مزایا و معایب آسانسور کششی و کاربرد آن در ساختمان های اداری و مسکونی

یکی از انواع آسانسور برای نصب در ساختمان ها، آسانسور کششی نام دارد. این نامگذاری به علت نحوه کار تجهیزات است. به واسطه موتور آسانسور قوی، عملکرد ایمن و آرام این آسانسورها می توانیم آنها را محبوب ترین و پرتقاضاترین تجهیزات بالابری در ساختمان معرفی کنیم.

چنانچه به دنبال مجهز کردن ساختمان خود به بهترین مدل آسانسور هستید یا ایمنی کامل را فرآهم سازید، ما انواع آسانسورهای کششی را به شما پیشنهاد می دهیم. در این صورت، حق دارید که درباره مزایا و معایب آسانسور کششی، قیمت آسانسور، شرایط خرید، سرویس و بازرسی های دوره ای این تجهیزات اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مزایا و معایب آسانسور کششی و کاربرد آن در ساختمان های اداری و مسکونی

آسانسور کششی از نظر عملکرد چگونه است؟

برای اینکه مزایا و معایب آسانسورهای کششی را به دقت بررسی کنیم، لازم است تا نگاهی به نحوه کارکرد آن داشته باشیم. چنانچه می خواهید این نوع تجهیزات، به همراه سرویس دوره ای را دریافت کنید، به مطالب این قسمت توجه ویژه داشته باشید.

نحوه عملکرد آسانسور کششی از طریق سیم بکسل است. حرکت از طریق سیم یا طناب فولادی که از رشته های قوی فولاد، موجب می شود تا انرژی کمتری صرف شود. کابین آسانسور به واسطه همین سیم بکسل فولادی، از طریق یک قرقره و وزنه تعادل، همراه با نیروی یک موتور قوی، به بالا و پایین حرکت می کند. آسانسورهای کششی نسبتاً سریع تر حرکت می کنند اما ایمنی افراد داخل کابین از هر نظر تأمین است.

انواع آسانسور کششی از نظر ساختاری

به طور کلی، آسانسورهای کششی را به دو دسته اصلی می توانیم طبقه بندی کنیم. 1) آسانسور کششی گیرلس و 2) آسانسور کششی گیربکسی.

علت نامگذاری انواع آسانسور کششی به صورت فوق، وجود یا عدم وجود گیربکس است. این قطعات مهم به موتور آسانسور متصل می شوند. هر کدام از آسانسورهای مدل فوق، توانایی جابه جایی کابین هایی با ظرفیت های 4 تا 12 نفر را دارند. به طور مثال، آسانسور گیربکسی برای حمل 4 تا 10 نفر مناسب است. قیمت آسانسور کششی گیربکسی نسبت به آسانسور گیرلس، ارزان تر است.

آسانسورهای کششی گیرلس، گران تر هستند و برای مواردی استفاده می شود که در ساختمان، رفت و آمد زیادی با آسانسورها انجام می شود. اگر به دنبال خرید آسانسور 10 نفره به بالاتر هستید، این مدل برایتان بهترین انتخاب است.

مزایا و معایب آسانسور کششی و کاربرد آن در ساختمان های اداری و مسکونی

مهم ترین مزایای آسانسور کششی چیست؟

نصب آسانسور کششی از نظر فرآهم بودن مکان در ساختمان و ملزومات مورد نیاز، ساده تر و سریع تر انجام می شود. این یک امتیاز بزرگ است. به نظر می رسد همه مشتریان به دنبال تهیه تجهیزات آسانسورهایی باشند که برایشان به صرفه تر باشد.

یکی دیگر از مزایای آسانسور کششی، نیاز به انرژی کمتر برای حرکت کابین آسانسور است. سیم بکسل با نیرو گرفتن از موتور آسانسور می تواند به کمک یک وزنه تعادل، کابین را حرکت بدهد. این یعنی مصرف انرژی بسیار کم؛ چیزی که در هزینه های نهایی صرفه جویی می کند.

آسانسورهای کششی ایمن کار می کنند و سرعت حرکت آنها از آسانسور هیدرولیک نسبتاً بیشتر است. این نیز یک مزیت مهم قلمداد می گردد.

تعمیرات و نگهداری ساده، بازرسی های آسان تر و کاهش هزینه های سرویس آسانسور، مزایای دیگری هستند که برای این نوع مدل تجهیزات بالابری مطرح شده است.

مهم ترین معایب آسانسور کششی چیست؟

در مقابل مزایای فوق، آسانسورهای کششی تقریباً چند نقص یا عیب دارند که قابل توجه است. اول آنکه برای نصب آسانسور کششی با موتور گیربکس در ساختمان به موتورخانه نیاز دارید. این به معنای تعیین فضای کافی برای چاهک آسانسور و نصب تجهیزات مربوطه است. استانداردهای نصب آسانسور در موتورخانه باید در آن مکان اجرا شود. پس فضای معینی باید وجود داشته باشد.

دومین معایب آسانسور کششی با موتور گیربکس ، تولید سر و صدای بیشتر هنگام کارکرد است. آسانسورهای هیدرولیکی، آرام تر کار می کنند.

برای ساختمان های مختلف می توان آسانسورهای کششی گیرلس یا گیربکس را نصب کرد اما دو عیب فوق در آسانسور های کششی با موتور گیرلس برطرف شده و در هر شرایط باید استانداردها و ملزومات آن تأمین باشد.

مزایا و معایب آسانسور کششی و کاربرد آن در ساختمان های اداری و مسکونی

نکات مهم در نصب آسانسور کششی چیست؟

با تمام توصیفاتی که درباره نصب و استفاده از آسانسورهای کششی مطرح کردیم، برخی نکات و جزئیات مهم دیگری نیز هست که بهتر است در نظر بگیرید.

قبل از خرید آسانسور، نیازسنجی ساختمان را انجام بدهید. برای نصب آسانسور کششی به فضای قابل توجهی نیاز دارید. پس اگر می بینید که ساختمان شما این فضا را ندارد، بهتر است درباره آسانسور هیدرولیکی برنامه ریزی کنید. یک کارشناس باتجربه در شرکت آسانسور می تواند به شما کمک کند.

آسانسور کششی برای همه انواع ساختمان ها کاربرد دارد. از هتل ها گرفته تا ادارات، ساختمان مسکونی چند واحدی، مراکز تجاری و …، همگی به تناسب تردد روزانه می توانند با این آسانسورها مجهز بشوند. اگر پک کامل آسانسور را از شرکت های معتبر و دارای پروانه طراحی و مونتاژ خریداری کنید، ایمنی و سلامت همه تجهیزات و حتی افراد، تضمین خواهد شد.

قیمت آسانسور کششی چقدر است؟

تمامی انواع مدل های آسانسور از قطعات و اجزای متفاوتی تشکیل شده اند. قیمت آسانسور به عوامل مختلف بستگی دارد. در آسانسورهای کششی می توانید تجهیزاتی چون وزنه های تعادل، سیم بکسل، موتور آسانسور، کابین آسانسور، قرقره ها، ریل ها و … را مشاهده کنید. قیمت قطعات آسانسور در قیمت نهایی تأثیر مستقیم دارد.

مدل موتور آسانسور، نوع برند سازنده و تغییرات قیمت های بازار نیز در این قیمت گذاری ها سهیم هستند. بهترین کار برای استعلام قیمت انواع آسانسور این است که با شرکت های معتبر تماس بگیرید.

مزایا و معایب آسانسور کششی و کاربرد آن در ساختمان های اداری و مسکونی

آسانسور کششی باکیفیت را از کجا بخریم؟

شرکت آسانسور فعال، یکی از معتبرترین مجموعه ها در زمینه فروش آسانسور کششی و آسانسور هیدرولیکی است. تمامی محصولات و قطعاتی که توسط این شرکت در پروژه ها نصب می شوند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از نظر قیمت نیز تضمین شده است.

اگر به ایمنی ساختمان خود فکر می کنید به دنبال شرکت تخصصی آسانسور هستید، ما “شرکت آسانسور فعال” را به شما پیشنهاد می دهیم. کارشناسان این مجموعه در کنارتان هستند تا خریدی به صرفه و مطمئن داشته باشید. کلیه خدمات نصب و راه اندازی، سرویس و بازرسی دوره ای نیز کاملاً ارائه خواهند شد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟