چسب همه كاره چیست؟

چسب همه كاره چیست؟

چسب همه کاره همانطور که از نامش پیداست می تواند هر چیزی را بچسباند. این چسب در واقع یک چسب مایع است و بیشتر اوقات در ظروف لوله ای با حجم های مختلف تولید و عرضه می شود. استفاده از آن بسیار آسان است و این چسب کارایی بسیار بالایی دارد. تطبیق پذیری اين محصول، آن را به یکی از بهترین و پرفروش ترین چسب های موجود در بازار تبدیل کرده است. این چسب استحکام خوبی دارد و در مصارف خانگی و صنعتی کاربرد فراوانی دارد و مطمئنا همه ما حداقل یک بار از چسب همه كاره برای چسباندن یا تعمیر وسایل خود استفاده کرده ایم.

کاربردهای جهانی چسب همه كاره

از این چسب موثر و قوی می توان برای اتصال انواع قطعات چوبی و چرمی، پارچه، کاغذ و مقوا و … استفاده کرد. بدنه چسب به دلیل خاصیت ارتجاعی قابل پرس است که هیچ آسیبی به بدنه وارد نمی کند و مایع چسب را آزاد نمی کند. با استفاده از این چسب می توانید بسیاری از قطعات شکسته خود را با یک چسب همه کاره تعمیر و به هم متصل کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.
چسب همه كاره به طور گسترده توسط دانش آموزان در مدارس برای انواع کاردستی استفاده می شود، اما باید به خاطر داشته باشید که مانند هر محصول دیگری، هنگام استفاده از این محصول باید نکات ایمنی را رعایت کنید.
چسب های همه كاره را می توان برای اتصال اجسام یا مواد مختلف و اطمینان از پایداری استفاده کرد، بنابراین به طور کلی چسب های همه كاره برای همه منازل ضروری است.
چسباندن قطعات پازل به هم یکی دیگر از کاربردهای جالب این چسب است، زیرا استفاده از این چسب روی کاغذ و مقوا نتایج خوب و رضایت بخشی به همراه دارد.

ويژگی های چسب همه كاره

یکی از ویژگی های قابل توجه این چسب سرعت خشک شدن سریع آن است. سطوح سازگار و ناسازگار با این چسب به خوبی به یکدیگر متصل می شوند. برای مثال می توانید از این چسب روی کاغذ، شیشه، چینی، چرم، مقوا، لاستیک، چوب پنبه، پارچه و … استفاده کنید و نگران آسیب دیدن سطوح مورد نظر خود نباشید. حتی اگر بوی این چسب را مطبوع یا نامطبوع می‌دانید، بهتر است از استشمام مستقیم و طولانی مدت آن خودداری کنید، زیرا بویی که حاوی مواد شیمیایی زیادی است به ریه‌ها و سیستم تنفسی آسیب می‌زند. اين چسب حلال است و می توانید آزادانه از آن استفاده کنید. غلظت این چسب از چسب قطره ای بیشتر است، بنابراین باید مراقب میزان مصرف خود باشید.
از این مدل چسب برای اتصال انواع مواد استفاده می شود. چسب همه كاره به دلیل کاربرد سریع و آسان آن شناخته شده است، این مزیت محصول مورد نظر را از سایر چسب ها متمایز می کند.
قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با کارایی گسترده آن چه در خانه و چه در صنعت، آن را به یکی از چسب های محبوب و پرکاربرد در بین مردم تبدیل کرده است.

چسب همه كاره چیست؟

نکاتی در مورد استفاده از چسب همه كاره

در صورت تماس با پوست و چشم بلافاصله با آب بشویید. این چسب به راحتی از روی دست یا پارچه جدا می شود و در صورت تماس با پوست هیچ آسیبی به شما وارد نمی کند و در شرایط محدود تنها می تواند باعث ایجاد حساسیت جزئی شود.
قبل از استفاده از چسب همه كاره برای چسباندن سطوح مختلف به هم، بهتر است مقدار کمی از آن را روی آن جسم تست کنید و در صورت عدم مشاهده عکس العمل از چسب همه كاره برای چسباندن آنها به هم استفاده کنید.
چسب همه كاره باید از برخورد مستقيم با شعله و جرقه محافظت شود.به دور از نور و حرارت مستقیم، در ظرف دربسته، در جای خشک و خنک می توان این چسب را به مدت یک سال نگهداری کرد.

برندهای معروف و معتبر چسب همه كاره

اکثر ما برای خريد چسب همه كاره برند رازی که در بسته بندی زرد به بازار عرضه می شود را به خوبي ميشناسيم ، اما علاوه بر این برند مورد اعتماد، برندهای دیگری نیز در تولید و توزیع چسب همه كاره فعالیت دارند. به عنوان مثال برندهایی مانند غفاری و اصیل

نحوه استفاده از چسب همه كاره

مانند سایر چسب ها، هنگام استفاده از چسب همه كاره نیز باید به یاد داشته باشید که سطح آسیب دیده باید خشک و عاری از گرد و غبار و چربی و هر گونه آلودگی باشد. چسب را به طور یکنواخت روی هر دو سطح بمالید و بعد ای 5 دقیقه آن را به هم بچسبانید و تحت فشار قرار دهید.

عوامل موثر در قيمت چسب همه كاره

عوامل بسياری بر ميزان قيمت چسب همه كاره تاثير دارند كه در زير به برخی از مهمترين اين عوامل اشاره می كنيم:

نام تجاری و برند، كيفيت مواد به كار رفته در ساخت محصول،وضعيت عرضه و تقاضای محصول، اندازه و وزن و غيره

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)