ورق استیل 304 چیست و 420 : دانستنی های این دو فولاد پرفروش

استیل مترادف با استحکام، طول عمر و جذابیت زیبایی است. از چاقوهای آشپزخانه گرفته تا محفظه های الکتریکی و فراتر از آن. فولاد ضد زنگ ماده ای است که دنیای ما و ابزارهای مارا تمیزتر، ایمن تر و کاربردی تر نگه می دارد.

با این حال همه فولادهای ضد زنگ یکسان نیستند. امروزه انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ را در حال استفاده خواهیم یافت و یادآوری اینکه کدام، کدام است میتواند چالش برانگیز باشد. انواع مختلف فولاد ضد زنگ دارای ویژگی های متفاوتی هستند که بر مناسب بودن آنها برای کاربردهای مختلف تاثیر میگذارد. در این بلاگ فولاد مارکت این خواص را بررسی می کنیم

ورق استیل 304 چیست و 420 : دانستنی های این دو فولاد پرفروش

آشنایی با استیل

مانند همه فولادها، فولاد ضد زنگ آلیاژی از آهن، کربن، و مقادیر کمی از فلزات دیگر تشکیل شده است. با این حال فولاد ضد زنگ متفاوت است، زیرا ترکیب آن همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی کروم است.

افزودن کروم به فولاد ضد زنگ خواص از جمله مقاومت در برابر خوردگی و ظاهر درخشان آن می دهد. هنگامیکه فولاد معمولی با منبع اکسیداسیون مانند آب تماس پیدا می کند، آهن موجود در فولاد شروع به از بین بردن الکترون های خود می کند و اکسید آهن را تشکیل می دهد که بیشتر به عنوان زنگ آهن شناخته می شود. در مقابل، کروم مودجود به ایجاد یک لایه محافظ کمک می کند که واکنش پذیری فولاد را بسیار کمتر مبکند و از آن در برابر خوردگی محافظت می کند.

فولاد ضد زنگ انواع مختلفی دارد که براساس ترکیب آن متفاوت است. محتوای کربن ، کروم و محتوای فلزات دیگر مانند نیکل و مولیبدن ، انواع مختلف فولادهای ضد زنگ را از هم متمایز می کند و آنها را برای عملکردهای مختلف مناسب می کند.

استیل 304 چیست؟

خرید استیل 304 بسیار رایج است. استیل 304 یکی از محبوب ترین فولادهای ضد زنگ است که یکی از اعضای آستنیتی فولادهای ضد زنگ است. به این معنی که استیل 304 علاوه بر کروم، نیکل هم دارد.

ویژگی های بارز استیل 304 شامل حداقل 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. به همین دلیل به آن فولاد 8/18 نیز می گویند. برخی از ویژگی های مثبت فولاد ضد زنگ 304 عبارتند از:

  • تمیزکردن و نگهداری آسان
  • قابلیت جوش بهتر
  • مقاومت به حرارت بیشتر نسبت به سایر فولادهای ضد زنگ
  • ظاهر زیبا و جذاب

این ویژگی ها به فولاد ضد زنگ 304 اجازه می دهد تا عملکردی عالی را در عین حفظ هزینه معقول ارائه دهد. برای استعلام قیمت استیل 304 می توانید به فولاد مارکت مراجعه کنید

کاربردهای رایج فولاد ضد زنگ 304

فولاد ضد زنگ 304 در بسیاری از کاربردها استفاده می شود. در زیر به برخی از آنها می پردازیم:

  • تجهیزات آشپزخانه خانگی و تجاری
  • عناصر سازه ای برای ساختمان های تجاری و صنعتی بزرگ
  • تجهیزات تولید مواد غذایی و آشامیدنی
  • تجهیزات پردازش دام
  • تجهیزات هوافضا و خودرو
  • تجهیزات آزمایشگاهی برای جابجایی مواد شیمیایی

این طیف از کاربردها فولاد ضد زنگ 304 را به یکی از مهم ترین مواد جهان مدرن تبدیل کرده است.

ورق استیل 420

ورق استیل 420 نوع دیگری از فولادهای ضد زنگ است که از جمله مهم ترین ویژگی های آن مقاومت در برابر خوردگی و دماست. این استیل در تمام شرایط مغناطیسی است. این استیل نوع اصلاح شده استیل 410 است که برای افزایش سختی حاوی کربن بیشتری است و می تواند توسط عملیات حرارتی سخت شود. این استیل نسبت به استیل 410 از استحکام و مقاومت بیشتری دربرابر پوسیدگی برخوردار است. از جمله کاربردهای ورق استیل 420 می توان به کاربرد در دنداپزشکی، قطعات پمپ، اجزای شیرآلات و شفت، ساخت کارد و چنگال، چرخ دنده، صنعت خودرو، اتصالات و محرک ها اشاره کرد. برای خرید استیل 420 می توانید به سایت فولاد مارکت مراجعه کنید و با کارشناسان مرتبط در ارتباط باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟