بررسی شرایط آينده پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۷ در بازار

شاید بتوان خاص‌ترین پژو در ایران را پژو ۲۰۰۸ دانست. پژو ۲۰۰۸ کراس‌‌اووری است که به تازگی به پژوهای تولیدی کشورمان، اضافه شده است. هرچند ایراد به برخی از مدل‌های پژو گرفته می‌شود اما پژو ۲۰۰۸ در سطحی بسیار بالاتر از سایر پژوهای موجود در ایران قرار دارد. بعد از امضای برجام، پژو تصمیم گرفت بار دیگر به‌صورت جدی وارد بازار ایران شود. ایران خودرو هم از فرصت بهره برد و قرارداد تولید این خودرو را با پژو امضا کرد. یک سال‌ و‌ نیم از این قرارداد گذشت و سرانجام ایرانی‌ها، مدل کراس‌اووری از پژو را دیدند. پژو ۲۰۰۸ در واقع ساب‌کامپکت شهری جذابی است که بر پلتفرم جدید کاکپیت پژو و مجهز به تکنولوژی  پیشرفته THP165، تولید شده است. این خودرو که در نسخه فیس لیفت سال ۲۰۱۶ به ایران راه یافت، در همین سال تبدیل به خودروی سال اروپا شد.

بررسی شرایط آينده پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۷ در بازار

بهترین‌های اروپا، ماندگارترین‌ها در ایران

یکی از وجوه اشتراک برخی از پژوهای موجود در ایران کسب همین عنوان «بهترین خودروی سال اروپا» است. پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ دیگر نمونه‌های این کمپانی با این عنوان هستند که در ایران حضور دارند. جالب اینکه هر دو نیز بیش از ۲ دهه است که بازار خودروی کشور را مستفیض کرده‌اند. پژو ۲۰۶ یکی از موفق‌ترین محصولات مونتاژی ایران خودرو و همچنان یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی داخلی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود. خرید خودرو ۲۰۶ دیوار از پرتکرارترین جستجو‌های این سایت محسوب می‌شود.

از عوامل محبوبیت پژو ۲۰۶ می‌توان به توانمندی‌های دینامیکی بالا، شتاب و سرعت قابل قبول، مصرف سوخت پایین و استفاده از سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم برق مدرن مالتی‌پلکس اشاره کرد. ایران خودرو، پژو ۲۰۶ را در مدل‌ها و تیپ‌های مختلف با موتورهای متفاوت تولید کرده است. اما اکنون تیپ ۲ با موتور ۱.۴ لیتری TU3 و تیپ ۵ با موتور ۱.۶لیتری TU5 عمده تولیدات پژو ۲۰۶ این کمپانی را تشکیل می‌دهند. به این موارد باید پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو ۲۰۶ اتوماتیک را نیز اضافه نمود.

در ادامه حضور موفق پژو ۲۰۶ و محبوبیت آن میان تمام اقشار جامعه، ایران خودرو در سال ۹۱ مونتاژ پژو ۲۰۷ را آغاز کرد. پژو ۲۰۷ در واقع فیس‌لیفتی بود از همان ۲۰۶ معروف با تغییراتی در چهره و مشخصات فنی بود که عرضه آن در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ صورت گرفت. پژو  ۲۰۰۸ یکی از جایگزین‌های ۲۰۷ یا همان ۲۰۶ نسل جدید است. البته تولید پژو ۲۰۷ در ایران همچنان با قدرت تمام دنبال می‌شود. هرچند در این میانه، فراز و نشیب‌هایی هم در تولید این خودرو ایجاد شد که ناشی از آمدن و رفتن‌های پژو تحت تاثیر تحریم‌های جهانی بود.

پژو ۲۰۷ خودرویی با قابلیت‌های بیشتر و البته قیمت بالاتر نسبت به پژو ۲۰۶ است. این خودرو بر خلاف پژو ۲۰۶، تیپ‌ها و مدل‌های گسترده‌ای ندارد و در نسخه‌های اتوماتیک و دستی و صندوق‌دار و هاچ‌بک تولید می‌شود. البته پژو ۲۰۷ در ایران اکنون به 2078i معروف است که نسخه‌های تولیدی پسا برجامی را شامل می‌شود. در واقع، ۲۰۷ پس از وقفه تولید چند سال، با نام جدید 207i وارد ایران شد. اگر به دنبال خرید پژو ۲۰۷ هستید، می‌توانید قیمت خودرو 207 دیوار را مشاهده کنید.

قیمت‌های متنوع با نمودار رشد مشابه

این سه خودروی محبوب پژو، در سه رنج قیمتی متفاوت عرضه می‌شوند و البته هر سه فروش خوبی را تجربه کرده و می‌کنند. حتی در مورد خرید و فروش نمونه‌های کارکرده نیز، فایل خرید ماشین کارکرده پژو۲۰۰۸ دیوار نشان می‌دهد، از خوش فروش‌های بازار است. قیمت پژو ۲۰۷ نیز حاکی از درصد پایین افت قیمت این خودرو رد نمونه‌های کارکرده است. این را می‌توان تعبیری از محبوبیت و مقبولیت آن دانست.

پژو ۲۰۶ هم که در بازار نقش پول نقد را بازی می‌کند. اما در واقع، باید پذیرفت که آمار خرید و فروش پژو ۲۰۶ در بین این ۳ مدل، در جایگاه بسیار بالاتری قرار می‌گیرد. پژو ۲۰۶ در مقام چهارمین خودروی پرفروش تاریخ کشور قرار دارد که جایگاه قابل توجهی است. به نظر دلیل این فروش بالا و عقب ماندن رفقا حتی در مدت زمان‌های مشابه را باید در تنوع تیپ‌ها و مدل‌های پژو ۲۰۶ جستجو کرد. چرا که هر سه خودرو در روند افزایش قیمت، یک نمودار مشابه را طی کرده‌اند، از پشتیبانی و خدمات پس از فروش مشابهی به دلیل نمایندگی مشترک، برخوردارند و البته امتحان خود را در بازار پس داده‌اند. اما بررسی روند رو به رشد فروش و تقاضای دو نمونه دیگر به خصوص پژو ۲۰۷، این احتمال را تقویت می‌کند که این دو خودرو در آینده به جایگاه بالاتری دست یابند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟