مزایای بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس و ویژگی های آن موجب افزایش استفاده از این محصول در ساختمان سازی شده است. بلوک هبلکس یا بلوک aac متخلخل بوده و وزن کمی دارد. AAC مخفف عبارتAutoclaved Aerated Concrete می باشد. رنگ این بلوک ها متمایل به سفید بوده و با چسب اجرا می شوند. قیمت بلوک هبلکس به صورت حجمی و بر اساس هر متر مکعب ارائه می شود. در ساخت آن از سیمان، سیلیس، پودر آلومینیوم، آهک و آب استفاده می شود. از مزایای بلوک هبلکس می توان به عایق بودن، افزایش سرعت ساخت و ساز، مقاومت بیشتر در برابر زلزله، نصب آسان، سازگاری با محیط زیست، مقاومت در برابر حمله حشرات و موریانه اشاره نمود.

مزایای بلوک هبلکس

در ادامه به توضیح کامل تری در این خصوص که مزایای هبلکس چیست پرداخته شده است. عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک هبلکس در برندها و ابعاد مختلف می باشد. به منظور دریافت مشاوره، استعلام قیمت بلوک هبلکس ۱۴۰۲ و خرید کالا می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

مزایای بلوک هبلکس و سبک بودن آن

از مهم ترین مزایای بلوک هبلکس ، سبک بودن وزن آن است که در اثر استفاده از پودر آلومینیوم در ساخت آن ایجاد می شود. سبکی بلوک هبلکس موجب افزایش مقاومت سازه و استحکام بیشتر آن به هنگام وقوع زلزله می گردد. بنابراین این مصالح به ویژه برای مناطق زلزله خیز بسیار مناسب است. علاوه بر این، کاهش وزن سازه سبب می شود که متریال مورد نیاز برای ساخت (از جمله میلگرد) نیز کاهش یابد که از این نظر صرفه اقتصادی خواهد داشت. وزن بلوک هبلکس برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به طور میانگین، وزن مخصوص هبلکس در حدود ۴۵۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. همچنین سبک بودن بلوک هبلکس باعث سهولت جابجایی و افزایش سرعت ساخت و ساز نیز می گردد.

مزایای بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس از نظر عایق بندی

بلوک هبلکس عایق مناسبی در برابر صوت و حرارت می باشد. متخلخل بودن بافت هبلکس ، موجب می شود که در مقابل دما و صوت به شدت مقاوم باشد. این مزیت از بلوك هبلكس موجب جلوگیری از اتلاف انرژی شده و از این رو به محیط زیست کمک می نماید. علاوه بر این، هزینه های مربوط به تامین انرژی و عایق کاری نیز کاهش می یابد. این موضوع یکی از دلایل توجیه اقتصادی خرید بلوک هبلکس برای ساختمان سازی می باشد. در زندگی های پر سر و صدای امروزی و افزایش آپارتمان نشینی، عایق بودن بلوک هبلکس از نظر صوتی به آسایش بیشتر ساکنین کمک شایانی می نماید.

مزیت بلوک هبلکس از نظر سرعت اجرا

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، سرعت اجرا از مزایای بلوک هبلکس است. افزایش سرعت اجرا به دلیل سبک بودن هبلکس، بزرگتر بودن ابعاد آن و عدم نیاز به ملات و پوشش سطح با گچ و خاک می باشد. به عبارتی برای اجرای بلوک های هبلکس از چسب استفاده می شود. چسب هبلکس در دو رنگ سفید و خاکستری تولید می شود که چسب های سفید از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. رویه ایجاد شده با بلوك هبلكس نسبت به دیوارهای اجرایی با مصالحی همچون آجر و بلوک تمیزتر بوده و نیازی به گچ و خاک ندارد. حذف این مرحله از اجرای سازه خود باعث سرعت بخشیدن به عملیات ساختمان سازی و همین طور حذف هزینه های مربوط به آن می شود.

قابلیت برشکاری آسان و بازیافت

ساخت سازه با اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی نیز همراه است که برای اجرای آن نیاز به ایجاد برش و یا سوراخکاری دیوار می باشد. یکی دیگر از مزایای بلوک هبلکس ، قابلیت برشکاری آسان آن است. سوراخکاری این بلوک ها به راحتی امکان پذیر بوده و حتی می توان به آسانی آن را در ابعاد مدنظر برش زد. این موضوع یکی از دلایل افزایش کاربرد بلوک هبلکس در ساخت و ساز می باشد.

علاوه بر برشکاری آسان که از مزایای بلوک هبلکس است، می توان قطعات شکسته آن را بازیافت نموده و به عنوان پوکه در ساختمان سازی استفاده نمود.

مزایای بلوک هبلکس از نظر اقتصادی

در نگاه اول به دلیل بیشتر بودن قیمت بلوک هبلکس نسبت به برخی از متریال مورد استفاده در اجرای دیوار، ممکن است خرید بلوک هبلکس غیراقتصادی به نظر برسد. اما باید گفت که در برابر مزایای متعددی که این بلوک دارد، قیمت هبلکس کاملا مقرون بصرفه است. همان طور که پیشتر نیز بیان شد این بلوک عایق بوده و این موضوع هزینه های مربوط به عایق کاری و همین طور تامین انرژی را کاهش می دهد. افزایش سرعت ساخت و ساز و اتمام زودتر پروژه به دلیل سبک بودن هبلکس، باعث صرفه جویی اقتصادی می گردد. زیرا، با توجه به تورم کنونی و نابسامانی بازار، قیمت مصالح، دستمزد مربوط به استادکاران و … همواره افزایش می یابد. اما اتمام سریع تر ساخت و ساز، از این منظر مقرون بصرفه خواهد بود. عدم نیاز به گچ و خاک هم از دیگر مزایای بلوک هبلکس از نظر اقتصادی می باشد.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک هبلکس در برندها و ابعاد مختلف می باشد. به منظور دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید بلوک هبلکس می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

مزایای بلوک هبلکس

مقاومت در برابر آتش سوزی

بلوک های هبلکس تا چندین ساعت در برابر حرارت ناشی از آتش مقاوم می باشند. به عبارتی بلوک هبلکس با کاهش انتقال حرارت و گرما از گسترش آتش سوزی جلوگیری می نماید که به دلیل استفاده از سیلیس در ساخت و تولید هبلکس می باشد. این ویژگی هم از مزایای بلوک هبلکس می باشد که توجیهی برای خرید و افزایش استفاده از بلوک هبلکس است.

سایر مزایای بلوک هبلکس

علاوه بر موارد ذکر شده، سایر مزایای بلوک هبلکس به شرح زیر می باشد:

  • مقاومت در برابر یخ زدگی
  • نقل و انتقال آسان
  • صرفه جویی در هزینه کارگر
  • امکان سفارشی سازی ابعاد
  • مقاومت در برابر حمله حشرات و موریانه

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک هبلکس در برندها و ابعاد مختلف می باشد. به منظور دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید بلوک هبلکس می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟