سشوار خوب چه مارکیه؟ راهنمای انتخاب بهترین مارک سشوار

امروز تنوع در مدل و برندهای مختلف سشوار به قدری زیاد است که موقع خرید باید از خود بپرسیم که سشوار خوب چه مارکیه؟ البته این موضوع تنها در مورد سشوار نیست و برای خرید سایر لوازم شخصی برقی هم باید به دنبال یک  راهنمای خرید لوازم شخصی برقی باشیم.

سشوار خوب چه مارکیه؟ راهنمای انتخاب بهترین مارک سشوار

این مطلب یک راهنما برای انتخاب بهترین مدل سشوار حرفه ای است که در ادامه به مواردی که باید به آنها توجه کنید می پردازیم اما به طور کلی هنگام خرید سشوار حرفه ای باید موارد زیر را در در نظر داشته باشید.

  • نوع موتور
  • قدرت
  • فناوری تولید یون
  • فناوری تورمالین
  • حرارت، سرعت و دکمه باد سرد
  • دکمه های ویژه و خاص
  • نوع المنت
  • امکانات جانبی

انتخاب سشوار بر اساس نوع کاربرد آن

اگر به دنبال خرید سشوار حرفه ای هستید، باید توان مصرفی سشوار انتخابی شما بالای ۲۰۰۰ وات باشد، اما اگر به صورت خانگی استفاده می‌کنید و قرار نیست سشوار شما دائما روشن باشد، توان مصرفی ۲۰۰۰ وات برای شما کافی است.

هرچند که بیشتر سشوارهای حرفه ای و نیمه حرفه ای در حال حاضر حداقل 2000 وات قدرت دارند، با این حال اگر به دنبال استفاده زیاد از سشوار هستید حتما به قدرت موتور آن دقت کنید.

انتخاب سشوار بر اساس نوع موتور

سشوارها از نظر موتوری به دو دسته AC  و DC تقسیم می شوند، سشورهای DC قدرت پایین تری دارند و معمولا با یک دکمه درجه حرارت و پرتاپ آنها تغییر می کند.

اما سشوارهای AC قدرت بالاتری دارند و با یک دکمه درجه حرارت آنها و با دکمه دیگر درجه پرتاپ آنها تنظیم می شوند، سشورهای حرفه ای و نیمه حرفه ای بازار معمولا از نوع AC هستند.

تنظیم سرعت: سرعت پرتاب باد سشوارها هم در مدل‌های خوب قابل تنظیم هستند. این آپشن‌ها موقع استفاده به کارتان می‌آیند، به خصوص وقتی از سشوار برای مقاصد حرفه ای تر مانند آرایشگری استفاده می کنید.

باد سرد: یکی از مزیت های باد سرد این است که به تثبیت موها بعد از سشوار کشیدن کمک می کند، اگر این قابلیت برای شما مهم است هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

نوع المنت: المنت سشوارها در جنس های مختلفی تولید شده اند که امروزه المنت سرامیکی به دلیل سریعتر داغ شدن و همچنین آسیب کمتر به موها بیشتر استفاده می شود.

تولید یون:  بعضی از مدل‌های به روز سشوار قابلیت تولید یون دارند. این قابلیت علاوه بر خشک کردن بهتر مو، به حفظ چربی داخل تار مو کمک و از به هم چسبیدگی و وز شدن مو هم جلوگیری می‌کند.

وزن سشوار را در نظر بگیرید

پس بهتر است هنگام انتخاب سشوار وزن آن را هم در نظر بگیرید و اگر مدت زمان زیادی سشوار کشیدن شما طول می‌کشد، بهتر است سشواری با وزن سبک مثلا حدود 450 گرم انتخاب کنید.

اگر حجم موهای شما زیاد است و مدت زیادی سشوار به دست خواهید بود و یا برای مقاصد حرفه ای مانند آرایشگری از آن استفاده می کنید، به وزن سشوار خیلی دقت کنید، اگر وزن آن زیاد باشد دستتان خیلی سریع خسته خواهد شد و حتی ممکن است عوارضی برای شما ایجاد کند.

امکانات جانبی سشوار را مد نظر داشته باشید

گاهی در کنار قدرت موتور، امکانات جانبی سشوار هم مطرح می شوند، به طور مثال برخی سشوارها برس های مخصوصی هم در کنار خود دارند.

گاهی با توجه به نوع نیاز شما به سشوار، امکانات جانبی برای شما اهمیت بالایی پیدا می کنند، پس دقت داشته باشید که حواستان به یک سشوار با کیفیت اما با امکانات جانبی پایین پرت نشود.

نحوه صحیح استفاده از سشوار به چه شکل است؟

تفاوتی نمی کند که از چه برندی استفاده می کنید، اگر سشوار کشیدن را با بهترین سشوار هم به صورت اشتباه انجام دهید، باز هم به موهای خود آسیب وارد می کنید.

مطمئنا همه می‌دانند زمانی که مو‌ها خیس است، به هیچ عنوان نباید از سشوار استفاده کرد و قبل از مصرف حتما مو‌ها را کمی خشک کنند. چرا؟

چون این کار به شدت ریشه موها را خشک کرده و بعضا مو خوره ایجاد می کند و به هیچ وجه حالت دهی خوبی برای موها ایجاد نمی شود.

حواستان باشد که درجه حرارت سشوار را هم روی متوسط تنظیم کنید، خشک کردن موها با باد بسیار شدید و داغ می تواند به ریشه موهای شما آسیب جدی وارد کند.

خیلی دقت داشته باشید که سشوار را بر روی یک نقطه از موها نگه ندارید، این کار موجب داغ شدن مو و شکستن تار موهای شما خواهد شد، سعی کنید از سرهای مخصوص پخش کننده حرارت برای پخش کردن باد به سطح مو‌ها استفاده کنید.

خلاصه ای از نکات مهم در سشوار کشیدن:

  • به طور دائم از سشوار استفاده نکنید، گاهی اجازه دهید موها به شکل طبیعی خشک شوند، همیشه زیبا بودن لازم نیست، گاهی برای سلامتی اهمیت قایل شوید.
  • موهای خیس را به هیچ عنوان سشوار نکشید زیرا ریشه ی آن‌ها سست بوده و باعث ریزش و مو خوره می‌شود.
  • سشوار را بیش از حد به موهای‌تان نزدیک نکنید.
  • بعد از باد گرم حتما باد سرد بر روی موهای‌تان بگیرید.
  • باد سشوار را روی یک نقطه ثابت نگه ندارید.

انواع سشوار بر اساس نوع المنت

سشوار سرامیکی

این سشوارها  با تکنولوژی سرامیک ساخته می‌شوند و دارای المنت حرارتی سرامیکی هستند که همین باعث می شود حرارت تولیدشده توسط سشوار به مو آسیب نزده و کاملا یکسان پخش شود، خیلی از سشوارهای موجود در بازار از این جنس هستند.

سشوارهای تورمالین

این سشوارها از تکنولوژی تورماین بهره می برند و در داخل بدنه و قسمت های از سر سشوار از پودر تورمالین استفاده شده است که نتیجه آن اشعه اینفرارد هست که ریشه مو ها را از داخل هم گرم  می کند.

همچنین تورمالین موجب تولید یون های منفی هم می شود که نسبت به تکنولوژی سرامیک سریعتر موها را خشک می کند و از وز وز شدن موها هم جلوگیری می کند.

سشوارهای تورمالین در اثر ضربه به راحتی شکسته نمی شوند، چرا که به جای سرامیک شکننده از تورمالین استفاده شده است.

سشوارهای آیونیک

با استفاده از تکنولوژی آیونیک زمان خشک شدن مو کاهش پیدا می‌کند و از وز شدگی مو جلوگیری می‌شود، همچنین در براق‌تر شدن مو هم تأثیر مثبت دارد.

فناوری آیونیک ارزان‌ترین فناوری نسبت به بقیه است و در اکثر دستگاه‌های برقی مرتبط با مو دیده می‌شود.

سشوارهای حرفه ای  و نیمه حرفه ای

هرچند که در آرایشگاه ها همواره از سشوارهای حرفه ای استفاده می شود اما مدت هاست که استفاده از سشوارهای حرفه ای در خانه ها هم رواج پیدا کرده است و آنهایی که زیاد از سشوار استفاده می کنند معمولا سشوار حرفه ای خریداری می کنند.

در این میان سشوارهای نیمه حرفه ای هم بازار خوبی دارند و برای خیلی از خانوم هایی که نیازشان با سشوارهای کمی حرفه ای هم رفع می شود مناسب است.

توجه به سری های سشوار

به سری های سشوار خیلی دقت کنید، برخی از خانوم ها با دلیل داشتن موهای خاص نیاز به سری های خاص هنگام استفاده از سشوار دارند.

از طرفی سری های مختلف کارایی مختلفی هم دارند برخی سری ها متمرکز هستند و باد را به شکل تیز تری به موها منتقل می کنند و برخی از آنها هم حرارت را به خوبی روی موها پخش می کنند و موجب آسیب دیدگی موها نمی شوند.

منبع: سایت خریدیار

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟