آموزش ریاضی به روش مدرسانه

 آموزش ریاضی به روش مدرسانه

ریاضی یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین منابع آموزشی در دوران تحصیل محسوب می شود. بسیاری از فیلسوفان و دانشمندان مشهور دنیا ریاضی را مادر علوم می دانند. همین نگرش کافی است که اهمیت یادگیری ریاضی برای هر کس مشخص باشد. با این حال همچنان روش های آموزشی سنتی ریاضی سبب می شود که بسیاری از دانش آموزان نسبت به این درس نگرش منفی داشته و از یادگیری آن سر باز بزنند. مدرسانه مجموعه ای است که تلاش می کند چنین نگرشی را در میان دانش آموزان ایرانی تغییر دهد.

آموزش مفهومی ریاضی؛ کلید حل مشکلات

ما معتقدیم که روش های تدریس ریاضی بخش زیادی از مشکلات دانش آموزان در یادگیری این درس مفهومی را شامل می شود. در واقع چنین درسی را نباید همانند سایر دروس تدریس کرد. شیوه های سنتی تدریس شامل آموزش معلم ، حل مثال و حل تمرین می شود. به نظر می رسد که چنین روشی به اندازه کافی تمرکز دانش آموز را برای یادگیری مباحث درسی ریاضی در پی ندارد، ما به دنبال شیوه های نوین آموزش ریاضی هستیم که اکنون در اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا در حال استفاده است. اما آموزش مفهومی ریاضی به چه معنا و چگونه است؟

منظور از آموزش مفهومی تدریس ریاضی به شیوه ای است که دانش آموز به جای حفظ کردن مفاهیم درسی ، عمق مطلب را درک کرده و بدون فراموشی در مقاطع مختلف تحصیلی از آن استفاده کند. می دانیم که ریاضیات یک درس زنجیره وار است و در واقع از زمانی که شما در کلاس اول مفاهیمی چون عدد و اعمال اصلی ریاضی را می آموزید تا زمانی که به انتگرال و مشتق و حد در سال دوازدهم می رسید ، پله پله مفاهیم ریاضی که چون دانه های زنجیر به هم متصل هستند را آموخته اید. در این مسیر هر یک از مفاهیم که به خوبی آموخته نشود باعث نقص آموزش در سایر مفاهیم می شود. به همین دلیل است که هرچه سال تحصیلی بالاتری می رود مشکلات دانش آموزان در یادگیری ریاضی نیز بیشتر می شود.

به نظر می رسد دیگر زمان آن که معلم در مقابل دانش آموزان روی تخته فرمول های ریاضی را آموزش دهد و از آنها بخواهد تمرین حل کنند گذشته باشد. اکنون دانش آموز باید خود به دنبال ارتباط میان مفاهیم باشد و با تمرکز و کنجکاوی به دنبال دریافت پاسخ پرسش هایی که در ذهنش وجود دارد ریاضی را بیاموزد.

آموزش ریاضی به روش مدرسانه

شیوه تدریس منحصر به فرد ریاضی در مدرسانه

ما تلاش می کنیم که دانش آموز با شیوه های علمی و جدید ریاضی را بیاموزد. در واقع شیوه های آموزشی دانش آموز محور امروزه در سراسر دنیا جایگزین شیوه های سنتی می شوند. به این ترتیب دانش آموز حضور پویا و فعال تری در کلاس خواهد داشت. این مسئله کمک می کند که دانش آموز در کلاس ریاضی با تمرکز بیشتری حاضر باشد. وقتی قرار باشد فقط معلم صحبت کند و مثال حل کند طبیعی است که بسیاری از دانش آموزان خسته می شوند، ذهن آنها توانایی تمرکز برای این مدت زمان را ندارد و اگر کلاس های تدریس ریاضی در ساعات اولیه صبح باشد بسیاری از دانش آموزان عملا خواب هستند. پس نمی توان انتظار داشت که چنین دانش آموزی مباحث ریاضی را درک کند.

برنامه ریزی درسی به شیوه مدرسانه

کمتر دانش آموزی پیدا می شود که شیوه های مطالعه اصولی ریاضیات را بداند. اکثر ما یاد گرفته ایم که هر درسی را شب قبل از روز آموزش مطالعه کنیم، تمرینات مربوط به آن را حل کنیم و برنامه درسی فردا را آماده کنیم، شیوه ای که کاملا اشتباه است.

برای یادگیری مفهومی ریاضی به شیوه مدرسانه ، دانش آموز موظف است که بعد از جلسه آموزشی مفاهیم درسی را در خانه دوباره مرور کند. مثال ها را بار دیگر انجام دهد و چند تمرین حل کند. می پرسید چرا؟ تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مفاهیم آموخته شده به دانش آموزان بعد از جلسه آموزشی به مرور از ذهن او پاک می شوند. به طوری که اگر دانش آموز مبحث آموخته شده را تا جلسه بعدی آموزش مرور نکند حدود 60 درصد آن را فراموش خواهد کرد! اما اگر درست بعد از کلاس درسی و در همان روز، مفاهیم را دوره کرده و تمرینات آن درس را حل کند، بیش از 80 درصد مفاهیم آموخته شده به حافظه بلندمدت او منتقل می شوند و یک مرور کوتاه قبل از جلسه درسی بعدی می تواند تقریبا همه مفاهیم را به ذهن دانش آموز بازگرداند.

آموزش ریاضی به روش مدرسانه

استفاده از کلاس خصوصی ریاضی برای همه

ما در مدرسانه تلاش می کنیم تا دید خانواده ایرانی را نسبت به کلاس های خصوصی تغییر دهیم. متأسفانه اکثر خانواده ها فکر می کنند که کلاس های خصوصی ریاضی مخصوص دانش آموزان ضعیف است و یا دانش آموزان ابتدایی نیازی به کلاس خصوصی ریاضی ندارند چرا که دروس ریاضی پایه های ابتدایی سخت نیست. این در حالی است که هر دانش آموزی می تواند از مزایای کلاس های خصوصی ریاضی استفاده کند. مزایای برخورداری از کلاس های خصوصی ریاضی مدرسانه برای هر دانش  آموز، در هر مقطع تحصیلی و با هر سطح دانشی به این شرح است:

– بهره مندی از آموزش ریاضی توسط بهترین اساتید ریاضی ایران

– تعیین ساعات و نحوه تدریس با توجه به شرایط دانش آموز

– برخورداری از مدرن ترین شیوه های تدریس ریاضیات مطابق با متدهای روز دنیا

– برنامه ریزی درسی و مشاوره تحصیلی دانش آموز و استفاده از مشاوره برای والدین در صورت نیاز

– پیگیری وضعیت درسی دانش آموز تا حصول نتیجه دلخواه

– استفاده از آزمون های آنلاین و شبیه سازی شده

– ارائه گزارش درسی بعد از پایان هر کلاس

– ارائه پنل شخصی به هر دانش آموز برای تعامل با سایر دانش آموزان

– ارتباط مستقیم با مشاور و پاسخ به سوالات مشاوره ای دانش آموزان به طور خصوصی در پنل

– امکان ایجاد تاپیک و نظرسنجی برای برطرف کردن دغدغه های تحصیلی

آموزش ریاضی به روش مدرسانه

همانطور که مشاهده می کنید مدرسانه آمده است تا مسیر آموزش ریاضی در ایران را کاملا متحول کند. ما سعی می کنیم که همه دانش آموزان با هر سطح دانشی بتوانند بیشترین بهره مندی را از ریاضی داشته باشند. شیوه های تدریس ریاضی در مدرسانه باعث می شود که استعدادهای نهفته در دانش آموزان شکوفا شود.

گاهی ممکن است این پیشرفت خود را به صورت بهبود وضعیت درسی دانش آموز در یادگیری ریاضی نشان دهد، برای یک دانش آموز موفقیت در آزمون تیزهوشان یا کنکور هدف اصلی از یادگیری ریاضیات است و برای دانش آموز دیگری تقویت مهارت های ریاضی هدفی است که کلاس تدریس خصوصی ریاضی می تواند آن را محقق گرداند. بنابراین ما معتقد هستیم که کلاس های تدریس خصوصی برای هر پایه تحصیلی و برای هر دانش آموزی مزایایی به همراه دارد.

ریاضی را با مدرسانه شیرین کن

اگر ریاضی برای شما یک خاطره تلخ از مباحث سنگین و فرمول های سخت است زمان آن رسیده است که نگرش خود را تغییر دهید. با مدرسانه ریاضی برای همه دانش آموزان درس شیرینی است که یادگیری آن لذتبخش است. در مدرسانه همه عاشق ریاضی می شوند کافی است برای این تغییرات آماده باشید!

جهت هماهنگی برای کلاس خصوصی با 88906909 – 88904002 – 44025860 تماس حاصل فرمایید

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟