مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری + مزایا و معایب

مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری + مزایا و معایب

امروزه خرید اینترنتی جایگاه خاصی در زندگی انسان‌ها پیدا کرده است. اکثر افراد ترجیح می‌دهند با صرف زمان و هزینه کمتر، کالا یا خدمات موردنظرشان را به‌راحتی و به‌سرعت دریافت کنند. فرش نیز از این قاعده مستثنا نبوده و خرید اینترنتی آن از مزایای فراوانی برخوردار است. در مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری آن؛ همچنین در خصوص مزایا و معایب هرکدام نکات بسیار زیادی وجود دارد.

خرید اینترنتی فرش یا خرید حضوری

مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری + مزایا و معایب

خرید فرش به دو روش قابل انجام است: خرید فرش به‌صورت حضوری و خرید اینترنتی فرش. خرید مستقیم از درب کارخانه بدون واسطه بوده و ممکن است به قیمت کارخانه تمام شود؛ اما با توجه به اینکه کارخانه‌ها معمولاً در فضایی خارج از شهر هستند، رفتن به‌صورت حضوری به آنجا مشکل و زمان‌بر خواهد بود. همچنین بسیاری از کارخانه‌های بزرگ و مطرح فرش به صورت خرده فروشی کار نمیکنند. بنابراین شما فرش‌های برند و مطرح را نمیتوانید مستقیم از کارخانه تهیه کنید.

خرید از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر نیز به‌این‌علت که خریدی با واسطه است؛ قیمت‌‌ها بیشتر میشود. از طرفی این فروشگاه‌ها نیز ساعت‌های خاصی از شبانه‌روز به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند و بعد مسافت نیز عاملی است که کار خرید فرش به‌صورت حضوری را سخت می‌کند. این روش به کسانی توصیه می‌شود که وسواس در خرید دارند و می‌خواهند از طریق رؤیت و لمس فرش آن را انتخاب کنند.

اما یک روش هوشمندانه و عاقلانه دیگر برای افراد حساس و سخت پسند هم وجود دارد. شما میتوانید به فروشگاه‌های فرش سطح شهر خود بروید و فرش‌ها را از نزدیک ببینید. اکثر فرش‌ها به خصوص فرش‌های برند و شناخته شده مثل فرش مشهد، نگین مشهد، زمرد مشهد، ساوین، فرش تهران و ستاره کویر یزد این روزها به صورت آنلاین با قیمتی بسیار مناسب‌تر به نسبت فروشگاه‌های حضوری در سطح اینترنت هم عرضه میشوند. شما میتوانید کد یا طرح فرش مد نظر خود را که از نزدیک دیده‌اید و پسند کرده‌اید، یادداشت کرده و در اینترنت سرچ کنید.

تفاوت خرید حضوری فرش با خرید اینترنتی فرش

مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری + مزایا و معایب

خرید حضوری فرش مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است. برای خرید حضوری، جدا از مسافت طی شده تا فروشگاه، لازم است زمان زیادی اختصاص دهیم تا در فروشگاه‌های مختلف، فرش موردنظرمان را انتخاب کنیم. ضمن اینکه فروشگاه‌ها امکان نگهداری تمامی مدل‌ها و رنگ‌های محصولات یک کارخانه را ندارند و ما مجبوریم برای مشاهده انواع فرش به فروشگاه‌های زیادی مراجعه کنیم که این کار زمان و انرژی زیادی می‌طلبد.

علاوه بر ترافیک و مشکلاتی چون آلودگی هوا و سختی فصول گرم و سرد سال خرید حضوری هزینه‌بر نیز هست. برای خرید فرش به‌صورت حضوری باید در ساعت‌های خاصی که فروشگاه‌ها باز هستند، از وقت کاری خود استفاده کنیم و هزینه‌های دیگری مثل رفت‌وآمد نیز اضافه می‌شود.

خرید اینترنتی فرش بهترین گزینه برای افراد شاغل، مدیران، سالمندان و کسانی است که زمانشان ارزشمند است یا برای خرید حضوری شرایط مناسبی ندارند. خرید آنلاین فرش با یک گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ، 7 روز هفته به‌صورت 24 ساعته و در هر مکانی قابل انجام است.

در خرید حضوری فرش گاهی اوقات مجبور به خرید بیش از مقدار بودجه مدنظرتان می‌شوید. درصورتی‌که در خرید اینترنتی فرش، به دلیل درج دقیق قیمت کالا، با توجه به مقدار بودجه در نظر گرفته‌شده، فرش دلخواهتان را انتخاب می‌کنید. شفافیت بزرگترین مزیت خرید فرش آنلاین است.

خرید از فروشگاه‌ها به‌صورت حضوری، به دلیل وجود واسطه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوت و بالایی برای هر محصول وجود دارد. درحالی‌که در خرید اینترنتی، قیمت هر فرش کاملاً مشخص بوده و امکان مقایسه قیمت‌ها بین تمامی فروشندگان وجود دارد.

در خرید حضوری تنوع نقشه، مدل و رنگ فرش‌ها محدود است. درصورتی‌که در خرید اینترنتی انواع نقشه‌های جدید و به‌روز در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند و این یکی از بزرگ‌ترین محاسن خرید اینترنتی فرش محسوب می‌شود.

شما در فروشگاه فرش اینترنتی، محصولات متنوع در دسته‌بندی شانه، طرح، رنگ و اندازه مختلف را مشاهده و با سایر مدل‌ها مقایسه می‌کنید. ضمن اینکه به اطلاعات دقیق آن محصول دسترسی دارید؛ اما در خرید حضوری فرش، مشخصات فرش توسط فروشنده بازگو می‌شود و شما امکان بررسی و مقایسه دقیق و مشخص محصولات را در همان لحظه ندارید.

فروشگاه‌هایی که به‌صورت فیزیکی حضور دارند بایستی هزینه‌هایی مثل دکوراسیون، اجاره مکان، مالیات، و انبارداری را صرف نمایند. بنابراین مجبورند برای دریافت سود بیشتر، قیمت‌های بالاتری نیز برای محصولاتشان در نظر بگیرند؛ اما در خرید اینترنتی محصولات به مراتب با نرخ مناسب‌تر عرضه می‌شوند.

مزایا و معایب خرید اینترنتی یا خرید آنلاین

مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری + مزایا و معایب

خرید اینترنتی فرش ممکن است کاری پرریسک به نظر برسد؛ اما با بررسی مزایای این روش، می‌توانید با خیالی آسوده فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.

  • تنوع قیمت محصولات بر اساس اندازه، نقشه، رنگ بر اساس سلیقه مشتری وجود دارد.
  • با صرف هزینه کمتر، فرش موردنظرمان را انتخاب می‌کنیم.
  • امکان مقایسه قیمت بین فروشگاه‌های مختلف وجود دارد.
  • مشخصات کامل و دقیق فرش به همراه عکس، فیلم و رنگ‌های مختلف آن درج شده است.
  • در تمامی مراحل خرید می‌توان محصول خریداری‌شده را کنترل و پیگیری کرد.
  • خدماتی فوق‌العاده مثل چت آنلاین و پشتیبانی آنلاین ارائه می‌شود.
  • می‌توان از تخفیف‌ها و جشنواره‌های شگفت‌انگیزی که سایت‌های اینترنتی برگزار می‌کنند استفاده کرد.
  • در فروشگاه‌های اینترنتی، معمولاً محصولات متنوع وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با فرش خریداری‌شده، ست کرد.
  • فرش خریداری‌شده پس از سفارش، مستقیم به درب منزل ارسال می‌شود.
  • امکان پرداخت اینترنتی به‌صورت آنلاین و پرداخت در محل وجود دارد.
  • با خرید اینترنتی بدون نیاز به حضور در مکان‌های بسته و شلوغ در هر زمان و مکانی، در هر شرایطی حتی زمان استراحت می‌توان به‌راحتی و با سرعت فرش موردنظر را خریداری نمود.
  • در سایت‌های اینترنتی با استفاده از گزینه‌های فیلتر، فرش موردپسندمان را بر اساس معیارهای مدنظر خود جستجو می‌کنیم.
  • در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی فرش، گارانتی محصولات ارائه می‌شود.
  • یکی از مواردی که فروشگاه‌های فرش در نظر می‌گیرند، تضمین کیفیت کالاست.

در مورد معایب خرید اینترنتی فرش می‌توان گفت در این روش ممکن است رنگ موردنظر شما بر روی صفحه رایانه‌ای، به‌صورت واضح مشخص نباشد. همین‌طور امکان دارد نتوانید بررسی دقیقی درباره شناسایی بافت، دوام فرش و بعضی از مشخصات ظاهری آن در خرید غیرحضوری داشته باشید.

البته درصورتی‌که فروشگاه فرش آنلاین کلیه مشخصات فرش را به‌صورت کامل و دقیق درج کرده باشد و خدماتی نظیر بازگشت فرش یا تعمیر آن جزء برنامه‌های کاری آن فروشگاه باشد، می‌توان با خیالی راحت فرش را آنلاین سفارش داد.

نکات مهم هنگام خرید فرش به‌صورت آنلاین

مقایسه خرید اینترنتی فرش با خرید حضوری + مزایا و معایب

هنگام خرید فرش به‌صورت اینترنتی باید توجه داشته باشید که کلیه مشخصات محصول ثبت شده باشد. مشخصاتی از قبیل قیمت، برند، رنگ زمینه، تعداد رنگ، تراکم شانه در متر، تراکم پود در متر، تراکم گره در مترمربع، ارتفاع و جنس نخ خاب، جنس نخ تار، جنس نخ پود، کیفیت، قابلیت شستشو و برجستگی که هرکدام اهمیت زیادی دارند.

ضمن اینکه باید توجه کرد خط‌مشی فروشگاه برای خدمات پس از فروش به مشتریان چگونه است. مواردی ازجمله مرجوع کردن فرش در صورت معیوب بودن، ضمانت‌نامه و هزینه‌ها باید توسط فروشگاه تبیین شود.

خرید آنلاین فرش، این امکان را به شما می‌دهد که با قیمت ارزان‌تر، سرعت بیشتر و به‌راحتی انواع نقشه‌ها و طرح و رنگ فرش را با هم مقایسه و مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

با خرید از فروشگاه قالیخانه، نمایندگی رسمی و مرکزی برندهای معتبر فرش مشهد، نگین مشهد، زمرد مشهد، ستاره کویر یزد، تهران و ساوین را با خیالی آسوده از تضمین اصالت کالا و بدون هیچ ریسکی به‌صورت آنلاین خریداری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)