طرز استفاده از سرخ کن برای سیب زمینی

سیب زمینی سرخ شده، یکی از محبوب‌ترین غذاهای آماده است و طبخ آن برای گرفتن بهترین نتیجه آنقدر که به نظر می‌رسد آسان نیست. در بسیاری از مواقع روی سیب زمینی‌ها می‌سوزد اما داخل آنها خام می‌ماند. گاهی هم سرخ کردن سیب زمینی در دمای پایین برای پخت خوب آن باعث می‌شود سیب زمینی‌ها له شود و ظاهر زیبایی نداشته باشد. به همین دلیل است که استفاده از سرخ کن برای سیب زمینی بهترین گزینه برای افرادی است که نمی‌توانند این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهند. شما می‌توانید در ادامه، هم با روش صحیح شستشوی سیب زمینی آشنا شوید و هم به کمک راهنمای استفاده از سرخ کن، سیب‌زمینی‌های خود را سرخ کنید.

راهنمای استفاده از سرخ کن

برای ترد شدن سیب زمینی‌های سرخ شده، یک مرحله وجود دارد که قبل از پخت صورت می‌گیرد، زمان خرد کردن سیب زمینی باید توجه کنید که سیب زمینی‌ها به اندازه‌های مساوی خرد شوند تا زمان سرخ شدن، بعضی از سیب زمینی‌ها نسوزند. بعد از خرد کردن سیب زمینی‌ها به شکل خلالی باید آنها را در آب سرد بشورید تا زمان سرخ شدن، ترد شوند و این امر باعث می‌شود سیب زمینی‌ها موقع سرخ شدن ترد و مغزپخت شوند. در سرخ کردن سیب زمینی، استفاده درست از سرخ کن بسیار مهم است. خوشبختانه، طرز استفاده از سرخ کن برای سیب زمینی بسیار راحت است؛ چون روی تمام سرخ کن‌ها درجه‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید با درجه سرخ کن برای سیب زمینی به راحتی آن را سرخ کنید. در اکثر سرخ کن‌ها درجه بندی‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن می‌توان به راحتی سبزیجات مختلف مانند سیب زمینی را سرخ کرد. در برخی محصولات راهنمای استفاده از سرخ کن علاوه بر اینکه درمورد ساز و کار دستگاه توضیح بدهد، در مورد مدت زمان مورد نیاز برای سرخ شدن مواد غذایی هم توضیح داده و همین باعث شده استفاده از سرخ کن خیلی راحت باشد. شما می‌توانید هنگام خرید سرخ کن به این نکته نیز توجه کنید.

مدت زمان سرخ شدن سیب زمینی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرز تهیه سیب زمینی در سرخ کن، مدت زمان طبخ آن است که می‌تواند به عوامل مختلفی مثل درجه سرخ کن برای سیب زمینی و اندازه خلال‌های سیب زمینی، بستگی داشته باشد. برای اینکه سیب زمینی شما به بهترین شکل سرخ شود مهم است که شما هر چند دقیقه یک بار به آن سر بزنید و از میزان سرخ شدن آن اطلاع پیدا کنید. برای مثال اگر سیب زمینی شما کوچک باشد یا زمان خلالی کردن آن را به تکه های کوچک خرد کنید زمان سرخ شدن سیب زمینی خیلی کوتاه خواهد  بود؛ البته درجه سرخ کن برای سیب زمینی هم بسیار مهم است و اگر به صورت دستی روی درجه خاصی قرار گیرد، ممکن است منجر به سوختن سیب زمینی شود. بنابرین اگر زیاد با سرخ کن‌ خود کار نکرده اید بهتر است روی وضعیتی که مشخص شده سیب زمینی خود را سرخ کنید.

طرز تهیه سیب زمینی در سرخ کن

برای سرخ کردن سیب زمینی ها در سرخ کن، اول باید مطمئن شوید که سیب زمینی کاملا خشک باشند؛ زیرا اگر سیب زمینی های خیس را وارد روغن کنید احتمال سوختن روغن وجود دارد. البته برای اینکه از سوختن روغن جلوگیری کنید بهتر است نمک را از قبل به سیب زمینی اضافه کنید. با اینکه طرز تهیه سیب زمینی در سرخ کن به مراتب آسان تر از سرخ کردن آن روی گاز است، اما همچنان مهم است که نکات کوچک را رعایت کنید، در غیر این صورت امکان سوختن سیب زمینی یا آسیب به سرخ کن نیز وجود دارد. برای همین است که راهنمای استفاده از سرخ کن می‌تواند در موارد بسیاری به کمک شما بیاید و شما را از درگیری با غذا یا سوختن آن نجات دهد.

طرز استفاده از سرخ کن برای سیب زمینی

نکات حائز اهمیت

درمورد طرز استفاده از سرخ کن، برای سیب زمینی چندین نکته بسیار مهم وجود دارد که علاوه بر بهبود مزه و ظاهر سیب زمینی، از خراب شدن زود هنگام سرخ کن نیز جلوگیری می‌کند. تمام این موارد می‌تواند در بهبود کارکرد سرخ کن شما تاثیرگذار باشد. شما با رعایت این نکات می‌توانید مدت طولانی از سرخ کن خود استفاده کنید و بارها سیب زمینی سرخ شده خوشمزه‌ای درست کنید. استفاده صحیح از لوارم برقی آشپزخانه به راحتی باعث می‌شود عمر این کالاها طولانی‌تر شود.

زمانی که قصد سرخ کردن سیب زمینی در سرخ کن را دارید مطمئن شوید که سیب زمینی‌ها یخ زده نیستند و آب ندارند. برای سرخ کردن سیب زمینی، حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید، زیرا روغن‌های مخصوص پخت و پز در حرارت بالا می‌سوزند و این باعث می‌شود مزه سیب زمینی سرخ شده شما عوض شود. روغن‌هایی مثل کنجد، هسته انگور و آفتاب‌گردان مناسب سرخ کن هستند وشما می‌توانید به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که نقطه دود روغنی که داخل سرخ کن می‌ریزید از 400 درجه فار نهایت بیشتر باشد؛ زیرا ممکن است روغن داخل دستگاه دود کند و علاوه بر خراب کردن مزه سیب زمینی به دستگاه هم آسیب بزند.

پیش از شروع فرایند سرخ کردن سیب زمینی، مطمئن شوید که محفظه روغن و سبد آن کاملا تمیز هستند و البته در زمان شستشوی سرخ کن نیز با دقت بسیار بالایی این کار را انجام دهید. سرخ کردن سیب زمینی در دستگاه سرخ کن می‌تواند باعث شود سیب زمینی مقدار زیادی روغن به خود جذب کند؛ پس بهتر است بعد از سرخ کردن سیب زمینی، آن را روی یک دستمال حوله‌ای یکبار مصرف قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا جدا شود. این نه تنها باعث می‌شود سیب زمینی سرخ کرده شما به مراتب سالم‌تر باشد، بلکه مزه سیب زمینی هم با کم شدن روغن بهتر خواهد شد.

مطمئن شوید سبد سرخ کن شما از نوع دستی است، سبدهای آسانسوری به وسیله دکمه بالا می‌آیند اما ممکن است سیب زمینی در آن گیر کند و شما برای بیرون آوردن آن مجبور به استفاده از کفگیر باشید. همچنین پیش از روشن کردن سرخ کن، مطمئن شوید که به اندازه‌ی مشخص شده روی دستگاه از روغن استفاده کرده اید. اگر قصد دارید برای سرخ کردن از سیب زمینی آماده و یخ زده استفاده کنید، حتما قبل از ریختن آن در دستگاه سرخ کن، آن را یخ زدایی کنید و آب اضافی آن را بگیرید تا از سوختن روغن جلوگیری شود.

طرز استفاده از سرخ کن برای سیب زمینی

مراحل تهیه سیب زمینی در سرخ کن

ابتدا محفظه روغن را تا نقطه مشخص شده از روغن پر کنید. معمولا داخل محفظه علامتی برای میزان روغن مورد نیاز وجود دارد؛ اما فراموش نکنید که حداقل روغن مورد نیاز را بریزید. بعد از آن سرخ کن را روشن کنید و دمای مورد نیاز برای سرخ کردن سیب زمینی را که در اکثر سرخ کن ها مشخص شده تنظیم کنید. مطمئن شوید که روغن به دمای مناسب رسیده؛ معمولا سرخ کن ها مجهز به ترموستاتی هستند که با روشن و خاموش شدن چراغ خود را نشان می‌دهد. بعد از آماده شدن روغن، سیب زمینی را داخل سبد سرخ کن بریزید و سپس آن را در محفظه روغن فرو برید. مدت زمان لازم را سپری کنید و سپس سبد را از محفظه خارج کنید. سیب زمینی ها را برای روغن‌گیری بیشتر روی یک دستمال حوله‌ای بریزید تا روغن اضافی آن کاملا خارج شود. حالا با کمک سرخ کن شما سیب زمینی سرخ شده ترد و خوشمزه‌ای دارید و می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)