تکنیک های ساده برای رفع سریع استرس

نفس شما ابزاری قدرتمند برای رهایی از استرس و احساس اضطراب کمتر است. برخی از تمرینات تنفسی ساده می توانند تغییرات مثبت و بزرگی در زندگی شما ایجاد کنند. برای بسیاری از ما استرس همراه با سردرد و خستگی است که در پایان یک روز پر استرس احساس می کنیم. نکات مهم برای موفقیت در کار و زندگی وجود دارد که یکی از آنها رفع سریع استرس است که برای رفع آن باید به تکنیک های زیر توجه کنید.

روش های رفع سریع استرس

برای رفع سریع استرس، باید نقاط آرامش طبیعی بدن را فعال کنید. این کار را با تمرینات تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، تمرینات ریتمیک و یوگا انجام دهید. تطبیق این فعالیت ها با زندگی شما می تواند به کاهش استرس روزانه، افزایش انرژی و خلق و خوی شما و بهبود سلامت روحی و جسمی شما کمک کند. بسیاری از تمرینات آرامش بخش فقط چند دقیقه طول می کشد. اگر زمان بیشتری دارید، با انجام آن به مدت 10 دقیقه یا بیشتر از حداکثر استفاده بهره مند شوید.

نفس عمیق

بیشتر مردم در قفسه سینه خود نفس های کوتاه و کم عمق می کشند. این امر می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب و کاهش انرژی شما شود. با این تکنیک، یاد خواهید گرفت که چگونه نفس های عمیق تر بکشید و بر دیافراگم خود تسلط داشته باشید. اول از همه، شما باید استراحت کنید. به پشت یا روی زمین دراز کشیده و یک بالش زیر سر خود قرار دهید. سپس باید از طریق بینی نفس بکشید.

برای رفع سریع استرس، باید خودتان را پر از هوا کنید. یک دست را روی شکم و دست دیگر را روی سینه قرار دهید. در حین دم، احساس کنید شکمتان بالا می رود. هنگام بازدم، شکم شما باید به سمت داخل کشیده شود. دست روی شکم باید بیشتر از دست روی سینه حرکت کند. سه نفس عمیق دیگر بکشید. سایت مجله چی یکی از بهترین پورتال های جامع دانستنی های زندگی می باشد.

تکنیک های ساده برای رفع سریع استرس

تمرکز روی نفس

همانطور که عمیق نفس می ‌کشید، از یک تصویر و کلمه در ذهن خود یا چیزی که دوست دارید استفاده کنید تا به شما کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید. اگر چشمان شما باز است، آنها را ببندید. چند نفس عمیق و طولانی بکشید. در حین انجام این کار، تصور کنید که هوا مملو از حس آرامش است.

برای رفع سریع استرس، هنگام دم، جمله “من با آرامش و شادی نفس می کشم” و هنگام بازدم جمله “استرس و تنش را آزاد می کنم” را در ذهن خود داشته باشید، این عمل را 10 تا 20 دقیقه ادامه دهید.

آرامش عضلانی

در این تکنیک هدف از بین بردن تنش یک گروه عضلانی است. عمل آرام سازی عضلانی به شما کمک می کند تا از نظر جسمی و ذهنی آرام شوید. ابتدا به راحتی روی زمین دراز بکشید. چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. ماهیچه های پای خود را منقبض کنید. در حین بازدم، تنش را در پاهای خود رها سازید.

در حین دم، ماهیچه های ساق پا را بکشید. با بازدم این تنش را رها کنید. بدن خود را بالا بیاورید. هر گروه عضلانی را منقبض نمایید. این تکنیکی است که پاها، شکم، قفسه سینه، انگشتان، بازوها، شانه ها، گردن و صورت شما را درگیر کرده و موجب رفع سریع استرس می گردد.

ماساژ

ماساژ می تواند به رفع سریع استرس، تسکین درد و کاهش تنش عضلانی کمک کند. چیزی که ممکن است از آن آگاه نباشید این واقعیت است که می توانید بسیاری از موارد مشابه را در خانه تجربه کنید. در پایان یک روز پرمشغله یا قبل از خواب، چند لحظه را به ماساژ خود اختصاص دهید تا به شما کمک کند آرامش خود را به دست آورید. برای افزایش آرامش، می توانید از روغن معطر و لوسیون معطر استفاده نمایید.

تکنیک های ساده برای رفع سریع استرس

خنده درمانی

وقتی می خندید، احساس اضطراب از بین می رود. عمل خندیدن برای سلامتی شما مفید است و همچنین به رفع سریع استرس کمک می کند. خندیدن اثرات مثبت زیر را بر بدن دارد؛

  • اکسیژن بیشتری را به بدن و اندام های شما می رساند؛
  • استرس را از بین برده و آرامش می بخشد؛
  • ماهیچه های شما را شل می کند و تنش را از بین می برد؛
  • در دراز مدت، خنده می تواند به بهبود سیستم ایمنی و خلق و خوی شما کمک کند.

کلاس های یوگا

یوگا به روشی محبوب برای کاهش استرس و ورزش تمدد اعصاب در میان تمام گروه های سنی تبدیل شده است. اگرچه سبک های یوگا متفاوت بوده، اما بسیاری از آنها یک هدف مشترک دارند؛ ایجاد آرامش برای بدن و ذهن و رفع سریع استرس. برای کسب راهکارهای دیگر می توانید از مطالب خواندی مجله چی بازدید نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟