نحوه تولید ترمووود چگونه است؟ + 3 مرحله مهم در ساخت ترمووود

نحوه تولید ترمووود چگونه است؟ + 3 مرحله مهم در ساخت ترمووود

چوب های ترمووود برای کسب مقاومت و ویژگی های برجسته خود مراحل مختلفی را سپری می ‌کنند و در اثر دما و حرارت بسیار بالا قرار می گیرند. به این ترتیب فرایندهایی در چوب رخ می دهد که آن را از جنبه های مختلف در برابر عوامل محیطی و خارجی مقاوم می سازد. در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی شما با چوب ترموود ، نحوه تولید ترمووود و مراحل ساخت آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم تا با روال تولید آن آشنا شوید.

روش و مراحل تولید چوب ترمووود

نحوه تولید ترمووود چگونه است؟ + 3 مرحله مهم در ساخت ترمووود

به طور کلی مراحل تولید چوب ترموود عبارت است از :

مرحله اول برش دادن و خشک کردن چوب

در این مرحله همان طور که از نام آن مشخص است ، ابتدا چوب درختانی که برای ساخت ترمووود قرار است مورد استفاده قرار گیرند برش داده می شوند و به ابعاد مورد نظر در می آیند. سپس این چوب ها را درون کوره های مخصوصی که برای تولید ترموود در نظر گرفته شده است قرار می دهند.

مرحله دوم خارج کردن رطوبت و مواد مغذی موجود در چوب به طور کامل

پس از این که در مرحله اول چوب در دمای بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد خشک شد ، این دما به ۱۸۰ درجه تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد افزایش داده می شود. به این ترتیب چوب ها مدت زمان طولانی و ساعت ها تحت تاثیر این دما و این شرایط نگه داشته می ‌شوند تا نه تنها رطوبت باقی مانده در آن ها به طور کامل از بین برود ، بلکه تمام قسمت های چوب تا بخش مرکزی آن به رنگ تیره تر و مایل به قهوه ای تبدیل شوند.

مرحله سوم سرد کردن چوب

در این مرحله همان طور که از نام آن مشخص است دمای کوره ترمووود به صورت آرام آرام و تا حد مشخصی کاهش پیدا می ‌کند تا حدی دمای کوره به حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد برسد. پس از این مرحله با استفاده از پاشیدن آب و استفاده از بخار سعی می کنند دمای چوب را به دمای محیط نزدیک کنند.

پس از گذراندن این سه مرحله بیش تر خصوصیات منفی موجود در چوب طبیعی از بین می رود و می توان گفت که چوب در برابر عوامل مختلفی از جمله : گرما ، سرما ، رطوبت ، بارندگی ، حشرات موذی ، باکتری ها و همچنین هر نوع تغییر ابعاد در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم شده و استحکام لازم را به دست آورده است.

ساختار فیزیکی چوب ترمووود در مراحل تولید چه تغییراتی می کند؟

نحوه تولید ترمووود چگونه است؟ + 3 مرحله مهم در ساخت ترمووود

  • تفاوت در میزان چگالی :

اولین تفاوت میزان چگالی چوب ترموود در مقایسه با چوب طبیعی است. یکی از مواردی که باعث بالا بودن چگالی چوب می شود وجود رزین و شیره درون بافت چوب است. در فرایند تولید چوب ترمو این شیره و رزین از بین رفته و چگالی کمتر میشود

  • تفاوت در میزان مقاومت و استحکام :

مورد دوم افزایش یافتن استحکام و مقاومت چوب طی مراحل تولید چوب ترموود است. هر چه میزان رطوبت در یک چوب کم تر باشد ، استحکام چوب نیز بالاتر می رود و چوب در برابر عوامل مختلف مقاومت بیشتری خواهد داشت.

  • تفاوت در میزان نفوذ پذیری و رطوبت :

مورد سوم میزان رطوبت و نفوذپذیری چوب ترمووود در مقایسه با چوب طبیعی است. به دلیل فرایند تیمار حرارتی در ساخت چوب ترمووود ، میزان رطوبت موجود در چوب طبیعی کاهش پیدا می ‌کند و باعث می ‌شود نفوذپذیری ترموود در مقایسه با چوب های خشک شده معمولی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

  • تفاوت در میزان مقاومت در برابر نور خورشید :

چوب ترمووود در حالت عادی مانند سایر چوب های طبیعی مقاومت زیادی در برابر اشعه فرابنفش یا UV نور خورشید ندارد ، اما می توان با استفاده از رنگ آمیزی چوب ترموود با کمک رنگ های مخصوص این مقاومت را در این چوب ایجاد کرد و باعث شد که چوب ترمو در برابر اشعه فرابنفش خورشید آسیبی نبیند و بتوان با خیال راحت از آن در نمای خارجی ساختمان استفاده کرد.

  • تفاوت در میزان مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف :

چوب ترموود در برابر شرایط محیطی مختلف مقاومت بسیار بالاتری نسبت به چوب های طبیعی معمولی دارد. ولی اگر بخواهیم این مقاومت و محافظت را بیش تر کنیم و باعث افزایش طول عمر چوب ترموود شویم ، می توانیم از رنگ ها و لاک های مخصوصی که محافظ چوب هستند استفاده کرده و مقاومت آن را بالا ببریم. در نتیجه چوب هایی که روی سطح آن ها با استفاده از این لایه های محافظ پوشانده نشود در برابر ترک خوردن و از دست دادن رنگ طبیعی خود مستعد تر هستند و سریع تر دچار این مشکلات می شوند. طبق بررسی‌های انجام شده بهترین نوع پوشش و لایه محافظ برای چوب های ترموود رنگ هایی هستند که بر پایه آب یا پایه حلال هستند.

قیمت چوب ترمووود ایرانی

بر اساس مواردی که گفته شد می توان گفت ترمووود دارای انواع مختلفی است و در کیفیت های متفاوتی تولید می شود. این کیفیت ها با توجه به میزان دما و به طور کلی فرآیند تیمار حرارتی آن تعیین می شود. ولی به طور کلی چوب های ترمووودی که دارای رنگ تیره تری هستند از مقاومت بیش تری برخوردارند و کیفیت بالاتری دارند و داشتن رنگ تیره نشان دهنده این است که چوب حرارت بیش تری دیده است. روش محاسبه قیمت چوب ترمو بر اساس متر مربع است و چوب ترموود از هر نوع و کیفیتی که باشد بر این اساس قیمت گذاری می شود. به طور کلی عوامل مختلفی روی قیمت چوب ترمو تاثیر گذار هستند و مشتری می ‌تواند بر اساس نوع استفاده خود و میزان بودجه ای که در اختیار دارد چوب ترموود مورد نظر خود را انتخاب کند.

خرید ترمووود با کیفیت مستقیم از تولید کننده

یکی از دغدغه ها پس از قیمت ترمووود ، خرید چوب ترمووود از شرکت ها و تولیدکنندگان معتبر در این زمینه است. برای این که خیال شما را از خرید ترمووود با کیفیت راحت باشد و بدانید چوبی که مورد استفاده قرار می دهید دوام و استحکام کافی را دارد ، بهتر است این چوب را از تولید کنندگان معتبر و با سابقه در این زمینه خریداری کنید. داشتن سابقه طولانی در تولید و رضایت مشتریان از جمله فاکتورهایی هستند که می توانند نشان دهنده برتری یک تولید کننده نسبت به سایر تولید کنندگان تولیدکنندگان باشند.

یکی از تولید کنندگان مطرح و معتبر کشور در زمینه تولید ترموود ایرانی با کیفیت که بیش از 10 سال سابقه در این زمنیه دارد ، شرکت کینگ وود است. در این مجموعه شما این شانس را دارید که ترمووود ایرانی با کیفیت و ارزان را بصورت مستقیم از تولید کننده تهیه کرده و واسطه ها را حذف کنید. شما عزیزان میتوانید جهت مشاهده محصولات شرکت کینگ وود به وبسایت به نشانی kingwood.pw مراجعه کرده و در صورت هرگونه نیاز به مشاوره با کارشناسان تیم کینگ وود در تماس باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟