لباس زمستانی شیک و ترند 2021 برای خانم ها و آقایان

برخی معتقدند آب و هوای بد وجود ندارد و آنچه که بد است، نوع لباس پوشیدن ماست. این مساله به خصوص در مورد فصول سرد بیشتر صدق می‌کند و پوشیدن لباس زمستانی مناسب به ما کمک می‌کند که از آب و هوای این فصل لذت ببریم و زیبایی برف و باران را تجربه کنیم.

این روزها هم بسیاری از ما مشغول جمع کردن لباس‌های تابستانی و آویزان کردن لباس های زمستانی در کمدمان هستیم. فراموش نکنید که در کنار گرم ماندن، می‌توانیم لباس‌هایی بپوشیم که با کمک آن‌ها حسابی شیک و خوش‌تیپ باشیم. فقط دانستن و رعایت چند نکته ساده در انتخاب لباس زمستانی لازم است و بس! این نکات را در این مطلب به شما می‌گوییم.

 لباس زمستانی شیک و ترند 2021 برای خانم ها و آقایان

لباس‌های ضروری زمستانی را حتما در کمد خود داشته باشید

لباس‌هایی که می‌توانید برای ست زمستانی خود داشته باشید، بسیار متنوع هستند؛ اما چند مورد جزء اقلام ضروری محسوب می‌شوند که داشتن آن‌ها برای خانم‌ها و آقایان، یک باید است.

یقه اسکی یکی از این اقلام است که تقریبا با همه چیز به راحتی ست می‌شود و می‌توانید آن‌ها را زیر کت، پالتو و بافت بپوشید.

شلوار لی جذب به خصوص در رنگ تیره هم انتخاب مناسبی برای یک استایل زمستانه است. با بوت‌های زمستانی باید شلوار جذب و چسبان پوشید و اگر رنگ آن تیره باشد، مشکل شستشو هم نخواهید داشت.

پالتو، ژاکت بافت و کاپشن نیز قابل حذف شدن نیستند و آنقدر در جنس و مدل و رنگ تنوع دارند که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. اما داشتن یک مدل ساده با رنگ خنثی مانند کرم یا طوسی را به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

بوت و نیم بوت علاوه بر اینکه محافظ خوبی در مقابل سرما هستند، به داشتن یک استایل زمستانی شیک هم بسیار کمک می‌کنند. گرم نگاه داشتن پاها باعث گرم ماندن همه بدن می‌شود، پس یک جفت جوراب پشمی را فراموش نکنید.

اکسسوری‌های زمستانی هم متنوع و در عین حال ضروری هستند. با شال و روسری‌های بزرگ و با کمی خلاقیت می توانید استایلی جذاب برای خود بسازید و تنوع خاصی به ست لباس زمستانی خود بدهید. داشتن یک جفت دستکش نیز لازم است. می‌توانید از مدلی استفاده کنید که امکان کار با گوشی هوشمند را به شما می‌دهد.

چند اصل ساده برای شیک‌پوشی در زمستان

اگر هوا خیلی سرد نباشد، به جای پوشیدن پالتو به طور کامل، آن را روی شانه خود بیاندازید. این کار استایل زمستانی شما را متفاوت می‌کند.

یکی از راه‌های داشتن یک لباس جذاب زمستانی، استفاده از لباس‌های سفیدرنگ است. نکته مهم اینجاست که باید تلاش کنید این لباس‌ها کاملا تمیز و بدون لک باشند. هرچقدر آن‌ها تمیزتر باشند، استایل شیک‌تری خواهید داشت.

این نکته مخصوص خانمهاست! استفاده از کت های جیر و چرم کوتاه در استایل خوب داشتن موثرند. این کت‌ها را با شلوار یا دامن کوتاه و ساپورت بپوشید و بدرخشید.

لباس زمستانی شیک و ترند 2021 برای خانم ها و آقایان

ست کردن لباس زمستانی به کمک رنگ‌ها

ساده‌ترین راه برای ست کردن لباس زمستانی، استفاده از رنگ‌هاست. بهتر است همه اجزای استایل خود را از یک رنگ انتخاب نکنید. مثلا اگر یک پالتوی قهوه‌ای دارید، می‌توانید بوت قهوه‌ای هم بپوشید اما سایر اجزا را از رنگ‌های دیگر انتخاب کنید. اما تلاش کنید تعداد رنگ‌‌ها بیشتر از ۳ تا نشوند.

کمی قبل هم از رنگ‌های خنثی گفتیم. رنگ‌های خنثی مانند طوسی، کرم، نخودی به ایجاد یک استایل زمستانی کلاسیک کمک می‌کنند و اگر با اکسسوری‌هایی با رنگ تند مانند قرمز ست شوند هم شیک هستند هم جوان‌پسند!

اگر یکی از اجزای ست زمستانی‌ شما طرح و نقش دارد، باقی اجزا را ساده و متناسب با رنگ‌هایی که در طرح‌ لباستان وجود دارد، انتخاب کنید.

معرفی چند مدل پارچه مناسب فصل زمستان

قبل از هرچیز برویم سراغ جنس مناسب پارچه برای پالتوهای زنانه و مردانه! پالتوها معمولا از دو نوع پارچه فوتر و کشمیر دوخته می‌شوند. که هر دوی این پارچه‌ها هم سبک هستند و هم بادوام و گرم.

پارچه نخ پنبه یا همان دورس امروز در دوخت انواع پلیور و ژاکت بسیار محبوبند که عنوان پوششی سبک و مناسب برای زیر کت و پالتو‌های زمستانی هستند.

ژاکت‌ها و پولیور‌های پشمی بسیار گرم و مناسب این فصل هستند، اما برخی افراد با پوشیدن آن‌ها دچار خارش می‌شوند. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که از لباس زمستانی از جنس پشم‌های مرینوس شده استفاده کنند. این نوع پشم‌ها نرم‌تر بوده و باعث احساس خارش نمی‌شوند.

خز‌ها و الیاف‌های مصنوعی هم این روزها طرفداران زیادی دارند که از الیاف‌های سنتتیک همچون پلی استر تولید می‌شوند. این الیاف‌ها احساس سنگینی ایجاد نمی‌کنند و در عین حال حسابی گرمابخش هستند.

پارچه سوییت هم به تازگی حسابی در بازار پرطرفدار شده که در واقع طرف زیر سطح چرم است. این پارچه در دوخت جلیقه، کت و پالتوهای زنانه و مردانه و حتی کفش کاربرد دارد که باعث جلوه خاصی می‌شوند. تنوع رنگی آن هم بسیار زیاد و در عین حال زیباست. در هنگام خرید پارچه سوییت دقت کنید که اگرچه این پارچه‌ها در ظاهر گرم هستند اما در واقع گرمی چندانی ندارند و برای لباس زمستانی حتما باید از کرک و یا پشم در داخلشان استفاده شود.

اما یکی از خاص‌ترین مدل‌های کت و پالتو زمستانی که طرفداران ویژه‌ای دارند، کت‌ها و پالتوهای چرمی هستند. نکته مهم در خرید پارچه‌ چرم این است که به مراقبت زیادی نیاز دارند و اصول نگهداری از آن‌ها را باید دانست. در صورت استفاده درست از آن‌ها دوام زیادی دارند.

لباس زمستانی شیک و ترند 2021 برای خانم ها و آقایان

 چند نکته مهم در خرید پارچه زمستانی

یکی از نکات مهم هنگام خرید پارچه زمستانی، تشخیص درست رنگ پارچه است. حتما باید در نظر بگیرید که برای چه منظوری اقدام به خرید پارچه زمستانی از ربانی کرده‌اید. بر طبق سلیقه و مدل استفاده، رنگ پارچه را انتخاب کنید.

به میزان آبرفت پارچه هم دقت کنید. بیشتر پارچه‌ها با الیاف طبیعی بعد از شست وشوی اولیه آب می‌روند.

به تناسب پارچه خریداری شده با شرایط آب و هوایی محیطی که می‌خواهید آن را بپوشید هم دقت کنید. مثلا منسوجات طبیعی برای آب و هوای تابستانی مناسب هستند. در مورد پارچه‌های مناسب لباس زمستانی هم که مفصل توضیح دادیم.

ثبات و یکنواختی رنگ پارچه هم اهمیت زیادی دارد. بنابراین در همان نور طبیعی به خوبی بررسی کنید تا ببینید از لکه‌های کم رنگ و پررنگ در سطح پارچه خبری نباشد. اگر لکه‌هایی در سطح پارچه وجود داشته باشد، این احتمال هست که بعد از شست وشو پارچه رنگ به رنگ شود.

وقتی می‌گوییم با آغاز برف و بوران در انتخاب لباس‌ زمستانی خود‌  دقت کنید، منظورمان فقط گرم ماندن و جلوگیری از سرما خوردن نیست… مد را هم نباید فراموش کنید. استایل‌های زمستانی بسیار جذاب و متنوع هستند، اگر فقط کمی در انتخاب آن‌ها دقت کنید. در واقع، شاید بتوان گفت زمستان آسان‌ترین فصل برای شیک و خوش لباس بودن است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟