بهترین ایده برای چیدمان منزل بدون مبل

یک کلیشه ساده وجود دارد و آن هم این است که دکوراسیون خانه ها با چیدمان مبلمان آن ها مشاهده می شود. اما واقعیت این است که این کلیشه ساده باعث شده که مردم حضور خانه های بدون مبلمان را اصلا پذیرفته نشده بدانند. به همین دلیل ما اینجا آمده ایم تا در مورد دکوراسیون ایده چیدمان منزل بدون مبل با شما صحبت کنیم و شما را با پدیده ای به نام خانه های نقلی و بی مبل آشنا سازیم. پس در این مقاله همراه ما باشید و ایده ها و ترفندهای جذاب ما را برای چیدن خانه های جذاب و کوچک خود انتخاب کنید.

از کوسن های رنگی برای چیدمان دور اتاق ها استفاده کنید

یکی از ایده های جذاب و کاربردی که برای خانه های بی مبل مورد استفاده قرار می گیرد این است که از کوسن های رنگی برای چیدمان فضای دور اتاق استفاده کنیم. اگر برای خرید سرویس خواب و کالای خواب اقدام کرده باشید به راحتی می توانید این کوسن های رنگی را هم در مسیر خرید خود تهیه کنید.

البته توجه داشته باشید که چیدمان این کوسن ها نباید به شکل مربعی در سراسر فضای اتاق انجام شود چرا که این حرکت باعث می شود که خانه شما بدون هیچ گونه خلاقیتی دیده شود و دکوراسیونی شبیه چیدمان مسجدهای عربی پیدا کند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که برای چیدمان کوسن های رنگی از فضاهای دیوارهای کوچک کنار پرده ها استفاده کنید تا کوسن های شما هم زیباتر به چشم بیاید هم فضای خالی کناره اتاق را جذاب تر نشان دهد.

بهترین ایده برای چیدمان منزل بدون مبل

از پرده های بلند برای پرکردن فضاهای خالی خانه ها استفاده کنید

یکی دیگر از ایده های کاربردی برای جذاب نشان دادن خانه های بدون مبل این است که فضای پنجره ها را با پرده های بلند پر کنیم. رعایت این نکته علاوه بر اینکه باعث می شود که دیوار خالی ای در خانه دیده نشود، احساس امنیت و آرامش بیشتری به فضای خانه می دهد و باعث می شود که شما از هارمونی رنگ پرده ها و کوسن ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

البته رعایت این نکته غیر از اتاق نشیمن پذیرایی برای اتاق خواب نوجوان و داشتن چیدمان بهتر برای سرویس خواب نوجوان دخترانه و پسرانه هم به شدت پیشنهاد می شود.

از دکوراتیوهای ایستاده برای دیوارهای خالی کمک بگیرید

دکوراتیوهای ایستاده ای مانند آباژورها و یا ساعت دیواری های بزرگ و کلاسیک، همگی باعث می شود که نبود مبل ها در فضای خانه به چشم نیاید. حتی در این مسئله توجه به تابلوها و قاب های هنری و چیدن آن روی دیوار نیز باعث می شود که فضای اتاق شما بدون حضور مبل های بزرگ هم به اندازه کافی شیک به نظر بیاید.

از تشکچه های کوچک و رنگی به جای مبل استفاده کنید

ما در این مقاله ایده های کاربردی برای جذاب نشان دادن خانه های بدون مبل را به شما ارائه دادیم اما توجه داشته باشید که اگر شما هنوز هم دوست دارید فضایی شبیه به چیدمان مبل در اتاق خود داشته باشید. اما این مقاله با این ایده ها تمام نشده و به عنوان مثال حتی شما می توانید میز آرایش، تختخواب یا میز تحریر و کمد خود را به فضای خالی اتاق نشیمن بیاورید و از فضای خالی مبل ها بهترین استفاده را داشته باشید، همچنین شما می توانید از تشکچه های کوچک با ملحفه های رنگی و فانتزی به عنوان جایی برای نشستن و استراحت کردن استفاده کنید.

بهترین ایده برای چیدمان منزل بدون مبل

توجه داشته باشید که این تشکچه ها اصلا قرار نیست ارتفاع زیادی از سطح زمین داشته باشد همین که تشکچه ها به شکل محل نشستن افراد در گوشه اتاق جا داده شود به اندازه کافی جذابیت را برای افراد ساکن در خانه ایحاد می کند.

معجزه گلدان ها و گیاهان آپارتمانی را در خانه های بی مبل فراموش نکنید

علاوه بر استفاده از تشکچه، کوسن و دکوراتیوها، نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد که توجه به آن می تواند نمای کلی خانه شما را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد. استفاده از گلدان هایی مثل سانسوریای بلند در کنار دیوارهای خالی، نکته قابل توجه و ارزشمندی است که با توجه به آن می توانید نما و جلوه خانه خود را تغییر دهید.

اگر به گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تا یکی از دیوارهای منزل خود را به فضایی برای چیدن گیاهان آپارتمانی خود اختصاص دهید تا به این صورت یک گلخانه کوچک و با مزه در گوشه نشیمن خانه داشته باشید.

بهترین ایده برای چیدمان منزل بدون مبل

حفظ تعادل را در هنگام چیدن دکوراسیون خانه خود از یاد نبرید

ما در این مقاله کوتاه اما کاربردیّ، به صورت مختصر در مورد ایده های خلاقانه برای جیدن دکوراسیون خانه های بدو ن مبل صحبت کردیم. اگر بخواهیم مهم ترین و اصلی ترین نکته را در مورد چیدن این سبک از دکوراسیون ها در خانه ها به شما بگوییم تمام نکات تنها در این یک نکته خلاصه می شود که «هیچ دیواری را خالی نگذارید» خالی نگذاشتن فضای دیوارها از کوسن، تشکچه و یا گلدان و دکوراتیوها به چشم معجزه آسایی نبودن مبل را بی اثر می کند. پس اگر شما هم دوست دارید تا خانه نقلی و کوچک خود را بدون مبل های بزرگ و جاگیر بچینید، حتما این نکته ارزشمند را فراموش نکنید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم تا اگر شما هم پیشنهاد ارزشمندی دارید که سایر مخاطبان این مقاله می توانند از آن به عنوان یک ایده استفاده کنند، حتما در قسمت نظرات با ما به  اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان این مقاله هم بتوانند از نظرات ارزشمند شما ایده بگیرند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟