چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

کمد لباس یکی از پرکاربردترین وسایل است. با چیدمان کمد لباس خود می توانید ایده های عملی سازماندهی کمد را بهینه کنید. در این مقاله با ایده های کاربردی چیدمان کمد لباس که برای شما آماده کرده ایم از فضای کمد خود به نحو احسن استفاده کرده و از به هم ریختگی جلوگیری می نمایید. پس با ما همراه باشید.

ایده های عملی سازماندهی کمد لباس

نگهداری از وسایل داخل کمد لباس آسان نیست. برای افراد شاغل بسیار دشوار است که برای چیدمان کمد لباس وقت بگذارند. با ایده های عملی سازماندهی کمد لباس می توانید برای مدت طولانی از کمد لباس خود محافظت کنید و به راحتی لباس مورد نظر خود را پیدا کنید. این ایده های عملی سازماندهی کمد زندگی شما را آسان تر می کنند.

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

تقسیم لباس ها بر اساس فصل

در چیدمان کمد لباس ، با جدا کردن لباس هایتان بر اساس فصل ، خیلی راحت ‌تر به وسایلی که به دنبال آن هستید دسترسی پیدا می کنید. در تابستان نیازی به پلیور نیست. به همین دلیل باید لباس های تابستانی خود را به خصوص برای تیرماه در ماه هایی که دمای هوا در بالاترین حد خود است ، در اولویت قرار دهید.

علاوه بر این ، توصیه می کنیم برای چیدمان کمد لباس با استفاده از کیسه ، وسایلی مانند ژاکت و مانتو را که در تابستان از آنها استفاده نمی کنید بردارید. بنابراین ، حداکثر کارایی را از فضای کمد به دست می آورید. به همین ترتیب ، منطقی است که لباس های تابستانی خود را برای فصل زمستان ذخیره کنید. با این حال ، در مورد لباس های تابستانی ، استفاده از نایلون به جای کیسه های وکیوم ، کاربردی تر خواهد بود.

یک طرح بندی بر اساس دسته ها ایجاد کنید

یکی از اساسی ترین روش ها در بین ایده های عملی چیدمان کمد لباس ، تفکیک لباس ها بر اساس دسته بندی است. به عنوان مثال ، شلوارها را یک دسته و بلوزها را دسته دیگر قرار دهید. بدین ترتیب یک طرح کمد کاربردی ایجاد کرده و لباس مورد نظر خود را خیلی راحت تر پیدا نمایید. این روش به ایجاد هماهنگی بصری در کمد لباس نیز کمک می کند.

موارد دلخواه خود را شناسایی کنید

این ایده بسیار منطقی است که لباس ها را با توجه به دفعات استفاده مرتب کنید. به این جهت ، لباس هایی را که اغلب می پوشید ، در راحت ترین مکان های کمد لباس قرار دهید. استفاده از چوب لباسی نیز یکی از ایده های کاربردی چیدمان کمد لباس است که می توانید لباس های مورد علاقه خود را در آن قرار دهید.

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

از شر لباس هایی که نمی پوشید خلاص شوید

ممکن است لباسی در کمد لباس شما باشد که نپوشید یا با استایل شما مناسب نباشد. در این صورت به جای اینکه لباس هایی که نمی پوشید را در کمد نگه دارید ، از آنها برای مصارف مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر به دوخت لباس علاقه دارید ، از لباس های قدیمی خود شگفتی ایجاد کنید و آن ها را به یک لباس جدید تبدیل سازید.

41 مدل زیر بشقابی شیک و با قیمت مناسب + خرید

از طرفی می‌ توانید لباس ‌هایی را که دیگر مال شما نیست و هرگز آن‌ها را نمی ‌پوشید ، به افراد نیازمند بدهید یا به فکر فروش دست دوم باشید. بنابراین می توانید فضای اضافی را در کمد لباس خود آزاد کنید.

از سازمان دهنده درون کمد استفاده کنید

انواع مختلفی از مدل های سازمان دهنده مخصوص لباس و اکسسوری وجود دارد. شما نه تنها می توانید سازماندهی کنید ، بلکه در کمد نیز فضا ایجاد می نمایید. بدین ترتیب از فضای کمد لباس به کارآمدترین روش استفاده کرده اید.

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

آویزهای راحت را انتخاب نمایید

اشاره کردیم که می توانید برای لباس هایی که اغلب می پوشید از چوب لباسی استفاده کنید. در واقع باید توجه داشت که چوب لباسی با توجه به اقلام موجود در کمد لباس شما انواع مختلفی دارد. آویزهای مخصوصی مانند رخت آویز برای شال ، رخت آویز برای شلوار و رخت آویز برای کراوات وجود دارد. چنین چوب لباسی هایی هم محصولی بسیار مفید و هم کاربردی هستند که به شما در از بین بردن شلوغی ها کمک می کنند.

کفش و کیف را در نظر بگیرید

برای هر فصل می توانید کفش هایی در مدل های مختلف پیدا کنید. حتی کفش های زیادی با مفاهیم مختلف داشته باشید. اگر کفش های خود را در کمد لباس نگهداری می کنید ، باید به برخی موقعیت ها توجه نمایید. یکی از آنها تمیز کردن کفش ها و دیگری جعبه های نگهداری کفش خواهد بود. به وسیله جعبه های شفاف ذخیره سازی کفش ، کفش های خود را به طور بهداشتی نگه دارید و فضای اضافی به دست آورید.

هنگام نگهداری کیف های خود مانند کفش ها باید به نکات خاصی توجه کنید. باید آن را در کمد قرار دهید تا ساختار کیف شما به هم نخورد. به عنوان مثال ، یک قفسه از کمد خود را برای کیف های خود رزرو نمایید. به این ترتیب از خراب شدن آن جلوگیری می کنید. همچنین می‌ توانید آنها را از بزرگ ترین به کوچک ‌ترین مرتب ‌سازی کنید تا از نظر ظاهری دلپذیر به نظر برسد.

لباس های خود را رول کنید

برای چیدمان کمد لباس ، برخی از لباس های خود را گرد کنید و در قفسه های کمد قرار دهید. با این روش که مخصوصا برای لباس های نازک ایده آل است ، از فضای کمد به نحو احسن استفاده کرده و فضای اضافی به دست می آورید. همچنین با این روش لباس های خود را به راحتی پیدا می کنید.

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

لباس های ضخیم را تا نمایید

ژاکت های ضخیم و پشمی فضای زیادی را در کمد لباس اشغال می کنند. اگر فصل زمستان نیست توصیه می کنیم اینگونه لباس ها را از کمد لباس درآورید. با این حال ، در فصل زمستان ، منطقی تر است که ژاکت های خود را به جای آویزان کردن ، تا کنید. برای این کار لباس های تا شده خود را روی هم قرار دهید. زیرا با وجود اینکه ژاکت ها تا می گردند ؛ اما به راحتی چروک نمی شوند. لذا هیچ خرابی در ساختار آنها وجود ندارد.

برای سبدها جا باز کنید

چه سبدتان حصیری باشد و چه پلاستیکی ، با استفاده آنها ، چیدمان کمد لباس را تقویت کنید. درست مانند سازمان دهنده ها ، سبدها نیز محصولاتی هستند که به شما در ایجاد فضای اضافی کمک می کنند. بنابراین ، با استفاده از یک سبد در کمد ، اقلام مورد نظر خود را در سبد ذخیره کرده و از پیچیده شدن داخا کمد جلوگیری کنید.

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

ذخیره لباس در زیر تخت خواب

تخت ها از جمله مبلمانی هستند که زندگی شما را آسان می کنند. اگر در خانه ای کوچک با مبلمان زیاد زندگی می کنید و کمد لباس شما برای وسایل شما کافی نیست ، از زیر تخت خواب برای چیدمان لباس های خود استفاده کنید. به این ترتیب فضای ذخیره سازی اضافی ایجاد کرده و اقلامی را که در کمدتان جا نمی گیرند ذخیره می نمایید.

قیمت خرید 39 مدل پشتی طبی صندلی [ باراد – آکسون ] با تخفیف

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

به عنوان مثال برای فصل تابستان می توانید لباس های خود مانند ژاکت و مانتو را که برای هوای گرم مناسب نیست ، در آنجا ذخیره کنید. از طرفی می توانید به این فکر کنید که پتو ، بالش و لحاف و انواع چیزهایی که فکرش را می کنید در زیر تخت قرار دهید. بنابراین فضای اضافی خواهید داشت.

تصاویر بیشتر:

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

خرید 39 مدل تور والیبال با جنس عالی و قیمت مناسب

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

چند نکته عملی برای سازماندهی کمد لباس

4.3/5 - (3 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع مدل کمد لباس دیواری با درب ریلی شیشه ای در دکوراسیون منزل ، اشتفاده از کمد ها و کابینت های بزرگ بعنوان دیوار ، بهترین روش چیدمان کمد دیواری ، فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید کمد کفش و لباس باید توجه کرد ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4.3/5 - (3 امتیاز)