تاریخچه استفاده از باربیکیو و کباب‌پز

تاریخچه استفاده از باربیکیو و کباب‌پز

میل به غذاهای کبابی از آنجا شروع شد که انسان آتش را کشف کرده و متوجه شد گوشت شکار با قرار گرفتن روی آتش طعم و مزه بهتری پیدا می کند. از همان زمان از آتش و زغال حاصله از آن برای پخت انواع غذاها استفاده کرد. در واقع این آغاز استفاده از باربیکیو توسط انسان های اولیه بود.

اگر قصد خرید باربیکیو دارید ما در این مقاله شمارا برای خرید راهمایی میکنیم.

به تدریج و با گذشت زمان انسان یاد گرفت که وسایل پخت و پز خود را شکیل‌تر کرده و نظم خاصی به آن دهد. منقل های قدیمی حاصل تلاش چندین ساله انسان طی دوران های مختلف است. استفاده از زغال برای کباب کردن گوشت حیوانات مختلف، طعم و مزه لذیذتری به غذاهای کبابی می‌داد.

اما از زغال و منقل تنها در محیط های باز می توان استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی، در زمینه ساخت وسایل مخصوص برای کباب نمودن غذاها نیز تحولی عظیم بوجود آمد. به تدریج کباب پزهای برقی و گازی جایگزین منقل های زغالی گردید. این نوع کباب پزها دیگر دود و آلودگی زغال را به همراه نداشت.

به همین دلیل از آن برای فضاهای بسته نیز استفاده می شد. استفاده از باربیکیو چند سالی است که رواج پیدا کرده و کباب‌پزهای برقی و گازی بازار فروش خود را از دست داده‌اند. باربیکیو نوعی وسیله لوکس و زیبا و در عین حال با کارایی بالا است که از انواع مختلف آن می توان در ویلا، حیاط منازل، تراس و فضاهای بسته نیز استفاده نمود.

تاریخچه استفاده از باربیکیو و کباب‌پز

 

انواع باربیکیو

 

همانطور که اشاره شد باربیکیو نوعی وسیله برای درست کردن  غذاهای کبابی است. این وسیله می تواند به صورت ثابت طراحی شده یا متحرک و قابل جابجایی باشد. باربیکیو ثابت را می توان با استفاده از متریال های مانند سنگ، آجر یا آهن تهیه نمود. بر اساس نوع سوخت باربیکیو، آن را در سه گروه قرار می دهند. باربیکیو زغالی، باربیکیو برقی و باربیکیو گازی در این تقسیم‌بندی جای می‌گیرند. نمونه های مختلف باربیکیو هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند.

تاریخچه استفاده از باربیکیو و کباب‌پز

باربیکیو زغالی

قطعا شما هم تجربه کرده‌اید که طعم غذاهای کبابی روی زغال لذیذتر و خوشمزه‌تر از سایر غذاها است. کباب نمودن غذا روی باربیکیو زغالی طعم غذاها را بسیار متفاوت می‌کند. در واقع غذاهای گوشتی روی باربیکو زغالی کاملا مغز پخت شده و در زمان طولانی‌تری آماده می شوند. باربیکیو زغالی بیشتر برای فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باربیکیو گازی‌

باربیکیو گازی را می توان به گاز شهری یا کپسول های گاز وصل نمود. این وسیله نسبت به نوع زغالی آن دود کمتری ایجاد کرده و غذا در زمان کمتری آماده می شود. با تنظیم درجه باربیکیو می توان زمان  پخت را کمتر یا بیشتر نمود. باربیکیو گازی قابلیت شستشو دارد.

باربیکیو برقی نیز در ابعاد مختلف و باظرفیت های متفاوت به صورت ایستاده و پایه دار، رومیزی و ثابت طراحی می شود. هر جا که به پریز برق دسترسی باشد، می توان از این نوع باربیکیو استفاده کرد. کباب کردن غذاها با این نوع باربیکیو تمیز‌تر بوده و پس از مصرف می توان قطعات مختلف آن را شستشو داد.

تاریخچه استفاده از باربیکیو و کباب‌پز

نکات مهم در خرید باربیکیو

همانطور که اشاره شد، باربیکیو انواع مختلفی دارد. اگر می خواهید نوع ثابت این دستگاه را در محل قرار دهید، می توانید از باربیکیوی سنگی یا آجری استفاده نمایید. با توجه به موارد استفاده از این نوع باربیکیو و نوع سوختی که به آن دسترسی آسان‌تری دارید، ابعاد باربیکیو و نوع آن را مشخص نمایید. بهتر است برای خرید این محصول، مبنا را بر جنس و کیفیت باربیکیو قرار داده و زیبایی آن جزء اولویت های بعدی شما باشد. قبل از خرید باربیکیو با برندهای معتبر و شناخته شده ای که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می‌کنند، آشنا شده و باربیکیو ایده‌آل خود را از بین این برندها انتخاب نمایید. کیفیت تولیدات این برندها در بازار فروش به اثبات رسیده است.

باربیکیوهای آپارتمانی بسته به نوعی که خریداری می‌کنید می‌تواند قابل‌حمل یا ثابت باشند. اگر فقط برای استفاده داخل آپارتمان می‌خواهید، پس یک نوع ثابت برای شما مناسب است؛ ولی اگر می‌خواهید در فضای آزاد هم از آن استفاده کنید، بهتر است مدل‌های قابل‌حمل را بخرید. از طرف دیگر یک باربیکیو می‌تواند حالت کوره‌ای داشته باشد، یعنی درب آن بسته می‌شود و قسمت بالای کباب نیز با حرارت منبع پخته می‌شود. این مدل بیشتر برای تهیه‌ی انواع برگر و هات‌داگ مناسب است.

تاریخچه استفاده از باربیکیو و کباب‌پز

چگونه یک باربیکیو مناسب برای آپارتمانمان انتخاب کنیم؟

زمانی که قصد دارید یک باربیکیو آپارتمانی بخرید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. با پاسخ به سوالات زیر مطمئن شوید باربیکیویی که می‌خرید همان چیزی است که نیاز داشتید.

اگر می‌خواهید روزانه یک غذای گرمِ گریل شده، تهیه کنید، بهتر‌ است یک باربیکیو کوره‌ای ساده بخرید؛ ولی اگر برای تفریح آخر هفته و دورهمی‌ها نیاز به باربیکیو دارید باید یک نوع بزرگ و مناسب کار خودتان تهیه کنید.

برخی افراد دوست دارند که غذاهایشان را گریل شده مصرف کنند در صورتی‌که برخی افراد غذای باربیکیو شده را ترجیح می‌دهد. غذاهای گریل شده به همان روش باربیکیو طبخ می‌شوند؛ ولی زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند و حرارت آن کمتر است. در هرصورت باید متناسب با سلیقه‌تان باربیکیو مناسب را انتخاب کنید.

انواع مختلف باربیکیو در بازار موجود است که براساس نوع و کیفیت، قیمت‌های مختلفی دارند. قبل از هر چیز باید ببینید که برای خرید باربیکیو چقدر می‌خواهید هزینه کنید.

اندازه‌ی باربیکیوها باهم فرق دارد، اگر تعداد افراد خانواده‌ی شما کم است، خرید یک باربیکیو کوچک برای شما کافی است؛ ولی اگر برای مهمانی‌های بزرگ نیاز به باربیکیو دارید، در فکر خرید یک دستگاه بزرگ‌تر باید باشید.

برخی آپارتما‌ن‌های کوچک فضای باز مجزا در حیاط ندارند و شما ناچارید باربیکیو آپارتمانی را در بالکن خود قرار دهید؛ پس باید نوعی را انتخاب کنید که تجهیزات اضافه‌تری نداشته باشد و خیلی دود نکند. اما برای محیط‌های بزرگ‌تر محدودیت کمتری برای خرید باربیکیو دارید.

منبع:ویلاسازه

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟