کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی؟ راهنمای انتخاب بهترین نوع کابینت

کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی؟ راهنمای انتخاب بهترین نوع کابینت

همیشه در زمان انتخاب وسایل خانه و به‌ویژه آشپزخانه سوالات متعددی در ذهن شکل می‌گیرد. انتخاب بهترین رنگ، طرح و مهم‌تر از همه جنس باکیفیت از دغدغه‌‌هایی است که در هنگام خرید وسایلی با قیمت بالا موردتوجه قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های آشپزخانه، خرید کابینت است. کابینت در آشپزخانه باید در عین داشتن دوام و استحکام بالا، رنگ و طرح مطلوبی نیز داشته باشد. انواع کابینتهای فلزی، چوبی و ام‌دی‌اف در بازار موجود است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های انواع کابینت فلزی و ام‌دی‌اف می‌پردازیم. مطالعه این مقاله کوتاه را از دست ندهید تا بدانید که «کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی».

در نظر داشتن مکان نصب؛ فاکتوری مهم برای پاسخ به «کابینت بدنه فلز بهتره یا ام دی اف»

برای قفسه‌بندی در محیط‌های کارگاهی «کابینت فلزی بهتر است یا ام دی اف»؟ کابینت‌های کارگاه‌ و انبار با کابینت‌های نصب شده در آشپزخانه متفاوت است. برای انتخاب بهترین قفسه‌های نگهداری وسایل باید به مکان نصب توجه داشته باشید. معمولا برای نصب کابینت در آشپزخانه به رنگ و طرح کابینت اهمیت بیشتری می‌دهند. همچنین آشپزخانه محیطی است که رطوبت و دمای بالایی دارد؛ ازاین‌رو باید از کابینت‌هایی مقاوم در برابر رطوبت و دمای بالا استفاده کنید.

معمولا کابینت‌های چوبی یا طرح چوبی مثل ام‌دی‌اف، گزینه هایی بهتری برای تجهیز کردن آشپزخانه در سبک‌های مختلف، به شمار می‌روند. انواع کابینت آشپزخانه در طیف رنگی مختلف در بازار موجود است؛ گستردگی طیف رنگی باعث افزایش سازگاری کابینت‌ها در انواع سبک‌های دکوراسیون مدرن، کلاسیک، روستیک و مینیمال شده است.

تنوع رنگ و طرح کابینت ام‌دی‌اف بیشتر است

کابینت‌های فلزی به دلیل جنس سخت و انعطاف‌ناپذیر، گستردگی طرح و شکل بسیاری ندارند. معمولا رنگ کابینت‌های فلزی نیز بر اثر گذر زمان از سطح قفسه کنده می‌شود. همچنین به شکلی ساده و کاملا مسطح طراحی می‌شوند. امکان اجرای دیزاین‌های خاص آشپزخانه با استفاده از انواع کابینت فلزی وجود ندارد.

علی‌رغم کابینت‌های فلزی، در طراحی کابینت آشپزخانه با ام‌دی‌اف قدرت انتخاب بیشتری خواهیم داشت. کابینت‌های ام‌دی‌اف در عین داشتن سختی و استحکام بالا، شکل‌پذیر هستند؛ بنابراین امکان اجرای تراش و منبت‌کاری‌های کلاسیک تا مینیمال برای کابینت‌هایی از جنس ام‌دی‌اف وجود دارد. میزان منبت‌کاری، نوع ایجاد سرستون در کابینت‌ها و شلوغی طرح به سبک کلی دکوراسیون آشپزخانه بستگی دارد. بسیاری از کابینت‌ها قابل سفارش و شخصی‌سازی هستند. همچنین رنگ کابینت‌های ام‌دی‌اف دوام بیشتری دارد و از سطح این قفسه‌‌ها کنده نخواهد شد.

کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی؟ راهنمای انتخاب بهترین نوع کابینت

قیمت؛ یکی از معیارهای مهم در هنگام نصب کابینت

در نظر داشتن بودجه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در هنگام تصمیم‌گیری «کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی» در نظر بگیرید. معمولا کابیت‌های فلزی به دلیل داشتن طراحی ساده قیمت کمتری دارند. البته قیمت کابینت‌های فلزی با روکش گالوانیزه کمی بیشتر از قفسه‌های فلزی معمولی است؛ زیرا لایه گالوانیزه از پوسیدگی زود هنگام فلز بر اثر تماس با رطوبت می‌کاهد.

معمولا قیمت کابینت های ام‌‌دی‌اف در مقایسه با انواع کابینت‌های فلزی، بیشتر است. قفسه‌های آشپزخانه از جنس ام‌دی‌اف زیبایی و تجمل بیشتری را برای محیط ایجاد می‌کنند. همچنین امکان سفارشی‌سازی و طراحی اختصاصی نیز برای کابینت‌های ام‌دی‌اف وجود دارد. تنوع بالای کابینت‌های ام‌دی‌اف باعث می‌شود تا راحت‌تر بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک و بزرگ را در سبک‌های مختلف دکوراسیون انتخاب کنید.

عمر طولانی بدون ایجاد پوسیدگی؛ یکی از مزایای کابینت ام‌دی‌اف

با در نظر داشتن خطر زنگ‌زدگی «کابینت فلزی بهتره یا ام دی اف؟» خطر زنگ‌زدگی یکی از معایب کابینت‌های فلزی به شمار می‌روند. البته این مشکل با استفاده از ورق‌های گالوانیزه در سال‌های قبل کمی برطرف شده است. استفاده از ورق‌های گالوانیزه مثل آلومینیوم خطر زنگ‌زدگی و پوسیدگی کابینت‌های فلزی را کاهش می‌دهد. البته کابینت‌هایی با ورق گالوانیزه قیمت بیشتری نسبت به کابینت‌های فلزی معمولی دارند.

کابینت‌های ام‌دی‌اف از عمر طولانی‌تری نسبت به قفسه‌های فلزی برخوردار هستند؛ ام‌دی اف از متریال فشرده شده تشکیل شده است که خطر پوسیدگی ندارد. همچنین لاک زدن نهایی در مراحل ساخت کابینت ام‌دی‌اف، باعث عایق کردن این نوع قفسه‌ها می‌شود. لایه ملامینه رویی در کابینت‌های ام‌دی‌اف مقاومت بیشتری نسبت به کابینت فلزی در برابر رطوبت دارد؛ بااین‌حال به معنای مقاومت کامل ام‌دی‌اف در برابر آب نیست. برای جلوگیری از پوسیدن کابینت ام‌دی‌اف و افزایش طول عمر، از شوینده‌های مخصوص برای تمیز کردن این نوع قفسه‌ها استفاده کنید.

کابینت‌های فلزی هنگام باز و بسته شدن، سروصدا ایجاد می‌کنند

کابینت‌های فلزی نسبت به کابینت‌های ام‌دی‌اف سروصدای بیشتری دارند. سروصدای درهای فلزی کابینت به‌مرور و بر اثر زنگ‌زدگی پیچ‌ و مهره‌ها افزایش می‌یابد. این مشکل در کابینت‌های ام‌دی‌اف وجود ندارد. علاوه‌بر این، باز و بسته کردن کابینت ام‌دی‌اف نسبت به قفسه‌های فلزی به انرژی کمتری نیاز دارد. برای مثال در برخی از کابینت‌های ام‌دی‌اف، چفت قفل وجود ندارد و از آهنربا برای باز و بسته کردن کابینت استفاده می‌شود.

استفاده از آهنربا برای باز و بسته کردن کابینت باعث لمس کمتر این قفسه‌ها خواهد شد. به‌این‌ترتیب احتمال کثیف شدن کابینت کاهش می‌یابد. همچنین قرار ندادن کابینت در چفت‌ باعث حفظ رنگ بخشی از کابینت خواهد شد. به‌این‌ترتیب پس از مدتی استفاده نیازی به رنگ کردن کابینت نخواهید داشت.

کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی؟ راهنمای انتخاب بهترین نوع کابینت

تنوع بالای محصولات دکورین؛ مرجعی برای انتخاب بهترین رنگ و طرح کابینت آشپزخانه

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کابینت‌‌های ام‌دی‌اف و فلزی پرداختیم تا بدانیم «کابینت ام دی اف بهتره یا فلزی». به‌طورکلی مزایای کابینت‌های ام‌دی‌اف باعث استقبال از این نوع قفسه‌های آشپزخانه شده است. تنوع طرح و رنگ بالا، کیفیت مطلوب، سروصدای کم در هنگام باز و بسته شدن، شکل‌پذیری و مقاومت بیشتر نسبت به کابینت‌های فلزی در برابر پوسیدگی از ویژگی‌های مهم کابینت ام‌دی‌اف به شمار می‌روند. با در نظر گرفتن این فاکتورها، پاسخ مناسبی برای «کابینت فلزی بهتره یا ام دی اف» می‌یابید.

برای خرید و نصب کابینت آشپزخانه به فروشگاه‌هایی با تنوع بالا مراجعه کنید. گستردگی شکل و رنگ کابینت، انتخاب را رحت‌تر خواهد کرد؛ زیرا امکان انتخاب بهترین طرح و رنگ با بیشترین هارمونی منطبق بر سبک کلی دکوراسیون وجود دارد. برای خرید کابینت ام‌دی‌اف با کیفیت مطلوب به سایت دکورین مراجعه کنید. این سایت یکی از عرضه‌کننده‌های مطرح در زمینه تولید انواع قفسه‌های چوبی و ام‌دی‌اف آشپزخانه به شمار می‌رود. برای مراجعه به سایت دکورین و بازدید از کابینت‌های متنوع این سایت، فقط کافی است آدرس decoringroup.com را در موتورهای جست‌وجو وارد کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟