امروز درب منزلتان را قفل کرده‌اید؟

آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که خارج از خانه، شک می‌کنید که در را قفل کرده‌اید یا نه؟ اگر درگیر وسواس‌های فکری باشید که دیگر هیچ! حتما روزی چندبار قفل را چک می‌کنید یا به باز و بسته بودن در شک می‌کنید. درک میکنیم! این افکار و وسواس‌ها بسیار آزاردهنده و ناخوشایند هستند.

از طرف دیگر امنیت به معنای واقعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری همه ما است. باید قبول کنیم که عصر مدرن، علاوه بر همه فوایدی که دارد، باعث دوری آدمها از هم و پایین آمدن اعتماد افراد نسبت به یکدیگر شده است. دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم بی‌خیال در باز حیاط و درب ورودی منازل شویم و مطمئن باشیم که کسی به حریم خانه ما تجاوز نمی‌کند.

اما چاره چیست؟ چطور می‌توان از قفل بودن و غیرقابل نفوذ بودن درهای ورودی خانه مطمئن شد؟ آیا راهی برای کنترل کردن دائمی درب ورودی منزل یا شرکت‌ها وجود دارد؟

خبر خوب اینکه جواب این سوالات مثبت است. خوشبختانه فناوری‌های دهه‌های گذشته در حوزه امنیت منازل و ادارات پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. نتیجه این پیشرفت‌ها، ابداع طیف متنوعی از قفل‌های دیجیتال درب منازل یا ادارات است که امنیت ساکنین را به صورت قابل توجهی افزایش داده است.

امروز درب منزلتان را قفل کرده‌اید؟

قفل هوشمند چیست؟

قفل‌های هوشمند، فناوری‌های نسبتا جدید هوشمندی هستند که جایگزین قفل‌های فیزیکی قدیمی خواهند شد. این قفل‌ها مانند قفل‌های قدیمی‌تر روی درب‌های ورودی منازل، ادارات و هتل‌های نصب می‌‌شوند و طیف وسیعی از انتخاب برای باز کردن درب را به افراد ارائه می‌دهند.

امکانات قفل‌های هوشمند وسیع و متنوع است. شما می‌توانید قبل از خرید قفل‌ها انتخاب کنید که مایلید چطور درب منزلتان باز شود. این انتخاب می‌تواند شامل استفاده از حسگر اثر انگشت، اسکن شبکیه چشم، کارت، رمز عددی و یا ترکیبی از این انتخاب‌ها را دربر داشته باشد.

مثلا بسیاری از کاربران علاقه دارند که درب ورودی منزل‌شان با حسگر اثر انگشت باز شود. قفل‌های دیجیتال این امکان را دارند که تا 50 اثر انگشت را در حافظه‌شان ثبت کنند و با اسکن آنها اجازه باز شدن در را صادر کنند.

مزایای استفاده از قفل هوشمند

نکته مثبت درمورد استفاده از قفل‌های هوشمند دیجیتالی در نحوه بازکردن درها این است که افراد می‌توانند نسبت به توانایی افراد خانواده نوع قفل‌گشایی را انتخاب کنند. مثلا اگر در خانه شما کودک زیر 7 سال زندگی می‌کند که توانایی وارد کردن رمز را ندارد، یا سالمندان ساکن منزلتان که رمز را فراموش می‌کنند، می‌توانند از فرم اسکن اثر انگشت یا شبکیه چشم استفاده کنند.

یا اگر قرار است میهمان داشته باشید، می‌توانید برای آنها رمز میهمان تعریف کنید. این رمزها موقتی هستند و فقط برای عبور مهمانان تعریف می شوند.

علاوه براین امکانات، قفل‌های هوشمند طراحی زیبا و مدرنی دارند و تقریبا غیرقابل هک و نفوذ هستند. این قفل‌ها به سیستم هشدار باز بودن درب منزل هم مجهز هستند و اگر پس از چند دقیقه درب منزل باز بماند، به شما هشدار خواهند داد.

سیستم هشدار حریق، قفل کودک و امکان کنترل ورودی و خروجی منزل با استفاده از تلفن همراه یکی دیگر از مزایای مهم قفل‌های هوشمند است.

درواقع شما وقتی از منزل‌تان دور هستید، با کنترل ورودی و خروجی منزل می‌توانید خیالتان را از بابت امنیت خانه قرص و محکم کنید. این کار با ارسال اطلاعات ورود و خروج توسط قفل هوشمند به اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند همراهتان انجام می‌شود. سطح امنیت میتواند با نصب چشمی دیجیتال بر روی درب که قابلیت ضبط تصاویر را دارد حتی دوچندان شود.

این مزیت می‌تواند برای مدیران ادارات بسیار مفید باشد. امکان کنترل از راه دور ورودی و خروجی اداره مزیتی است که این قفل‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهد.

البته قفل‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات دیگری را هم به گوشی‌های همراه ارسال کنند. هشدار اتمام باطری، هشدار تجاوز به حریم خانه و ورود با زور به خانه، هشدار حریق و… از دیگر اطلاعاتی هستند که در مواقع نیاز به گوشی همراه شما ارسال می‌شوند.

کیفیت و زیبایی

جدا از همه گزینه‌هایی که قفل‌های الکترونیک پیش روی شما قرار می‌دهند، زیبایی و طراحی منحصر به‌فرد آنهاست. قفل‌های دیجیتال به منازل شما ظاهری مدرن و جذاب می‌بخشند و برای کسانی که طرفدار طراحی‌های مدرن هستند، دل‌پذیر خواهندبود.

همچنین کارت یا کلید قفل‌های دیجیتال، برخلاف کلیدهای قفل‌های سنتی، بسیار سبک هستند و حمل آنها باتوجه به جای کمی که اشغال می‌نند، بسیار آسانتر و کم‌دردسرتر است.

با خرید قفل‌های دیجیتال، برای هر بار عوض کردن منزل‌تان دیگر نیاز به خرید چندباره قفل ندارید. این قفل‌ها به‌ سادگی می‌توانند روی درب‌های دیگر هم نصب شوند. شاید خرید قفل‌های دیجیتال، در ابتدا گران و پردردسر به‌نظر برسد. ممکن است با دیدن قیمت‌های قفل‌های الکترونیک فکر کنید که آنها ارزش خرید ندارند یا برای خرید دچار تردید شوید. اما باید توجه داشته‌باشید که یک بار هزینه کردن برای تامین امنیت خانواده و استفاده از مزایای زیاد این قفل‌ها، حتی بیشتر از قیمت یک قفل دیجیتال ارزش دارد.

برندهای قفل دیجیتال در بازار ایران

متأسفانه شرایط اقتصادی و تحریمی این روزهای بازار ایران، حضور بسیاری از برندهای صاحب‌نام در حوزه قفل‌های دیجیتال را در ایران محدود کرده است. بسیاری از برندهای خوش‌نام و قدیمی درزمینهٔ تولید قفل‌های دیجیتال، یا به‌صورت بسیار محدود در ایران فعالیت دارند، یا خدمات مناسب پس از فروشی از آن‌ها دریافت نخواهید کرد.

بسیاری از برندها علی‌رغم شهرت و کیفیت بالا، یا به‌سختی در بازار پیدا می‌شوند یا خدمات پس از فروش و نمایندگی مناسبی ندارند.

در غیاب بسیاری از برندهای نام‌آشنای بازار قفل دیجیتال، دامنه انتخاب شما کمی محدودتر می‌شود. اما نگران نباشید. همچنان گزینه‌های مناسبی در اختیار دارید که می‌توانید قفل‌های باکیفیت و خوش‌ساختی را از آن‌ها تهیه کنید.

کدام قفل دیجیتال را بخریم؟

همگی برندهای موجود در بازار ایران نکات مثبت و منفی زیادی دارند که با جستجویی ساده میان نظرات کاربران می‌توانید از آن‌ها سر دربیاورید.

البته همگی این برندها می‌توانند انتظارات کاربران را برآورده کنند و قطعاً در این مسئله موفق عمل کرده‌اند؛ وگرنه به برندهای صاحب‌نام قفل دیجیتال تبدیل نمی‌شدند. همه‌چیز به شما بستگی دارد. به اینکه اولویتتان برای تهیه یک قفل دیجیتال چیست و از آن چه انتظاری دارید؟

اما در یک نمای کلی، با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی، می‌توان گزینه‌هایی را پیدا کرد که محبوبیت عمومی بالایی داشته باشند و بتوانند هر کاربر با هر سطح سلیقه را راضی کنند.

در حال حاضر برچسب محبوب‌ترین قفل‌های دیجیتال بازار ایران به محصولات کره جنوبی تعلق می‌گیرد. این کشور شرق آسیایی یکی از پیشروترین بازارهای قفل دیجیتال در آسیا را در دست دارد و محصولات متنوعی را روانه بازار کشور ما کرده است.

از میان قفل‌های دیجیتال تولید این کشور، قفل هوشمند یوکا بیشترین درجه محبوبیت و اعتبار را دارا ست این قفل‌ها در عین صرفه اقتصادی نسبت به رقبای اروپایی و آمریکایی خود، با فناوری‌های پیشرفته و گستره امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، یکی از بهترین گزینه‌های حال حاضر در بازار ایران محسوب می‌شوند.

از طرفی، در خرید محصولات دیجیتال، برندهایی اولویت و ارجحیت دارند که تخصصشان تولید آن کالای دیجیتال باشد. به‌شخصه ترجیح می‌دهم از برندی خرید کنم که به‌صورت تخصصی در حوزه تولید قفل دیجیتال متمرکز شده باشد.

یوکا با بیشتر از بیست سال سابقه فعالیت و نمایندگی فروش در ایران، خیال مشتریان را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی راحت کرده است. ضمن اینکه یوکا به‌صورت تخصصی در تولید و توسعه فناوری قفل‌های دیجیتال فعال است و این خصوصیت به یوکا برتری می‌بخشد. البته یوکا در بازارهای بین‌المللی هم رقیب سرسختی برای محصولات آمریکایی و اروپایی محسوب می‌شود.

فناوری موجود در قفل‌های دیجیتال یوکا بعد از بیست سال فعالیت در ایران، با معماری بومی ایران سازگار شده است و این فناوری بومی‌شده، تجربه دل‌پذیرتری در استفاده از قفل‌های دیجیتال به مشتریان ارائه می‌دهد. این ویژگی در کمتر قفل دیجیتال خارجی حاضر در ایران دیده می‌شود و در نوع خود بسیار قابل‌توجه است.

درعین‌حال، تمام انتظاراتی که مشتری از یک قفل دیجیتال دارد را می‌تواند در قفل‌های یوکا و مدل‌های متعدد آن پیدا کند.

ضمن اینکه کاربران با خرید قفل‌های یوکا از پوشش گسترده نمایندگی و خدمات پس از فروش و ضمانت تعمیرات قفل‌های یوکا بهره‌مند خواهند شد که این مسئله باعث اطمینان خاطر آن‌ها در خرید خواهد بود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر از محصولات یوکا، به وبسایت نمایندگی فروش این قفل مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟