چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟

چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟

به طور کلی هدف اصلی طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی فضاها و افزایش جذابیت ویلا است. امروزه طراحی داخلی ویلا با توجه به افزایش ساخت و ساز، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. این امر با استفاده از ایده های نو و ابزار کاربردی انجام می شود. از طرفی هزینه طراحی و بازسازی ویلا به گونه ای است که باید با شناخت موارد کاربردی، تا حدودی کاهش پیدا کند.

انتخاب سبک های مینیمال و ساده به جای تجمل گرایی

دکوراسیون مینیمال در حقیقت به معنای استفاده از عناصر محدود جهت افزایش جذابیت و زیبایی فضای داخلی است. مهم ترین هدف سبک مینیمال، کاهش میزان استفاده از تجمل گرایی و مصرف گرایی نیز می باشد. به همین دلیل، سبک مینیمال مقرون به صرفه تر از سایر سبک ها بوده و به شدت از تجمل گرایی جلوگیری می کند. همچنین اجرای دکوراسیون مینیمال برای فضای داخلی، موجب ایجاد تحول در عین سادگی می شود. از طرفی این سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی است که عبارتند از:

1. لوازم ساده: طراحی داخلی ویلا با سبک مینیمال، با استفاده از لوازم ساده استفاده شده و از ایجاد پیچیدگی داخل فضا جلوگیری می شود. به عبارتی دیگر برای سبک ساده مینیمال اغلب از لوازمی استفاده می شود که در عین زیبایی و سادگی، فضای کمتری اشغال کنند.

2. اهمیت وجود فضای باز: استفاده از دکوراسیون مینیمال به شما کمک می کند تا از فضاهای خود، حداکثر استفاده را کنید.

3. استفاده از تم های رنگی خنثی: یکی از اصلی ترین ویژگی های دکوراسیون مینیمال، استفاده از تناژهای رنگی خنثی است. مطابق با این سبک، بهترین رنگ ها جهت طراحی داخلی ویلا رنگ های خنثی مانند سفید، شیری و خاکستری می باشند. به عبارتی دیگر رنگ های خنثی موجب بزرگتر نشان دادن فضای داخلی و افزایش سادگی آن می شوند.

4. سقف و دیوار ساده: طراحی دیوار و سقف در سبک مینیمال به گونه ای است که بدون استفاده از طرح های شلوغ انجام می شود.

بنابراین سبک مینیمال جایگزین بسیار مناسبی برای تجمل گرایی است چرا که موجب کاهش هزینه طراحی و بازسازی ویلا می شود.

چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟

تعمیر و نوسازی وسایل به جای تعویض

امروزه قیمت لوازم به گونه ای است که موجب افزایش هزینه های غیر ضروری جهت طراحی داخلی ویلا می شود. بنابراین در بعضی مواقع بهتر است با استفاده از روش های نوین، اقدام به تعمیر و نوسازی وسایل کنید. برخی از روش های نوین و هوشمندانه جهت بازسازی وسایل کاربردی عبارتند از:

1. پتینه کاری: این روش در حقیقت یکی از موثرترین روش هایی است که به منظور بازسازی لوازم کهنه و آنتیک مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر پتینه کاری نوعی رنگ آمیزی با ترکیب چند رنگ متفاوت است که جلوه ای هنرمندانه و بی نظیر به لوازم کهنه می بخشد.

2. دکوپاژ: دکوپاژ در واقع یک روش فرانسوی جهت افزایش زیبایی لوازم قدیمی است. این روش به گونه ای است که باید سطح مورد نظر را به چسب مخصوص آغشته کرده و سپس اقدام به پوشاندن آن با پارچه، شیشه، سنگ، کاغذ رنگی و… کنید. این امر به شما کمک می کند تا با بره گیری از ابزار ظریف، میزان جذابیت لوازم خانگی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

3. سنباده: رنگ زدن و سنباده کشی یکی از رایج ترین روش ها به منظور کاهش هزینه طراحی و بازسازی ویلا می باشد. جهت افزایش جلوه لوازم قدیمی و تبدیل آنها به لوازم نو می توانید از روش سنباده کشی و رنگ زدن استفاده کنید.

4. پولیش و براق کردن: در نهایت یکی از ساده‌ترین راهکارهای بازسازی لوازم خانگی، پولیش کاری است. این روش به گونه ای است که با استفاده از نوعی روغن مخصوص، به افزایش جذابیت لوازم قدیمی کمک می کند.

چطور بدون هزینه های گزاف طراحی داخلی ویلا را انجام دهیم؟

انتخاب مصالح سازگار با منطقه

انتخاب مصالح سازگار با هر منطقه هنگام طراحی داخلی ویلا در حقیقت یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شوند. انتخاب مصالح سازگار با مناطق مختلف جهت ویلا سازی، به شرح زیر می باشد:

1. انتخاب مصالح سازگار با مناطق مرطوب: برای مناطق مرطوب باید از مصالح سبک به همراه مقاومت حرارتی کمتر مانند ورق آلومینیوم و کامپوزیت، استفاده شود. به عبارتی دیگر مصالح ساختمانی سبک مانند آلومینیوم و کامپوزیت، از ایجاد ترک در برابر رطوبت هوا جلوگیری می کنند.

2. انتخاب مصالح سازگار با مناطق استوایی: در مناطق استوایی بهتر است از مصالحی که دارای عایق حرارتی هستند، استفاده کنید. با توجه به نوسانات بالای دما، استفاده از ورق آلومینیوم و کامپوزیت به کنترل میزان حرارت کمک می کند.

3. انتخاب مصالح مناسب برای مناطق گرم و مرطوب: برای مناطق گرم و مرطوب بهتر است از مصالحی که دارای مقاومت حرارتی بالاتری هستند، استفاده کنید. از طرفی انتخاب این نوع مصالح تاثیر بسزایی بر هزینه طراحی و بازسازی ویلا می گذارد.

4. انتخاب مصالح مناسب برای مناطق گرم و خشک: مناطق گرم و خشک در حقیقت دارای اختلاف دمای زیادی هستند. مصالح این مناطق باید به گونه ای انتخاب شوند که از مصالح سنگین برای روز و از مصالح سبک برای شب استفاده شود. بنابراین ورق آلومینیوم و کامپوزیت بهترین گزینه برای این مناطق است چرا که این نوع مصالح به صورت سبک با ظرفیت حرارتی پایین می باشند.

5. انتخاب مصالح سازگار با مناطق سردسیر: در مناطق سردسیر باید از مصالحی که دارای عایق حرارتی بسیار بالا هستند، استفاده شود. استفاده از این مصالح ساختمانی به ایجاد تعادل میان هوای داخلی و خارجی کمک می کند. از طرفی استفاده از این نوع مصالح در طراحی داخلی ویلا، موجب جلوگیری از انتقال حرارت موجود در فضای داخلی به فضای خارجی نیز می شود.

کلام آخر

بنابراین طراحی داخلی ویلا در وهله اول ملزم به شناخت موارد بسیاری از جمله بازسازی لوازم، مصالح مناسب، نحوه طراحی و… است. از طرفی با بهره گیره از سبک های مینیمال و لوازم ساده به جای تجمل گرایی، می توانید به شکل قابل توجهی از افزایش هزینه طراحی و بازسازی ویلا جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت معماری پدیده گستر مانا تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟