نکات مهم هنگام انتخاب درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت، از جمله درب‌های امنیتی هستند که از استحکام زیادی برخوردار می‌باشند. این درب‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و در مراکز و فروشگاه‌های متعددی به فروش می‌رسند. تنوع زیاد درب‌های ضد سرقت باعث شده تا بسیاری از افراد در خرید آنها با مشکل مواجه شوند و در انتخاب درب ایده‌آل خود کمی دچار سردرگمی شوند. برای همین ما قصد داریم در این مطلب یک راهنمای جامع خرید درب ضد سرقت به شما ارائه نماییم و به بررسی مهمترین نکات در زمان خرید درب ضد سرقت بپردازیم.

چرا درب ضد سرقت طرفداران زیادی پیدا کرده است؟

نکات مهم هنگام انتخاب درب ضد سرقت

هدف افراد از خرید درب ضد سرقت، افزایش امنیت محیط است. دلیل آن هم این است که درب‌های ضد سرقت از ساختار خاصی برخوردار هستند و با درب‌های معمولی از نظر ساختاری و استحکام تفاوت زیادی دارند. سازندگان و شرکت‌های معتبر فروش درب ضد سرقت همواره در تلاش هستند تا درب‌هایی را به بازار روانه کنند که از امنیت و استحکام بالایی برخوردار هستند.

خریداران هم باید در زمان خرید درب ضد سرقت به چند نکته مهم توجه داشته باشند تا بتوانند دربی را خریداری کنند که طبق استانداردهای روز دنیا ساخته شده باشد و بتواند امنیت لازم در محیط را به خوبی تامین نماید. در ادامه به مهمترین مواردی که باید در زمان خرید درب‌های امنیتی ضد سرقت به آنها توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

5 نکته مهم در زمان انتخاب درب ضد سرقت

نکات مهم هنگام انتخاب درب ضد سرقت

  1. ضخامت و جنس چهارچوب درب ضد سرقت

در صورتی که جنس چهارچوب درب ضد سرقت از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، مشکلات زیادی را در زمان نصب لنگه درب و همچنین در زمان استفاده از آن ایجاد می‌نماید. جنس چهارچوب درب ضد سرقت باید از فلز با آلیاژ خوب باشد و جوش آن در محل اتصال ورق‌ها به صورت مقطعی و جزئی نباشد. در واقع بهتر است جوش به طور کامل در تمام بخش‌های آن وجود داشته باشد تا اتصال به خوبی شکل بگیرد. پس اولین نکته در زمان سفارش و خرید درب ضد سرقت، توجه به چهارچوب و اتصال آن است.

  1. لولای درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت استاندارد اغلب از وزن زیادی برخوردار هستند. برای همین لولاهای به کار رفته باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. همچنین این درب‌ها معمولا بر روی بیش از دو لولا نصب می‌شوند تا بعدا در زمان استفاده از درب مشکلی به وجود نیاید. لولاهای بلبرینگ‌دار هم گزینه بهتری برای این درب‌ها هستند.

توجه داشته باشید که لولاهای درب ضد سرقت از دو جهت قابل توجه هستند؛ این لولاها پنهان شده و در دسترس نیستند. مورد بعدی هم این است که کیفیت و تعداد آنها باید به گونه‌ای باشد که تحمل وزن درب را داشته باشند. پس به این دو مورد حتما توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  1. رویه یا لایه بیرونی درب ضد سرقت

مورد دیگری که در زمان خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه داشته باشید، جنس رویه یا لایه بیرونی درب است. انتخاب رویه یا روکش درب ضد سرقت سلیقه‌ای است. با این حال جنس رویه با محلی که قرار است درب در آن نصب شود، باید همخوانی و سازگاری داشته باشد. برای مثال رویه‌های درب جنس MDF، از براقیت بیشتری نسبت به رویه‌های جنس PVC برخوردار هستند و جلوه زیادی دارند. اما اگر از آنها در محیطی استفاده شود که آفتاب‌خور است و یا رفت و آمد زیاد است، به تدریج دچار آسیب می‌شوند. چرا که رویه‌های ام دی اف، در برابر آفتاب مقاومت کمتری دارند و ضد خش نیستند. پس حتما به جنس رویه درب توجه داشته باشید.

  1. عایق صوتی درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت به دلیل ساختار خاصی که دارند، عایق صوتی خوبی محسوب می‌شوند. بین دو لایه روکش و ساختار فلزی داخل درب ضد سرقت، دو لایه عایق قرار می‌گیرد. این لایه‌ها اغلب از جنس پشم سنگ یا پشم شیشه هستند و سبب عایق شدن محیط از نظر صوت و همچنین انرژی می‌شوند. پس با نصب درب ضد سرقت باکیفیت نه تنها میتوانید به افزایش امنیت محیط کمک کنید، بلکه میتوانید محیطتان را نیز عایق نمایید.

  1. یراق آلات درب ضد سرقت

از دیگر موارد مهمی که باید در زمان خرید درب ضد سرقت به آن توجه داشته باشید، ابزار و یراق آلات به کار رفته بر روی درب ضد سرقت است. برای مثال دستگیره درب از اهمیت زیادی برخوردار است و بهتر است از جنس استیل باشد. همچنین قفل درب ضد سرقت بسیار مهم است و باید از بهترین نوع آن برای درب استفاده شود. در واقع اگر تمام اجزای درب از کیفیت بالایی برخوردار باشند اما قفل استحکام و کارایی خوبی نداشته باشد، درب نمیتواند نقش موثری در تامین امنیت محیط داشته باشد.

لازم به اشاره است که قفل‌هایی که از تعداد زبانه بیشتری برخوردار هستند، امنیت بیشتری به همراه دارند. برای همین به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

انتخاب بهترین رنگ برای درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت اغلب در رنگ‌های سفید و قهوه‌ای در بازار موجود هستند که البته همین دو رنگ هم طیف رنگی وسیعی دارند. با این حال امکان سفارش و ساخت درب ضد سرقت در رنگ‌های دلخواه وجود دارد. درب ضد سرقت سفید و طلایی، از انواع رنگ‌های پرطرفدار است که بیشتر برای ساختمان‌های لوکس و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب‌ها از زمینه سفید رنگ برخوردار هستند و برجستگی‌هایی به رنگ طلایی دارند. درب‌های ضد سرقت قهوه‌ای نیز در طیف متنوعی از رنگ قهوه‌ای کمرنگ تا پررنگ موجود هستند و هر یک نقش و نگار خاصی دارند. برای انتخاب رنگ درب ضد سرقت بهتر است به سبک دکوراسیون و طراحی داخلی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای آن انتخاب نمایید.

نکات تکمیلی انتخاب درب ضد سرقت

نکات مهم هنگام انتخاب درب ضد سرقت

از دیگر نکات مهم در زمان خرید درب ضد سرقت، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از انواع درب ضد سرقت در ایران میتوان به درب‌های ایرانی، ترکیه‌ای و چینی اشاره کرد. هر یک از این درب‌ها از سطح کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار هستند که بهتر است به آن توجه شود. درب ضد سرقت ترکیه‌ای از بالاترین کیفیت و درب ضد سرقت چینی از پایین‌ترین کیفیت نسبت به گزینه‌های دیگر برخوردار است.
  • هنگام خرید درب ضد سرقت به وزن آن توجه داشته باشید. سنگین بودن درب، نشان‌دهنده وجود اسکلت فلزی با کیفیت در ساختار درب است.
  • لولاهای درب باید حتما پنهان باشند و جنس خوبی داشته باشند. همچنین تعداد لولاها باید با وزن درب در تناسب باشد.

انواع درب ضد سرقت در کرج از پدیده البرز

گروه صنعتی پدیده البرز، از بیش از 10 سال سابقه در زمینه تولید درب و پنجره‌های دوجداره و همچنین درب ضد سرقت برخوردار است. این مجموعه انواع درب ضد سرقت را با کیفیت بالا تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. افرادی که به دنبال یک مرکز خرید درب ضد سرقت در کرج هستند، میتوانند از طریق شرکت پدیده البرز اقدام نمایند و درب مورد نظر خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایند.

جمع بندی

درب‌های ضد سرقت، درب‌های امنیتی هستند که سبب افزایش امنیت محیط می‌شوند. دلیل آن هم این است که این درب‌ها استحکام زیادی دارند و در برابر مواردی چون ضربه، فشار، خوردگی و سایش از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهند. با این حال باید به موارد اشاره شده در متن توجه شود تا بتوان بهترین درب ضد سرقت را خریداری کرد. جهت خرید درب ضد سرقت در کرج، میتوانید از فروشگاه پدیده البرز اقدام نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟