نصب گرین وال مصنوعی چگونه است؟

قطعاً گرین وال مصنوعی می تواند زیبایی بسیار فوق العاده ای را به هر فضایی ببخشد. برای همین در انتخاب آن به هیچ عنوان جای هیچ شک و تردیدی نیست. اما مسئله ای که ممکن است بعد از خرید گرین وال یا همچنین پیش از خرید آن کمی شما را نگران کند نصب این دیوارپوش جذاب است. اما نگران نباشید چرا که شما به سادگی از عهده این کار برمی آیید. اگر شما نیز مایلید بدانید نصب گرین وال مصنوعی چگونه است با ما همراه باشید:

نصب گرین وال مصنوعی چگونه است؟

گرین وال مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟

گرین وال های در واقع ترکیبی از گیاهان مصنوعی تهیه شده است از پلی اتیلن هستند که در نهایت بر روی یک سازه قرار خواهند گرفت. طی سال های گذشته این دیوارپوش با توجه به مزایای بسیار متعددی که داشته به انتخاب اول خیلی از طراحان برای طراحی داخلی و بیرونی خانه، محیط های اداری، تجاری، هتل ها و… تبدیل شده است.

مزایایی همچون قیمت فنس چمنی، نصب آسان، دوام بسیار بالا، عدم نیاز به رسیدگی مداوم و… باعث شده این روزها از این دیوارپوش زیاد استفاده شود. گرین وال مصنوعی با شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری داشته و حتی برای استفاده در فضای آزاد و در مقابل نور خورشید نیز انتخاب مناسبی است.

چطور گرین وال مصنوعی را نصب کنیم؟

شما به راحتی می توانید به تنهایی گرین وال مصنوعی را نصب کنید. اما نیاز است که پیش از هر چیزی تعیین کنید که بر روی چه دیواری قصد داشته گرین وال را نصب نمایید و پس از آن بهترین روش نصب را برای آن به کار بگیرید. در ادامه با هم یاد خواهیم گرفت که چطور گرین وال مصنوعی را بر روی دیوارهای مختلف نصب کنیم:

نحوه نصب گرین وال مصنوعی روی دیوار گچی یا رنگ شده

نصب گرین وال مصنوعی چگونه است؟

اگر دیوار موردنظر شما یک دیوار گچی یا رنگ شده است برای نصب گرین وال به توری مرغی نیاز خواهید داشت. به این منظور اول از همه باید کل دیوار را با توری بپوشانید و زمانی که توری مرغی در حال کشیده شده قرار گرفته است آن را با استفاده از پیچ و رول پلاک به دیوار وصل کنید. پس از آن به راحتی این امکان برای شما وجود دارد تا پنل دیوار سبز مصنوعی را به کمک سیم مفتول به توری وصل کنید.

به نوعی می توان گفت که در این روش، به دلیل وجود یک واسطه بین پنل ها و دیوار، گرین وال مستقیماً به دیوار وصل نیست.

نحوه نصب گرین وال مصنوعی بر روی دیوار سیمانی و بتنی

خیلی از اوقات ممکن است قصد داشته باشید برای کاهش هزینه ها و نیز ایجاد فضایی زیبا، گرین وال را به طور مستقیم بر روی دیوارهای سیمانی و بتنی نصب کنید. در این حالت برای استحکام هر چه بیشتر کار، شما می توانید از رابیتس کاری استفاده نمایید. رابیتس در واقع در این جا همچون توری مرغی بر روی دیوار گچی عمل می کند. البته باز هم برای دیوارهای سیمانی و بتنی نیز در صورت عدم دسترسی به رابیتس می توان از توری مرغی کمک گرفت.

نحوه نصب گرین وال مصنوعی روی دیوار چوبی

اگر شما نیز مایلید از ترکیب چمن مصنوعی حیاط با دیوارهای سرسبز و پوشیده شده از گرین وال بهره ببرید باید بگوییم که این کار به راحتی امکان پذیر است. یک دیوار چوبی را شما می توانید به سادگی و در سریع ترین زمان به دیواری سبز و زیبا تبدیل کنید. چرا که در این روش نیازی به رابیتس و توری مرغی نیست و شما می توانید مستقیماً پنل های به هم وصل شده گرین وال را روی دیوار براساس نیاز خود برش بزنید.

در آخر نیز پنل ها روی دیوار چوبی محکم خواهند شد.

نصب گرین وال مصنوعی چگونه است؟

 نحوه نصب گرین وال مصنوعی روی دیوار کامپوزیتی

یکی از ایده های بسیار کاربردی در استفاده از گرین وال مصنوعی، نصب آن ها بر روی دیوارهای کامپوزیتی است چرا که این کار ضمن ایجاد فضایی بسیار زیبا، باعث شده هزینه های سرمایشی نیز به حداقل برسند. به منظور نصب دیوار سبز مصنوعی روی دیوار کامپوزیتی نیاز به پیچ و رول پلاک دارید. شما می توانید به سادگی گرین وال را روی دیوار با پیچ و رول پلاک محکم کنید.

نحوه نصب گرین وال مصنوعی روی پارتیشن و دیوار جداکننده

گرین وال ها حتی بر روی پارتیشن ها نیز قابل نصب هستند و شما به راحتی می توانید با درنظرگیری جنس پارتیشن با بهترین روش، گرین وال را بر روی آن بچسبانید. به طور کلی پارتیشن ها دارای جنس های مختلفی همچون فلز، ام دی اف، چوب و… هستند. با توجه به ضخامت پایین این دیوارها نیاز است که در نصب دیوار سبز بر روی آن ها با دقت بیشتر عمل کنید.

البته لازم به ذکر است که برای نصب گرین وال مصنوعی بر روی پارتیشن های قاب فلزی شما به پنل های آماده نیاز خواهید داشت. این پنل ها در واقع بر روی توری کار شده و در شما می توانید آن ها را با سیم مفتول به پارتیشن وصل کنید.

نکاتی که باید در مورد نصب گرین وال مصنوعی بدانید…

در بخش بالا یاد گرفتیم که چطور باید گرین وال را بر روی هر دیواری نصب کنیم. اما به منظور نصب هر چه بهتر این دیوارپوش نیاز است که برخی از نکات کلیدی را در نظر گرفته تا نتیجه بهتری را کسب کنید:

  • در زمان نصب حتماً به نوع بستر توجه داشته باشید و مطابق با آن بهترین و استانداردترین روش نصب را به کار ببرید.
  • تنوع دیوارهای سبز مصنوعی این امکان را به شما خواهد داد تا برای هر فضایی یک دیوار سبز خاص و متفاوت بسازید و تنها نیاز است که کم حوصله به خرج داده و با درنظرگیری تمامی جوانب بهترین دیوارسبز را برای فضای موردنظر انتخاب کنید.
  • در صورتی که قصد اجرای یک کار متفاوت را دارید می توانید به سراغ گرین وال های ریسه ای رفته و فضای خالی آن ها را با نورپردازی مناسب، به بهترین شکل دیزاین کنید.

حرف آخر

گرین وال مصنوعی می تواند یکی از بهترین دیوارپوش ها برای ایجاد تغییر و تحولی بسیار جذاب و چشمگیر در فضاهای مختلف باشد. این دیوارپوش از آن جایی که قیمت مناسبی داشته و دارای روش نصب بسیار آسانی است  به شما این امکان را خواهد داد تا با مناسب ترین قیمت یک دیوار بسیار شیک مدرن را خلق کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟