همه چیز در مورد خرید ویلا

 در میان تمامی معاملات ملکی میتوان گفت خرید ویلا جذاب ترین نوع معاملات ملکی می باشد، در خرید یک ویلای خوب عوامل بسیاری دخیل بوده عواملی به مانند: چرا ویلا و هدف از خرید ویلا؟

چه نوع ویلایی بهتر است؟ آیا شناخت و آشنایی کافی با قوانین خرید و فروش را داریم؟ چه نوع ویلایی را نباید خریداری کنیم؟

همه چیز در مورد خرید ویلا

جمع بندی نکاتی مهمی که در هنگام خرید ویلا باید به آنها توجه کنیم چه خواهد بود؟ با پیدا کردن پرسش های مناسب به سوالات بالا میتوانیم شناخت خوبی نسبت به خرید ویلا به دست بیاوریم، در ادامه ما به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چرا ویلا و هدف از خرید ویلا؟

همه ما از داشتن یک ویلا در یک منطقه خوش آب و هوا با چم اندازی زیبا و به دور از شلوغی و ازدحام لذت میبریم، میشه به جرات گفت داشتن یک ویلای لوکس و زیبا هدف بسیاری از مردم کشورمان که عاشق طبیعت هستند می باشد. به دلیل گرمی هوا در بیسشتر نقاطق کشورمان و سختی های زندگی شهری همچنین آلودگی های زیاد کلان شهرها بیشتر افراد اقدام به خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوای شمال که طبیعت بسیار زیبایی و دریاهای بیکران با امواج دلنشینی دارند میکنند. این افراد هم از سرمایه در دست خود برای آرامش و گشت و گذار خودشان استفاده میکنند و هم به خرید این ویلا به چشم یه سرمایه گذاری مطمئن نگاه میکنند.

پس دو دلیل مهم برای خرید ویلا:

یک :داشتن یک مکان تفریحی با طبیعت و آب هوای مناسب

دوم : یک سرمایه گذاری مطمئن

افرادی که توان مالی بسیار خوبی دارند معمولا یک ویلای لوکس مطابق با سلیقه و نیاز خود برای تعطیلات خود خریداری میکنند این دسته از افراد معمولا فقط دنبال ویلای مورد علاقه خود میگردند و کاری به بقیه ماجرا ندارند و در حالی که محل کار خود در جاهای دیگری می باشد یک ویلا را به دلیل داشتن توان مالی بسیار خوب برای یه سری تعطیلات محدود در سال خریداری می کنند، تا از تعطیلات چند روزه خود در آرامش لذت ببرند.

آیا شناخت و آشنایی کافی با قوانین خرید و فروش را داریم؟

از جمله مهمترین نکاتی که در هنگام خرید یک ویلا باید دانست را در این قسمت برای شما توضیح خواهیم داد:

همه چیز در مورد خرید ویلا

تحقیق و پژوهش: در مرحله پژوهش شما باید قبل از خرید یک ویلا حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و با مشورت از کسانی که در این کار فعال هستند و مشاورین املاک قابل اعتماد و افراد حقوقی در هنگام خرید اطلاعات لازم را از خرید یک ویلا به دست بیاورید و مشاوره لازم را در مورد موفق یا عدم موفیقت خودتان در کاری که میخواهید انجام دهید را بگیرید. همیشه سعی کنید که هیچ کاری را بدون مشاوره و سرخود انجام ندهید.

هدف از تحقیق و پژوهش در شروع کار جهت خرید مطمئن و جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی می باشد.

محل و مکان ویلا: محل و مکان مناسب مورد کاربری خو.دتان را انتخاب کنید، بعد از انتخاب موقعیت جغرافیایی جهت خرید ویلا تحقیقات لازم در مورد مکان مورد نظر را انجام دهید. مثلا قصد خرید ویلای جنگلی را دارید یا ساحلی یا شهرکی …

بررسی و آشنایی با سازنده: سعی کنید با شناخت از سازنده ویلا از کیفیت کار او مطمئن شوید، در صورتی که سازنده یه شخص عادی باشد مثلا صاحب زمین یا در دسترس نباشد از یک مهندس ساختمان در رابطه با ساخت ویلایی که قصد خریدش را دارید مشاوره بگیرید.

قرارداد قوی:حتمادر هنگام قرارداد تمامی اسناد را مورد بررسی قرار داده و در صورت نداشتن اطلاعات در این زمینه از یک فرد حقوقی و کاربلد مشاوره و کمک بگیرید، و با گرفتن استعلامات لازم دقت کنید که ویلا به صورت قانونی ساخته شده است.

محیط اطراف و دسترسی های ضروری: حتما محیط اطراف ویلا را مورد بررسی قرار دهید که دچارمحدودیت هایی که بعدا می توانند برای شما مشکل ساز باشند نشود مثلا دسترسی نامناسب به درمانگاه یا خریدهای ضروری

خدمات شهری: در صورتی که قصد ساخت ویلا را دارید باید یک سری خدمات اجتماعی را رعایت و مورد بررسی قراردهید خدماتی مانند: دسترسی مناسب به آب و برق و گاز و … یا خدمات شهرداری دررابطه با تمیزکاری ها و زباله ها

مشاور املاک قابل اعتماد: به دلیل بازار وسیع خرید و فروش ویلا در شمال و رونق زیاد آن برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری احتمالی با تحقیق و مشورت های لازم یه بنگاه معاملاتی قابل اعتماد را انتخاب کنید.

معاملات به صورت نقدی: در حد امکان تا جایی که مقدور باشد معاملات خودتان را به صورت نقد یا کارت به کارت انجام دهید و سعی کنید از انجام معاملات چکی خودداری کنید.

آیا شناخت و آشنایی کافی با قوانین خرید و فروش را داریم؟

همه چیز در مورد خرید ویلا

خرید هر نوع ویلایی یک سری خصوصیات دارد که باید به آنها توجه کنید مثلا ویلایی که می خواهیم بخریم چه معیب و مزایایی دارد ، و با توجه با بودجه ای که برای خرید در اختیار داریم با دقت در تمامی موارد ویلایی که میخواهیم را خریداری کنیم مثلا بیاییم مزایا و معیب ویلاهای ساحلی و جنگلی و شهرکی یا مستقل یا … را همه با هم مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم .

چه نوع ویلایی را نباید خریداری کنیم؟

در هنگام خرید یک ویلا قطعا گزینه های زیادی برای خرید پیش رو خواهید داشت بهتر است از خرید یک سری ویلاها خوداری کنید:

ویلاهای که درزمین های سست و موقعیت های جغرافیایی خطرناک ساخته شده اند.

ویلاهایی که در نزدکی دکل های برق با فشار قوی هستند با توجه به تششعات مضر این دکل ها سعی کنید در این مورد هم دقت کنید.

ویلاهایی که در مناطقی با دسترسی پایین هستند و در مناطق دورافتاده و پرت ساخته شده اند.

ویلاهایی که در مناطق پرسروصدا هستند مثلا در نزدیکی خطوط قطار یا مدارس گزینه مناسبی برای خرید نمی باشند.

ویلاهایی که مشکلات مالکیتی دارند و دارای مشکلی در سند و مالکیت می باشند را خریداری نکنید تا بعدا دچار گرفتاری های مربوط به سند یا کلاهبرداری نشوید.

جمع بندی نکاتی مهمی که در هنگام خرید ویلا باید به آنها توجه کنیم چه خواهد بود؟

وضعیت اقتصادی در سالیان اخیر موجب رشد و افزایش فشار شهرنشینی موجب شده خرید و فروش ویلا روند صعودی به خود بگیرد.

مقایسه کردن ویلا های مختلف با هم و مزایا و معایب آنها برای یک خحرید مطمئن مثلا ویلاهای ساحلی دسترسی بهتری به جاده های اصلی و شهرها نسبت به ویلاهای جنگلی دارند اما قیمت بالاتری دارند همچنین برعکس ویلاهای جنگلی مزایایی نسبت به ساحلی دارند یا امکانات بهتر ویلاهای شهرکی که ویلاهای مستقل ندارند یا اینکه حریم شخصی ازادتری در ویلاه های مستقل نسبت به شهرکی وجود دارد، موضوع انتخاب نوع ویلا سلیقه ای بوده ولی نیاز به تحقیق دارد، پس ما در این مورد اشارات مختصری کرده ایم که شما باید در انتخاب ویلای مورد سلیقه خود تحقیقات لازم را انجام دهید.

نسبت به جمعیت خانواده خودتان نوع ویلا را انتخاب کنید.

کیفیت ویلا و سازه های به کار رفته در آن را بررسی کنید.

قوانین حقوقی در رابطه با سند، قانونی یا غیره قانونی بودن ویلا، نگارش قلنامه و تحقیقات لازم در مورد صاحب اصلی ملک و یا فروشنده ای که از صاحب ملک وکالت نامه دارد را حتما مدنظر قرار دهید.

با آرزوی موفقیت

https://gillim.ir/property-type/villa/

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟