آی پی فون، سوییچ، روتر و ماژول سیسکو در کجا کاربرد دارند؟

آی پی فون، سوییچ، روتر و ماژول سیسکو دستگاه های شبکه هستند، اما نباید آنها را یکسان در نظر گرفت؛ زیرا تفاوت هایی بین آنها و کاربردشان وجود دارد. به طور مثال، در حالی که روترها و سوئیچ ها هر دو دستگاه های شبکه ای هستند که برای اتصال دستگاه ها در شبکه های کامپیوتری استفاده می شوند، یک روتر پیشرفته تر و هوشمندتر از یک سوییچ است. در ادامه با کاربرد بهترین محصولات سیسکو بیشتر آشنا می شوید.

کاربرد ماژول سیسکو

ماژول های سیسکو، دستگاه های بسیار فشرده ای هستند که در اسلات های اختصاصی سوییچ، روتر یا شاسی سرور قرار می گیرند. آنها برای بهینه سازی تجهیزات اصلی با توجه به استانداردهای زیرساخت شبکه از پیش ساخته شده ضروری هستند. بنابراین می توانید طیف گسترده ای از خدمات را در یک روتر / سوئیچ / سرور ترکیب کنید و برخی از ویژگی های اولیه را بهبود بخشید.

هنگامی که یک زیرساخت شبکه را سازماندهی می کنید، مشکل نصب انواع مختلف تجهیزات به وجود می آید. معمولاً زمان زیادی طول می کشد تا مطابق تنظیمات شبکه شما تنظیم شود. توسعه دهندگان سیسکو بهترین راه را برای خروج از این وضعیت ارائه می دهند: کافی است یک کیس جداگانه بخرید و ماژول ها را در آن قرار دهید. چنین ساختاری دارای یک پلت فرم واحد برای تمام اجزای آن است که امکان عملکرد نادرست دستگاه را از بین می برد. هدف آن حل مشکلات خاص و تسهیل مدیریت تا حد امکان برای مدیر شبکه خواهد بود.

آی پی فون، سوییچ، روتر و ماژول سیسکو در کجا کاربرد دارند؟

کاربرد آی پی فون

آی پی فون با پشتیبانی از پروتکل SIP، قابلیت تماس و انتقال صدا و تصویر را بر بستر شبکه ی IP همچون اینترنت، برای کاربران فراهم می سازند. این سیستم در شبکه ی ویپ کاربرد دارد. آی پی فون سیسکو هویت شبکه ای بوده که برای برقراری ارتباط و تبادل داده از طریق اینترنت استفاده می شود. هر دستگاهی که به اینترنت متصل است باید یک شناسه داشته باشد. آدرس‌های IP تضمین می‌کنند که هر اطلاعات، داده یا فایلی که از طریق اینترنت ارسال می‌شود به آدرس صحیح می‌رود.

کاربرد سوییچ

سوییچ یک دستگاه شبکه است که دستگاه های موجود در یک شبکه کامپیوتری را به هم متصل کرده و بسته های داده را بر این اساس ارسال می کند. در لایه پیوند داده حالت مرجع OSI عمل کرده و بنابراین به عنوان دستگاه لایه 2 شناخته می شود. برخلاف هاب تکرار کننده، سوییچ بسته ها را پخش نمی کند. در عوض، بسته‌ها را در جایی که به پورت مناسب ارسال می‌شوند، ذخیره و ارسال می‌کند. یک سوییچ نقشه برداری را بین پورت دستگاه و آدرس MAC با استفاده از بسته های تاریخی دریافت کرده و این داده های نقشه برداری را در یک ساختار داده در سوئیچ معروف به جدول کلید ذخیره می نماید.

بنابراین، هنگامی که یک بسته دریافت می شود، سوییچ بسته را در حافظه سوئیچ سیسکو ذخیره کرده، آدرس MAC مقصد را تجزیه و تحلیل می کند، با استفاده از جدول سوییچ به دنبال پورت صحیح می گردد و سپس بسته را به پورت صحیح ارسال می نماید. با توجه به این مکانیسم، سوییچ امکان اتصال همزمان چندگانه بین دستگاه ها را فراهم می کند.

کاربرد روتر

روتر یک دستگاه شبکه است که بسته های داده را از طریق شبکه هدایت می سازد. در لایه شبکه مدل مرجع OSI عمل کرده و بنابراین یک دستگاه لایه 3 است. روتر همچنین از مکانیزم ذخیره و فوروارد پیروی می کند، اما روتر از سوییچ هوشمندتر است. روتر جدولی به نام جدول مسیریابی را نگهداری می کند که شامل IP دروازه ای بوده که بسته باید از طریق آن مسیریابی شود تا به IP مقصد خاصی برسد. جدول مسیریابی را می توان به صورت ایستا توسط مدیر شبکه تنظیم کرد یا به طور خودکار با استفاده از الگوریتم های مسیریابی ایجاد نمود.

هنگامی که روتر بسته ای را دریافت می کند، ابتدا بسته را در حافظه روتر ذخیره کرده و آدرس IP مقصد بسته را تجزیه و تحلیل می نماید. سپس به جدول مسیریابی نگاه می کند تا ببیند بسته از کدام دروازه باید مسیریابی شود. سپس بسته را بر اساس این اطلاعات ارسال می کند. از آنجایی که الگوریتم‌های مسیریابی پیچیده‌تر هستند، به قدرت پردازشی قابل توجهی نیاز دارد که هزینه آن بیشتر از سوئییچ است. با این حال، برخلاف سوییچ، روتر معمولاً باید توسط مدیر پیکربندی شود. یک روتر برای اتصال زیر شبکه ها به جای اتصال گره ها در شبکه محلی استفاده می شود.

آی پی فون، سوییچ، روتر و ماژول سیسکو در کجا کاربرد دارند؟

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟