قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

معمولا بزرگترین تهدید برای سازه‌های فولادی، رطوبت است. ساختمان های فلزی، در برابر صدمات یا آسیب هایی مانند آتش سوزی، طوفان و باران های سیل آسا بسیار مقاوم هستند؛ با این حال اگر به خوبی پوشش داده نشوند، رطوبت در طولانی مدت باعث زنگ زدگی آنها می شود.

ورق‌های گالوانیزه که کاربرد فراوانی در صنایع متفاوت دارند، به دلیل پوشش خاص خود دچار زنگ‌خوردگی نمی‌شوند؛ همین امر سبب گردیده تا این ورق‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار باشند. اما یکی از سوالات اصلی هنگام خرید این است که قیمت ورق گالوانیزه به چه صورت حساب می شود و به چه صورت می توان آن را خرید. برای آگاهی از این موضوع تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه چقدر است؟

با توجه به این که قیمت انواع ورق های فولادی از جمله ورق گالوانیزه بر حسب کیلوگرم تعیین می شود، ساده ترین کار برای بدست آوردن قیمت هر متر مربع از ورق گالوانیزه در مرحله نخست، محاسبه وزن یک کیلو گرم از این ورق است. برای محاسبه وزن هر متر مربع از هر نوع از ورق فولادی می توان از یک فرمول واحد استفاده نمود. این فرمول یک روش محاسبه استاندارد و جهانی است.
برای این فرمول شما به طول، عرض و ضخامت ورق گالوانیزه خود نیاز دارید. برای هر ورق گالوانیزه ای این 3 مورد مشخص است. حال مانند زیر این 3 عدد را بر چگالی ورق گالوانیزه ضرب می کنیم تا وزن ورق به دست آید.

وزن(کیلوگرم) = طول(متر) * عرض(متر) * ضخامت(میلی متر) * چگالی(7.86)

برای مثال اگر ما یک ورق گالوانیزه مربعی شکل با طول 2 متر داشته باشیم و ضخامت آن نیز 2 میلی متر باشد، وزن آن به این صورت حساب می شود:

2 * 2 * 2 * 7.86 = 62.88

وزن ورق ما 62.88 کیلوگرم است.

در نتیجه قیمت هر متر مربع از ورق گالوانیزه برابر است با: حاصل ضرب وزن در قیمت هر کیلو.

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

قیمت ورق گالوانیزه کیلویی

عوامل مختلفی بر قیمت ورق گالوانیزه کیلویی تأثیر می‌گذارند. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

ضخامت ورق

ضخامت ورق گالوانیزه، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت این ورق است. ورق‌های گالوانیزه با ضخامت بیشتر، از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار هستند و بنابراین قیمت بالاتری دارند. این ورق‌ها برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت و دوام بیشتر دارند، مانند ساخت سقف‌های شیروانی و نمای ساختمان، مناسب‌تر هستند.

عرض ورق

عرض ورق گالوانیزه، عامل دیگری است که بر قیمت این ورق تأثیر می‌گذارد. ورق‌های گالوانیزه با عرض بیشتر، از تولید بیشتری برخوردار هستند و بنابراین قیمت پایین‌تری دارند. این ورق‌ها برای کاربردهایی که نیاز به عرض بیشتر دارند، مانند ساخت سقف‌های بزرگ، مناسب‌تر هستند.

کیفیت ورق

کیفیت ورق گالوانیزه، عامل دیگری است که بر قیمت این ورق تأثیر می‌گذارد. ورق‌های گالوانیزه با کیفیت بالاتر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. این ورق‌ها از مواد اولیه باکیفیت‌تری ساخته شده‌اند و فرآیند تولید دقیق‌تری دارند.

قیمت مواد اولیه

قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید ورق گالوانیزه، مانند فولاد و روی، بر قیمت این ورق تأثیر می‌گذارد. فولاد و روی، از مواد اولیه اصلی در تولید ورق گالوانیزه هستند. افزایش قیمت این مواد اولیه، باعث افزایش قیمت ورق گالوانیزه می‌شود.

نوسانات ارز

نوسانات ارز، بر قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه‌های حمل و نقل ورق گالوانیزه تأثیر می‌گذارد و بنابراین بر قیمت این ورق تأثیر می‌گذارد. افزایش نرخ ارز، باعث افزایش قیمت ورق گالوانیزه می‌شود.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا برای ورق گالوانیزه، بر قیمت این ورق تأثیر می‌گذارد. در شرایطی که تقاضا برای ورق گالوانیزه بیشتر از عرضه باشد، قیمت این ورق افزایش می‌یابد.

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه چقدر است؟

قیمت ورق های گالوانیزه اعتبار زمانی خاصی دارد، زیرا تولید این ورق ها به موارد زیادی بستگی دارد. با توجه به نوسانات مختلفی که در بازار ایران و جهانی رخ می دهد، تغییر کرده و به همین دلیل به صورت روزانه یا حتی گاهی اوقات به صورت ساعتی تغییر می کند. این نوسانات به دلیل تغییر قیمت مواد اولیه است. همچنین بسیاری از مواد اولیه باید از خارج از کشور وارد شود و به همین دلیل، تغییر قیمت نرخ ارز جهانی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت ورق گالوانیزه دارد.

قیمت ورق های گالوانیزه هم به صورت رول و هم به کیلویی در ظرفیت های مختلف محاسبه می شود. قیمت هر ورق با توجه به رنگی بودن یا نبودن و همچنین ضخامت آن متفاوت خواهد بود. در سایت آهن آلات آهن تاپ ما قیمت هر کدام از ورق های گالوانیزه را با ذکر جزئیات و اطلاعات آن محصول در یک جدول قرار داده ایم. برای هر محصول نام کارخانه، ضخامت و تمام اطلاعات مورد نیاز نوشته شده است.
علاوه بر این، شما می توانید برای اطمینان از قیمت ها و آگاهی از قیمت لحظه ای ورق گالوانیزه ای مورد نظر خود، با کارشناس های فروش آهن تاپ تماس گرفته و سوالات خود را از آنها بپرسید.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از نمودار قیمت ورق روغنی در بازه های مختلف بر اساس داده های سایت اهن تاپ اقدام به یک خرید مطمئن و به صرفه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟