طراحی آجر روی دیوار با 3 ایده کم هزینه!

طراحی آجر روی دیوار با 3 ایده کم هزینه!

امروزه استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی بسیار مرسوم و محبوب شده و بسیاری از افراد تمایل دارند بخشی از دیوارهای داخلی خود را هم با استفاده از آجر طراحی و دکور کنند. استفاده از آجر در فضای داخلی منزل یا محیط کار، نمایی جدید و جذاب به محیط می بخشد. البته برای انجام این کار، باید به نکات خاصی توجه داشت تا در نهایت، نتیجه کار بسیار شیک و جذاب باشد و دکوراسیون منزل یا محیط کار را زیباتر کند.

اگر شما هم به دنبال این هستید که از آجر در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. چرا که در ادامه قصد داریم نکاتی در این خصوص بیان کرده و 3 ایده ساده و کم هزینه برای طراحی آجر روی دیوار را به شما معرفی کنیم!

مزایای طراحی آجر روی دیوار

اجازه دهید قبل از هرچیزی، این موضوع را بررسی کنیم که اصلا چرا باید از آجر برای طراحی دیوار داخلی استفاده کرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که طراحی آجر روی دیوار، یکی از ایده های طراحی دکوراسیون است که هیچوقت از مد نمی افتد و می توان برای تمام سبک های مختلف دکوراسیون از این متریال بهره برد.

آجرها انواع مختلفی دارند اما بهترین نوع آن ها برای طراحی دیوار اجری و استفاده در دکوراسیون داخلی، آجر قزاقی نام دارد. اما آجر قزاقی چیست؟ این نوع آجر دارای رنگ و طرح های متنوع و فوق العاده است که می تواند به دکوراسیون شما جذابیت خاصی ببخشد. البته شما می توانید از آجرهای دیگری هم برای این کار کمک بگیرید.

در کل باید گفت که طراحی اجر روی دیوار مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ست کردن دیوار آجری با سبک دکوراسیون های مختلف
  • زیبایی و جذابیت بالای این روش و نمای فوق العاده ای که به محیط می بخشد
  • تنوع بالای طرح ها و رنگ ها
  • امکان استفاده از دیوار آجری به عنوان طاقچه یا دیوار قاب عکس
  • دوام بسیار بالا
  • مقرون به صرفه بودن

بدیهی است که این روش هم مانند هر ترفند طراحی دکوراسیون دیگر، علاوه بر مزایای فراوان از معایبی هم برخردار باشد. چناچه قصد دارید از این روش برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید، لازم است با معایب آن هم آشنا باشید. از جمله معایب این روش می توان به مواردی همچون امکان جذب رطوبت توسط آجرها و فرسایش تدریجی آن ها اشاره کرد. البته در صورتی که شما به خوبی از دیوار اجری خود مراقبت کنید، هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

نحوه مراقبت از دیوار آجری

طراحی آجر روی دیوار با 3 ایده کم هزینه!طراحی آجر روی دیوار علیرغم زیبایی فوق العاده ای که دارد، به مراقبت خاصی نیاز خواهد داشت. در اینجا به برخی از اقدامات مراقبتی برای نگهداری از این دیوار اشاره می کنیم:

  • برای جلوگیری از فرسودگی آجرها، از تماس هرگونه مواد شوینده و محلول های قوی با آن ها خودداری کنید.
  • آجرها را فقط با یک دستمال نمدار تمیز کنید.
  • حتی اگر بخش کوچکی از آجرها آسیب دید، خیلی زود آن را ترمیم کنید تا این آسیب گسترده تر نشود.

3 ایده طراحی آجر روی دیوار

در بخش های قبلی سعی کردیم نکاتی را در خصوص طراحی یک دیوار آجری در دکوراسیون به شما آموزش دهیم. در این جا 3 ایده کم هزینه و نسبتاً راحت را برای طرحی آجر روی دیوار به شکلی جدید و جذاب به شما آموزش می دهیم.

ایده اول: استفاده از دیوار آجری در نقطه کانونی پذیرایی

یکی از بهترین روش ها برای استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی، طراحی دیوار آجری و تبدیل آن به نقطه کانونی است. همانطور که می دانید، نقطه کانونی منزل شما جایی است که تمام توجه افراد را به خود جلب می کند و چشم کسانی که در پذیرایی هستند، به صورت ناخودآگاه به آن سمت کشیده می شود.

معمولا طراحان دکوراسیون حرفه ای توصیه می کنند که تلویزیون به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود. از همین رو شما می توانید دیوار پشت تلویزیون را با آجر طراحی کرده و از این طریق، این بخش از منزل خود را بسیار جذاب و متفاوت جلوه دهید.

ایده دوم: استفاده از یک دیوار آجری سفید برای آویزان کردن قاب ها

یک ایده جذاب دیگر برای طراحی آجر روی دیوار، فراهم کردن یک دیوار آجری برای آویزان کردن قاب عکس ها و تابلوهای مختلف است. با این کار شما یک پس زمینه بی نظیر برای آویزان کردن قاب عکس ها و تابلوهای دوست داشتنی خود می سازید. بهتر است این دیوار به رنگ سفید باشد تا قاب ها و تابلوها جلوه خود را از دست ندهند. علاوه بر این، رنگ سفید به راحتی با رنگ قاب و تابلوهای شما ست می شود و با این کار از شلوغ به نظر رسیدن فضا جلوگیری خواهید کرد.

ایده سوم: طراحی دیوار آجری در سبک سنتی

دو ایده قبلی بیشتر برای سبک های مدرن و امروزی جوابگو بودند، اما اگر به سبک سنتی علاقه داشته باشید هم می توانید از آجر برای طراحی دکوراسیون خود کمک بگیرید. برای این کار، می توانید از آجر قزاقی پوست پیازی یا آجرهای مشابه دیگر که حالتی سنتی طور دارند استفاده کنید.

شما می توانید یکی از دیوارهای منزل خود را به سبک سنتی با آجر طراحی کرده و بعد اشیایی مثل چراغ های قدیمی یا پشتی ها را در کنار این دیوار قرار دهید. به این ترتیب بافتی سنتی به منزل خود اضافه کرده و یک حس و حال نوستالژیک و بی نظیر در منزلتان به وجود می آورید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از روش های طراحی آجر روی دیوار آشنا کرده و نکاتی را در این خصوص بیان کنیم. به عنوان نکته پایانی باید به شما یادآور شویم که اگر قصد استفاده از آجر در دکوراسیون خود را دارید، می توانید برای خرید آجرهای مناسب به سایت وندا مراجعه نمایید.

در این سایت، انواع آجرها از جمله آجرهای قزاقی که مناسب طراحی دکوراسیون هستند موجود بوده و شما می توانید بعد از انتخاب مواردی همچون رنگ و ابعاد آجر قزاقی، این محصولات را به صورت آنلاین سفارش دهید. ضمن اینکه قیمت محصولات در این سایت بسیار مناسب و مقرون به صرفه بوده و این موضوع باعث می شود که شما طراحی دکوراسیون خود را با کمترین هزینه اجرا کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟