ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان

ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان نوعی سازه هستند که عمر طولانی ندارند. این سازه های جدید دارای دو ورقه خارجی فولادی و یک ورقه عایق داخلی است. عایق میانی ساندویچ پانل ها از فوم تزریق شده است. ترکیبات این ساندویچ پانل ها قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند. این سازه های جدید برای پوشش دهی سقف ساختمان، دیوار ساختمان و… مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل ها دارای مدل های مختلفی هستند. ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل سردخانه ای و ساندویچ پانل کلین روم مدل های مختلف ساندویچ پانل ها هستند.

ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان

همانطور که گفته شد ساندویچ پانل های دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل ها است. محبوب ترین نوع ساندویچ پانل دیواری، پانل دیواری پیچ پنهان است. ویژگی های این محصول به قدری مهم و گسترده است که صنعتگران را بر آن داشته تا در طراحی و معماری ساختمان ها از این سازه ها استفاده کنند. ویژگی های این محصول آنقدر گسترده و خوب است که دیگر تردیدی در استفاده از آن نیست.

ساندویچ پانل دیواری و ساخت کانکس

یکی از مدل های ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل دیواری است. این نوع از ساندویچ پانل ها خود دارای انواع مختلفی است. این سازه های مدرن بر اساس نوع عایق و پوشش آن ها به چندین دسته مختلف تقسیم می شوند. این دسته ها شامل ساندویچ پانل دو رو ورق، ساندویچ پانل یک رو ورق، ساندویچ پانل پیچ مخفی و ساندویچ پانل های خاص است. یکی از بیشترین کاربردهای ساندویچ پانل دیواری، ساخت کانکس است. کانکس ‌ها یکی از انواع ساختمان‌ های پیش ساخته بسیار کاربردی هستند.

کاربرد ساندویچ پانل های دیواری

ساندویچ پانل ها سازه هایی مقاوم و در عین حال سبک هستند. این ویژگی ساندویچ پانل ها موجب شده است که این سازه کاربردهای گسترده و وسیعی داشته باشند. ساندویچ پانل ها در قسمت های مختلف صنعت ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد این سازه های مدرنیزه و طبیعی عبارتند از:

ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان

  1. ساختمان پیش ساخته مانند کانکس ها
  2. در دیوار سردخانه ها ی ثابت و متحرک
  3. در کلین روم ها مانند آزمایشگاه ها و اتاق عمل
  4. پارتیشن بندی
  5. دیوار سیلو ها و انبار ها
  6. دیوارساختمان های مسکونی

مزایای ساندویچ پانل ها و ساخت ساختمان پیش ساخته به کمک آنها

ویژگی ها و مزایای گسترده ساندویچ پانل ها باعث شده است تا از این سازه ها در ساخت ساختمان های مختلف نظیر ساختمان پیش ساخته استفاده شود. از بعضی از سازه ها نمی توان در مکان هایی مانند اتاق عمل استفاده کرد چرا که این محیط ها ، مکان هایی بسیار حساس هستند که نباید در معرض میکروب ها و باکتری ها باشند. این محیط ها نیاز دارند که باکتری زدایی شده و محیط فارغ از هر نوع میکروارگانیسم ها باشد.

سنگینی و وزن بالای سازه ها هم مناسب نیستند و این وزن بالا می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کنند. برای مثال در بلایای طبیعی اگر وزن سازه ها بالا باشد می تواند احتمال آسیب بنا و خطرات جانی را برای انسان به همراه داشته باشد.

این سازه ها علاوه بر وزن کم بسیار مقاوم هستند و می توانند استحکام بسیار بالایی را به سازه هایی که از ساندویچ پانل ها ساخته شدند بدهد. علت استحکام بالای این سازه ها نیز پستی و بلندی (فرو رفتگی و برآمدگی) آن ها است. ویژگی های این سازه ها عبارتند از:

  1. استحکام بالا
  2. اقتصادی و ارزان بودن نسبت به سایر سازه ها
  3. قابلیت نصب مجدد
  4. نصب سریع
  5. مقاوم در برابر حشرات، رطوبت و زنگ زدگی
  6. تنوع در رنگ بندی

قیمت ساندویچ پانل های دیواری

ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان

ساندویچ پانل ها بسیار متنوع هستند. ضخامت، نوع ورق و عرض معیارهایی هستند که باعث می شوند ساندویچ پانل ها دارای انواع مختلفی باشند و تنوع بسیاری داشته باشند. در نتیجه نمی توان لیست قیمت مشخصی برای این سازه ها ارائه داد. می توانید این سازه ها را از نمایندگی های فروش این سازه ها خریداری کنید. البته این محصول کاربردی را می توانید از فروشگاه های اینترنتی نیز خریداری کنید . البته سایت ها و فروشندگان آنلاین نماینده های فروش دارند که می تواند به شما در انتخاب و خریداری سازه مورد نظرتان کمک کنند.

پانل دیواری پیچ پنهان

رایج ترین نوع ساندویچ پانل های دیواری پیچ پنهان ها هستند. این نوع از پانل ها طراحی خاصی دارند. این طراحی به گونه ای است که محل اتصال در آن قابل رویت نیست و به صورت مخفی قرار دارد. این مخفی بودن محل اتصال باعث شده است که زیبایی سازه ها دو چندان شود.

از این پانل ها در اغلب سازه ها و ساختمان ها از آن ها استفاده می شود. همان طور که گفته شد ساندویچ پانل های پیچ پنهان بسیار محبوب هستند. علت محبوبت این پانل ها نسبت به سایر پانل ها نیز ویژگی های خاص و منحصر به فرد این سازه ها است.

ویژگی های پانل های پیچ مخفی

  1. وزن کم
  2. نصب آسان
  3. اقتصادی و ارزان بودن
  4. سرعت بالا در نصب
  5. بدون نیاز به تعمیر های پیوسته
  6. مقاومت بالا ( مخصوصا در بلایای طبیعی مانند زلزله)

کاربردهای پانل های پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری پیچ پنهان

  1. استفاده در ساختمان های پیش ساخته مانند کانکس ها
  2. در سردخانه های صنعتی
  3. در کلین روم ها
  4. در سقف های شیروانی و …

نکات مهم در نصب پانل ها

  1. برای نصب این پانل ها از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
  2. باید فاصله استاندارد بین پانل ها رعایت شود.
  3. از چسب های مخصوص برای درزبندی استفاده کنید.
  4. در هنگام نصب باید به نر و مادگی پانل ها توجه کرد تا آب بندی به درستی انجام بگیرد.
  5. باید نصابان از پیچ های واشردار خاص این پانل ها برای نصب استفاده کنند.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟