بودجه بندی مناسب برای اجرای نوسازی در منزل

یکی از مهمترین قسمت های بازسازی، هزینه های اجرای آن و قیمت مصالح و تجهیزات مورد نظر می باشد. با توجه به المان هایی که در این فعالیت استفاده می شود می بایست قیمت آجر نما، قیمت سنگ، قیمت سیمان و سایر ملزومات مورد استفاده را قبل از شروع کار از اپلیکیشن ساختمانچی استخراج نمود تا بتوانید با یک بودجه بندی صحیح وارد این پروسه شوید.

بودجه بندی مناسب برای اجرای نوسازی در منزل

بازسازی آپارتمان یک اصطلاح عمومی است و به عملیاتی که به منظور تعمیر و نگهداری آپارتمان های موجود با کاربری های مسکونی یا تجاری انجام می شود اطلاق می گردد. این تعمیرات می تواند تنها به منظور زیباسازی و یا تعمیرات اساسی بناهای تاریخی اجرا شود. برای بازسازی بناها عناصر مختلفی دخیل هستند. این فرایند شامل حذف قسمتی از ملات موجود در بنا و جایگزینی آن با ملات جدید است. معمولاً این کار تنها یک بار در طول عمر ساختمان اتفاق می افتد، اما اگر ملات اولیه به درستی ساخته شده باشد و ساختمان نیز به خوبی نگهداری شود ، به احتمال زیاد هرگز نیاز به انجام این کار نخواهد بود.

بازسازی شامل تعمیر قسمت هایی از ساختمان مانند دودکش ها، جان پناه ها، نرده ها، دیوار پله ها، پله ها، بخش های دیوار، شستشوی آجر نما و … است و بر اساس طرح و با استفاده از مصالح اصلی انجام می شود .

در مرمت بنا، بسیار مهم است که پیمانکار شما از ملات مناسب استفاده کند. این مسئله موجب تفاوت بسیار در کیفیت کار خواهد شد. به خصوص برای ساختمان های تاریخی که احتمالاً ظاهری نمادین دارند و نمی خواهید به خطر بیفتند ، استفاده از ملات مناسب اهمیت بیشتری دارد. با اختلاط اشتباه ملات ، شما با ماده ای روبرو می شوید که با ملاتی که از قبل در بنا وجود دارد ، مطابقت ندارد. با توجه به زمان ساخت و ساز بنا ممکن است متوجه شوید که ملات استفاده شده از قبل ملاتی کاملاً متداول یا بسیار منحصر به فرد است. اگر به هر شکلی به کار بنایی ، از جمله ترمیم احتیاج دارید ، مهم است که به دنبال یک متخصص ماهر و دارای تجربه در کارهای مختلف بنایی باشید.

فقط به دلیل اینکه یک ساختمان، سازه بنایی به نظر می رسد نمی توان گفت واقعاً سازه بنایی است بلکه ممکن است از روکش های آجری به جای آجرهای واقعی در آن استفاده شده باشد. سازه های بنایی واقعی سازه هایی هستند که در آنها سقف و کف از مصالح بنایی ساخته شده اند. این ساختمان ها معمولاً قدیمی تر و کوچکتر هستند. اگر این نوع بناها تقویت نشده باشند، از نظر ساختاری ضعیف تر از بناهای تقویت شده هستند زیرا این بدان معنی است که در طول عمرشان هیچ نوع مقاوم سازی در آن ها انجام نشده است. اگر این بناها تقویت شده باشند یعنی برخی از تعمیرات سازه بنایی برای آن ها انجام شده، به ویژه اگر ساختمان قدیمی باشد این باعث می شود ساختمان برای زندگی ایمن تر گردد.

برای ساختمان هایی که تنها روکش بنایی دارند الزاما نمی توان گفت به هیچ نوع بازسازی نیاز ندارند. درحقیقت ممکن است تعمیر ملات بین آجرها لازم باشد. این امر به ماندگاری ساختار بنا در طولانی مدت کمک می کند و از ساختمان در برابر آب و رطوبت حفاظت می نماید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟