سفری به یاد ماندنی در زمستان

سفری به یاد ماندنی در زمستان

وقتی صحبت از سفر به میان می آید، ما چندین گزینه داریم. از شمال تا شرق، از غرب تا جنوب، مکان های دیدنی و دیدنی ایران زیاد است. ایران دارای شهرهای توریستی بسیاری است که آن را به یکی از مقاصد گردشگری برتر برای مسافران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است.

وقتی صحبت از بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس می شود، مردم به جزیره زیبای قشم روی می آورند. خوب است بدانید که این جزیره بزرگ ترین جزیره ایران است و جاذبه های منحصر به فرد آن زبانزد عام و خاص شده است.

این جزیره وصف نشدنی در استان هرمزگان و تنگه هرمز قرار دارد که از شمال به بندرعباس، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب به جزایر تنب می رسد. این جزیره سالیان متمادی است که یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان به شمار می رود و حتی مسافران مختلف خارجی را به خود جذب می کند.

یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مسافران است. اگر با آن آشنایی چندانی ندارید یا می خواهید در مورد این جزیره بی نظیر بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

این مکان زیبا دیگر معمایی نیست، تصاویری از طبیعت دیدنی و جاذبه های گردشگری این مقصد دیدنی آنقدر فضای مجازی را اشباع کرده است که هیچکس با این جزیره شگفت انگیز و رویایی بیگانه نیست. از هدایای خاص طبیعی و جاذبه های منحصر به فرد گرفته تا سبک های مختلف زندگی و آداب و رسوم مردم دوست داشتنی و نوازش مهمانان، توانسته هویتی مستقل جدا از کشورمان و منطقه ای متمایز و یکی از مهم ترین ها برای خرید ایجاد کند.

تاریخچه جزیره

برای شناخت بهتر این جزیره زیبا باید اطلاعات مفیدی از تاریخچه آن داشته باشیم. اکثر مردم را جزیره ای نوساز و مدرن و نه چندان قدیمی می دانند.

این طرز تفکر به هیچ وجه درست نیست زیرا قدمت این جزیره زیبا به دوره ساسانیان برمی گردد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آن زمان جزیره را ابرکاروان می نامیدند. همچنین می توانید قیمت تور استانبول را در سایت به صورت آنلاین ببینید و از سفر باتو خرید کنید.

در طول تاریخ شاهد حاکمان مختلفی از جمله سلطنت آل بویه بوده است. گذر زمان پای اروپاییان در این جزیره باز شد و سرانجام دولت به دست پرتغالی ها افتاد. پس از سلطنت قاجار بود که دوباره به دست ایرانیان افتاد.

اقلیم

بزرگترین جزیره ایران است. این جزیره در تنگه هرمز قرار دارد. با بندرعباس، بندر خمیر، جزیره لارک، جزیره هنگام، تنب کوچک و تنب بزرگ همسایه است. با وسعت زیاد، تنوع آب و هوایی و پدیده های طبیعی خاص مشخص می شود. بیشترین دمای ثبت شده در آن  46 درجه سانتیگراد و کمترین آن 16 درجه سانتیگراد بوده است.

آب و هوا در اکثر فصول سال گرم و مرطوب است. دمای بالای و نور مستقیم خورشید باعث می شود در سفر به جزیره برنزه شوید. اگر گرما هستید در تابستان و اواخر بهار به قشم نروید. در عوض هوا در پاییز و زمستان عالی است و می توانید با پیراهن در جزیره قدم بزنید.

فرودگاه

از آنجایی که یک مقصد گردشگری بسیار مهم است، فرودگاه این جزیره نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عملیات تحقیقاتی برای ساخت فرودگاه قشم در سال 1304 آغاز شد. عملیات غیرنظامی در فرودگاه طی سالیان متمادی ادامه داشته است. سرانجام در سال 93 ساخت فرودگاه به پایان رسید. البته برخی پروژه های عمرانی در فرودگاه قشم همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار منتشر شده در سال 1395 بیش از 4 میلیون مسافر از طریق فرودگاه جابه جا شده اند.فرودگاه در جنوب جزیره واقع شده است. از فرودگاه تا مرکز جزیره حدود یک ساعت رانندگی خواهید کرد. اگر تور را برای سفر انتخاب کرده اید، ممکن است از فرودگاه ترانسفر برای شما تدارک دیده شده باشد. علاوه بر این، برخی از هتل ها ترانسفر فرودگاهی را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما اگر ترانسفر فرودگاهی ندارید، می توانید با تاکسی از فرودگاه به هتل یا محل اقامت خود بروید. تور ترکیه ارزان را از دست ندهید.

آب و هوا

اگرچه یکی از مناطق گرم و خشک کشورمان است، اما رطوبت هوا در این جزیره نسبتاً بالاست. میانگین دمای سالانه این جزیره 26 درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر و حداقل دمای این جزیره 36 و 18 درجه سانتیگراد است. همانطور که انتظار می رفت جزیره دیدنی تابستان های گرمی دارد و حداکثر دما در این فصل گاهی به 46 درجه سانتی گراد می رسد. از طرفی زمستان های معتدل و خنک است و با میانگین دمای 16 درجه سانتیگراد بسیار معتدل و مناسب است. با توجه به دمای ثبت شده در سایت های هواشناسی به طور قطع می توان گفت که دما در مرداد و شهریور به گرم ترین و در دی و بهمن به سردترین حد خود می رسد.

بهترین زمان برای سفر

با توجه به نکاتی که در قسمت اقلیم جزیره ذکر شد، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و سفر به این منطقه دیدنی بی شک پاییز و زمستان است. البته اگر از آب و هوای گرم و خشک این جزیره ناراحت نیستید، می‌توانید در فصل بهار و حتی تابستان به این منطقه سفر کنید و از فعالیت‌هایی در فضای باز مانند شنا و استراحت در سواحل درخشان و دیدنی این جزیره خوش آب و هوا لذت ببرید. اما توجه داشته باشید که فصل بهار (به خصوص ایام نوروز) یکی از شلوغ ترین فصول سال است و هزینه اقامت و بلیط هواپیما قشم در این ایام افزایش چشمگیری خواهد داشت.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟