زانو است. به طور معمول این مفصل بسیار حساس بوده و آسیب به آن منجر به صدمه و اختلالات مفصلی می‌شود. ماهیچه‌ها و رباط‌هایی که در حمایت از مفصل زانو نقش دارند، باید قوی و سالم باشند. عملکرد درست این عضلات، باعث حرکات و فعالیت‌های مناسب زانو می‌شود تا شما بدون آسیب دیدن، فعالیت‌های روزمره را انجام دهید.

چنانچه زانو آسیب ببیند یا در وضعیت مفصلی نامطلوبی باشد، ماهیچه‌ها، رباط‌ها و بافت‌های کناره نیازمند قدرت و انعطاف کافی برای انجام فعالیت‌های روزمره خواهند شد. در این زمان، انجام فعالیت‌هایی که روزانه انجام می‌دهید، باعث وارد شدن فشار زیاد به زانو می‌شود. زانو در برابر این فشار زیاد به پشتیبانی نیاز دارد. اگر تمرینات مناسب و فیزیوتراپی، داشته باشید، می‌توانید این بافت‌ها و انعطاف پذیری آن‌ها را تقویت کنید. نتیجه این امر آن است که زانو مقاومت در برابر فشار و فعالیت‌های روزمره بهتری دارد.

براساس آسیبی که زانو دارد، زانوبند با سایز مناسب را انتخاب کنید. پیشتر در مقاله ذکر کردیم، زانوبند را آنچنان شل نبندید. شل بستن باعث می‌شود، هیچ نوع حمایتی از مفصل زانو نگیرید. مدت زمانی که از زانوبند استفاده می‌کنید باتوجه به شدت و نوع آسیب تعیین می‌شود. اگر از بریس‌های زانو طولانی‌مدت استفاده کنید، مفصل شما به آن وابسته می‌شود. حتما با پزشک متخصص صحبت کنید تا شما را راهنمایی می‌کند.

این تصور که یک زانوبند، هر نوع مشکل زانوی شما را رفع می‌کند، بسیار اشتباه است. توجه داشته باشید، همانطور که با خرید گن طبی یا خرید گن لاغری لاغر نمی‌شوید، زانوبند نیز نمی‌تواند آسیب زانو را درمان کند. طراحی زانوبند برای آن است، تا در زمان آسیب و درمان، از زانو پشتیبانی کند. چنانچه آسیب‌دیدگی حاد و درد زیادی دارید، باید پروسه درمانی جدی را زیر نظر متخصص درر پیش بگیرید تا در صورت نیاز نسبت به خرید زانوبند اقدام کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟