چرا سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای نما ساختمان است؟

ظاهر و نمای ساختمان ، یکی از اولین عواملی است که باعث می شود که جذابیت خانه نشان داده شود ؛ زیرا اولین قسمتی که در مورد خانه می بینیم ، شکل کلی و نمای خانه است. معماران و مهندسان به استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان اعتقاد دارند. عناصری مانند سنگ تراورتن می تواند به نمای ساختمان ها ظاهری بسیار مشخص و در عین حال جاودانه ببخشد. در ادامه مطلب به فواید استفاده و مهم ترین کاربردهای سنگ تراورتن برای نما ساختمان می پردازیم.

استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان

سنگ های طبیعی بسیار متنوع هستند. رنگ و بافت آنها بر اساس پیوند مواد معدنی تشکیل دهنده آنها متفاوت بوده و هر سنگ دارای آثاری از فرآیند تشکیل خود است. شما می توانید صدها نوع مختلف سنگ طبیعی را در بازار پیدا کنید که از نظر اندازه ، رنگ ، بافت و شکل متفاوت هستند.

سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ های پرطرفدار بوده که دارای برش های بسیار متنوع است. آنها را می توان با اشکال طبیعی و برش های هندسی پیدا کرد. علاوه بر این ، نه تنها شکل سنگ ، بلکه سطح آن نیز می تواند متفاوت باشد.

نقش سنگ تراورتن در نمای ساختمان

امروزه سنگ های طبیعی به عنوان روکش بیرونی بسیاری از سازه های معماری استفاده می شوند. سنگ های طبیعی مانند سنگ های تراورتن با ظاهر محکم و مجلل خود به عنوان روکش ساختمان ظاهر می شود که با پروژه های معماری شما مطابقت دارد و به راحتی قابل استفاده است. علاوه بر زیبایی بصری ، ماده بسیار مناسبی برای افزایش عایق حرارتی است. انواع سنگ تراورتن را می توان به راحتی بر روی سطوح مختلف اجرا کرد.

مناسب پوشش نما

قبل از اعمال پوشش سنگ تراورتن ، ساختار ، وضعیت سایش ، کارایی و زیبایی ظاهری سنگ طبیعی مورد انتخاب باید در نظر گرفته شده و پوشش باید بر اساس این معیارها ساخته شود. تراورتن نوعی سنگ طبیعی بسیار خاص است که عموماً برای پوشش نما و معماری منظره استفاده می گردد.

چرا سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای نما ساختمان است؟

ویژگی های سنگ تراورتن

به طور کلی ، قیمت سنگ تراورتن در سطوح عمودی یا افقی به عنوان اشکال هندسی منظم اعمال می شود. همچنین می توان پوشش های تراورتن را با ترکیب ‌های مختلف سنگ طبیعی برای نمای ساختمان ها استفاده کرد. بر خلاف سایر مواد پوششی ، هنگام استفاده از تراورتن ، با استفاده از ملات و گچ ضخیم تر، با دقت بیشتری اعمال می شود ؛ زیرا سطح مواد به اندازه کافی صاف است.

این سنگ های طبیعی نه تنها برای روکش خارجی ، بلکه برای پوشش دیوار و کف باغ نیز استفاده می شود. به ویژه سنگ تراورتن جایگزین بسیار محبوبی در سال های اخیر است. این سنگ طبیعی که برای بسیاری از پروژه های مختلف مانند نما ساختمان استفاده می شود ، ویژگی های منحصر به فردی دارد.

تشکیل پوشش های تراورتن

تراورتن ها انواع سنگ های طبیعی هستند که در مدت زمان طولانی به عنوان رسوبات آب های چشمه آب گرم کربنات کلسیم تشکیل می شوند. برخلاف بسیاری از سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر و اونیکس ، دارای سطحی اسفنج مانند و سوراخ شده بوده و در عین حال ماده ای بادوام و سخت است.

کیفیت سنگ تراورتن

سنگ تراورتن را می توان برای سال ها بر روی نما ساختمان و نیز کف خانه ها استفاده کرد. علاوه بر این ، انواع مختلفی از تراورتن در طبیعت وجود دارد و این تنوع ، جایگزین های پوشش تراورتن را بسیار افزایش می دهد. فراوانی سنگ های تراورتن در طبیعت آن را مقرون به صرفه می کند ، اگرچه این ماده با کیفیت بالایی است.

امروزه می توان سنگ تراورتن را که در نمای ساختمان ، محوطه سازی باغ ها ، کفپوش های داخلی و بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد ، با قیمت های بسیار مناسب و باکیفیت تهیه کرد.

جایگزین های سنگ تراورتن

سنگ تراورتن به خصوص در نمای ساختمان بسیار خوب به نظر می رسد. تراورتن برخلاف مواد عایق و پوشش مصنوعی ، ماده ای بسیار مفید و زیباست. به دلیل ساختاری که دارد به راحتی قابل پردازش بوده و به اشکال مختلف برای سطوح مختلف قابل تهیه است.

سنگ تراورتن را می توان علاوه بر برای روکش نما ساختمان به عنوان یک ماده جایگزین برای معماری داخلی ، روکش حمام و توالت و یا روکش کف استفاده کرد. تراورتن ها سبکی هستند که در سال های اخیر اغلب توسط معماران و پیمانکاران استفاده شده است. تراورتن یک متریال بی نظیر برای دکوراسیون منازل و فضاهای نشیمن شماست و با طیف وسیعی از محصولات است که توسط مهر سنگ شما پیشنهاد می شود.

چرا سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای نما ساختمان است؟

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟