مقایسه کابینت مدرن و کلاسیک؛ کدام زیباتر است؟

مقایسه کابینت مدرن و کلاسیک؛ کدام زیباتر است؟

شما چه سبکی از دکوراسیون را برای آشپزخانه‌تان می‌پسندید؟ آیا طرفدار تجملات هستید یا دوست دارید در عین زیبایی آشپزخانه‌ای به سبک مدرن و ساده داشته باشید؟ یکی از المان‌هایی که در ایجاد یک سبک مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه نقش دارد، کابینت است. پرطرفدارترین سبک کابینت نیز سبک‌های کلاسیک و مدرن هستند. کابینت مدرن و کلاسیک تفاوت‌ها و وجه تمایز بسیاری با یکدیگر دارند. ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن را به شما معرفی کنیم تا بدین‌ترتیب بتوانید سبک به‌خصوصی را متناسب با سلیقه خود برای آشپزخانه‌تان در نظر بگیرید. 

مدل کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوت عمده این دو سبک کابینت

اولین فاکتوری که در تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک به چشم می‌آید، مدل و طراحی این سبک کابینت‌ها است. کابینت‌های کلاسیک، یادآور احساس نوستالژیک بوده و بیانگر اصالت و وقار هستند. کابینت‌ کلاسیک در مدل‌های منبت‌کاری شده طراحی می‌شوند و ظرافت‌های به‌خصوصی در ساخت آن‌ها به کار رفته است. برای مثال در کابینت کلاسیک تاج و سرستون‌هایی به سبک سلطنتی به کار برده می‌شود که باعث ایجاد جلوه‌ای کلاسیک در آشپزخانه خواهد شد.

در‌صورتی‌که سادگی اولین چیزی است که در کابینت‌های مدرن می‌توان مشاهده کرد. در واقع طراحی ساده و بدون هیچ‌گونه ظریف‌کاری از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل کابینت‌ها محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب برخلاف کابینت‌های کلاسیک، خبری از حکاکی و کنده‌کاری در ظاهر کابینت‌های مدرن نخواهد بود. این روزها به دلیل افزایش آپارتمان‌نشینی و کاهش متراژ آشپزخانه‌ها، انواع کابینت جدید در سبک مدرن مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

مقایسه کابینت مدرن و کلاسیک؛ کدام زیباتر است؟

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک در جنس متریال

متریال‌هایی که در کابینت‌های مدرن و کلاسیک به کار می‌روند با یکدیگر متفاوت هستند. به‌عنوان مثال جنس کابینت‎های مدرن معمولا از ام دی اف و هایگلاس است. این متریال‌ها سطحی صاف و یکدست دارند و در عین سادگی، زیبایی چشمگیری در فضای آشپزخانه به وجود می‌آورند. متریال هایگلاس انتخابی مناسب نیز برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک است؛ زیرا به دلیل سطح براق و انعکاس نور، محیط آشپزخانه‌های کوچک را دل‌بازتر نشان می‌دهد.

در حال حاضر، معمول‌ترین نوع کابینت کلاسیک که توسط دستگاه‌های سی‌ان‌سی نیز ساخته می‌شود کابینت ممبران است. این مدل کابینت‌ها امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند و اکنون متریال ممبران جزو محبوب‌ترین جنس‌های کابینت در بازار محسوب می‌شود. در این کابینت‌ها با حکاکی روی MDF می‌توان انواع نقش‌ها و طرح‌ها را بر ستون، درب، تاج و پاخور ایجاد کرد. با ظرافت‌کاری‌ها جلوه‌ای کلاسیک و با‌شکوه روی کابینت‌ها ایجاد می‌شود. علاوه‌بر متریال ممبران، کابینت‌های کلاسیک با چوب طبیعی نیز قابل اجرا هستند. زیبایی و ظرافت کابینت‌های کلاسیک با چوب طبیعی با هیچ متریالی قابل مقایسه نخواهد بود.

مقایسه کابینت مدرن و کلاسیک؛ کدام زیباتر است؟

قابلیت ابزار‌خوری خوب در کابینت‌ کلاسیک نسبت به کابینت‌ مدرن

یکی از فاکتورهایی که می‌توان به‌عنوان تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک به آن اشاره کرد، قابلیت ابزار‌خوری متریال‌های این دو سبک است. جنس کابینت باید قابلیت ابزار‌خوری خوبی داشته باشد. کابینت‌های سبک کلاسیک معمولا محکم‌تر بوده و بافت سفت‌تری دارند؛ بنابراین این کابینت‌ها قابلیت ابزار‌خوری بیشتری نسبت به کابینت‌های مدرن خواهند داشت. البته روکش‌های ام دی اف نیز به دلیل بافت متراکم قابلیت ابزار‌خوری قابل‌توجهی دارند؛ اما این سطح از ابزار‌خوری به کابینت‌های کلاسیک نمی‌رسد. از این رو توصیه می‌کنیم هنگام سفارش آنلاین کابینت و هم‌چنین خرید حضوری به این نکته توجه کنید؛ زیرا تاثیر چشمگیری بر استحکام کابینت‌ها خواهد داشت.

تفاوت در دوام و کیفیت کابینتهای مدرن و کلاسیک

یکی دیگر از موارد فرق کابینت مدرن و کلاسیک، دوام و ماندگاری این دو نوع کابینت است. به‌طورکلی باید گفت هر دو نوع کابینت‌ ماندگاری و دوام مناسبی دارند و با استفاده طولانی‌مدت آسیب نخواهند دید؛ مگر در‌صورت ایجاد رطوبت و حرارت بسیار!

به دلیل استفاده از چوب طبیعی در کابینت‌های کلاسیک می‌توان گفت دوام، ماندگاری، کیفیت و هم‌چنین استحکام این مدل کابینت‌ها بیشتر از کابینت‌هایی با متریال مدرن است.

قابلیت تعمیر یکی از فاکتورهای مهم در تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

یکی از نکاتی که می‌توان از آن به‌عنوان یک فرق بین کابینت مدرن و کلاسیک یاد کرد، قابلیت تعمیر آن‌ها است. در واقع جنس کابینت‌های مدرن به‌گونه‌ای است که می‌توان به‌راحتی آن‌ها را تعمیر کرد. زیرا روکش‌های کابینت‌های هایگلاس و ام دی اف قابلیت تعویض دارند. درمورد کابینت‌های کلاسیک این موضوع چندان صادق نیست؛ زیرا کابینت‌های کلاسیک با چوب طبیعی قابلیت تعمیر ندارند و کابینت‌های ممبران نیز عمدتا به‌سختی تعمیر می‌شوند.

قیمت کابینت مدرن و کلاسیک؛ تفاوتی بارز بین این دو سبک کابینت آشپزخانه

اگر می‌خواهید برای طراحی و نصب کابینت‌های آشپزخانه خود هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ سبک مدرن بروید. قیمت متریال‌های کابینت سبک مدرن اقتصادی‌تر و معقول‌تر از کابینت‌های کلاسیک است. به دلیل فرآیند پیچیده ساخت کابینت‌های ممبران، معمولا قیمت نهایی این کابینت‌ها بیشتر از کابینت‌های مدرن خواهد بود. هم‌چنین قیمت کابینت‌های کلاسیک از جنس چوب طبیعی نیز بسیار بیشتر از کابینت‌های ام دی اف و هایگلاس است.

کابینت مدرن یا کلاسیک؛ کدام بهتر است؟

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن آشنا کنیم تا بتوانید با بررسی مزایا و معایب این دو سبک انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید. هر کدام از انواع کابینتهای کلاسیک و مدرن دنیایی از زیبایی‌ها و جذابیت‌ها هستند؛ جذابیت‌هایی منحصربه‌فرد و کاملاً متفاوت که انتخاب را سخت می‌کند. بدین ترتیب برای انتخاب سبک کابینت شما باید بودجه خود، سایر اجزای آشپزخانه و متراژ فضا را در نظر داشته باشید.

چنانچه قصد سفارش هر سبکی از کابینت آشپزخانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه بلج کابینت بزنید. فروشگاه بلج دنیایی از کابینت است و شما را با سبک‌ها و مدل‌های مختلفی از کابینت نیز آشنا می‌کند. با دیدن مدل‌های متنوع و گسترده کابینت در این سایت و هم‌چنین محاسبه آنلاین قیمت کابینت، می‌توانید مدل و سبک کابینت موردنظرتان را از این مجموعه سفارش دهید. تیم بلج کابینت با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و ساخت محصولات چوبی، سبک، طرح و مدل کابینت را با‌توجه‌به سلیقه شما برای‌تان طراحی، تولید و نصب خواهد کرد. برای بهره‌مندی از این خدمات همه جانبه کابینت، پیشنهاد می‌کنیم به سایت bolej.design مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟