بررسی جدیدترین تکنولوژی های ساخت در صنعت درب و پنجره سازی upvc

در عصر امروز بسیاری از وسایلی که در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند، هوشمند و پیشرفته شده اند. به کمک علم بشر توانسته پله‌های یک زندگی مدرن و هوشمند را یکی یکی طی کند. شاید پیش خود فکر کرده اید که این مقوله تنها راجع به لوازم خانگی، اتومبیل و… است؛ اما کامل در اشتباه هستید. در حال حاضر صنعت درب و پنجره سازی نیز از این قاعده مستثناء نیست و وارد دنیای هوشمند شده است. در ایران در حال حاضر بهترین نوع درب و پنجره برای منازل، مدل upvc می باشد که امیدواریم با پیشرفت کارخانجات بزرگ در ایران تمام مدل های معرفی شده در این مقاله بزودی در دسترس عموم مردم قرار بگیرد. در برای اطلاع از انواع شیشه و پنجره جدید و هوشمند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی جدیدترین تکنولوژی های ساخت در صنعت درب و پنجره سازی upvc

تکنولوژی پنجره هوشمند

در حال حاضر شرکت‌های بزرگ مشغول تحقیق و ساخت شیشه‌های هوشمندی هستند که با تغییر کردن دما، شیشه از روشن به تاریک و یا بالعکس تغییر می‌کند! فناوری ای که در این شیشه‌ها به کار گرفته شده، به کمک یک فیلتر ترموکرومیک است. این فیلتر را درون یک پنجره دوجداره تعبییه می‌کنند. هدف از تولید چنین پنجره و شیشه‌هایی، جلوگیری از ورود بیش از حد نور خورشید، یو وی و گرمای بیش از حد است. در عوض هنگامی که نور خورشید کم می‌شود، رنگ این پنجره نیز روشن تر شده تا به متعادل سازی دما و نور محیط کمک کند. نکته قابل ذکر این است که این پنجره‌ها و شیشه‌ها، برقی نیستند! پس بدون هزینه برق و… می‌توان از این تکنولوژی بهره برد.

بررسی جدیدترین تکنولوژی های ساخت در صنعت درب و پنجره سازی upvc

خودتاریک؛ عنوان پنجره‌های پیشرفته

این نوع پنجره‌ها، مانند مورد قبلی نیست که خودکار به تاریک کردن شیشه‌ها اقدام کند. شما باید با فشردن یک دکمه این کار را انجام دهید و شیشه روشن و شفاف را به شیشه تاریک و مات تبدیل کنید. این مورد بیشتر در هواپیماها مورد استفاده قرار گرفته است و بر روی ساختمان‌ها یا خانه‌ها مستلزم تحقیق بیشتری است، که در حال انجام است. در این تکنولوژی پنجره ظرف 7 دقیقه با فشردن یک دکمه به رنگ تاریک و بالعکس تغییر می‌کند. یکی از تحقیقات در حال حاضر بر روی کم کردن این زمان و رساندن آن به مدت 3 دقیقه است. در اصل برای درک بهتر باید گفت که ولتاژ منفی یاعث تاریکی و ولتاژ مثبت باعث روشن شدن شیشه پنجره می‌شود.بررسی جدیدترین تکنولوژی های ساخت در صنعت درب و پنجره سازی upvc

پنجره‌های متمرکز کننده نور

همان طور که می‌دانید، پانل‌هایی وجود دارد که بر روی سقف ساختمان‌ها نصب می‌شود و با دریافت نور خورشید، در نهایت به تولید برق منجر می‌شود. پیشرفت بعدی در این مورد، ساخت پنجره با شیشه‌هایی است که این کار را بدون حضور پانل‌ها انجام دهد. این مورد بیشتر برای روشن کردن پنجره در خانه‌هایی که تاریک هستند، قابل استفاده خواهد بود. این تکنولوژی نیز در دست تحقیق و پیشرفت است و به زودی شاهد پنجره‌هایی هستیم که علاوه بر زیبایی، به جذب مادون قرمز و فرابنفش، و تبدیل آن به برق منجر می‌شود. پس در آینده ای نزدیک شاهد ساختمان‌ها و برج‌ها با پنجره‌های هوشمند خواهیم بود!بررسی جدیدترین تکنولوژی های ساخت در صنعت درب و پنجره سازی upvc

شیشه محافظ پرندگان

یکی از دلایلی که موجب مرگ پرندگان بسیاری در طول سال می‌شود، برخورد پرندگان به شیشه پنجره‌هاست. این مورد به دلیل دید بد آن‌ها اتفاق می‌افتد. در حاضر در حال ساخت پنجره‌هایی هستند، که با توجه به فناوری که در دل آن‌ها تعبیه شده، با بازتاب درست نور از شیشه به چشم پرندگان از این اتفاق ناگوار جلوگیری کنند. در این نوع شیشه‌‌ها، تکنولوژی به این صورت است که با توجه به دید فرابنفش توسط چشمان پرندگان، طیفی از این امواج را به پرندگان بازتاب می‌دهد و به راحتی می‌توانند تمام شیشه پنجره را مشاهده کنند.

سخن آخر

در نهایت باید گفت که با توجه به پیشرفت علم و فناوری با سرعت بالا، به زودی شاهد وسایلی خواهیم بود، که به راحتی می‌توان چندین نوع استفاده متفاوت از آن‌ها داشت. یکی از این موارد پنجره‌هایی است که قرار است در آینده ای بسیار نزدیک به صورت هوشمند طراحی شوند تا به صورت خودکار و حتی بدون استفاده از برق، در متمرکز کردن نور و تبدیل آن به برق، جلوگیری از ورود بیش از حد نور و فرابنفش، گرما و… نقش ایفا کنند. استفاده از این نوع شیشه‌ها در صرفه جویی انرژی نقش بسزایی دارد و می‌تواند در تابستان از گرم شدن بیش از حد خانه جلوگیری کند، تا نیازی به روشن ماندن کولر به صورت دائم نباشد. علاوه بر این اکثر این پنجره‌ها زیبایی خاص و منحصر به فردی را در آینده به ساختمان‌ها و برج‌ها هدیه خواهند داد. از این که با ما همراه بودید، سپاس گزاریم.

شما برای سفارش طراحی و ساخت پنجره های upvc اصیل و باکیفیت میتوانید به شرکت های بزرگ با تاریخچه اثبات شده مراجعه کنید که از نمونه های این شرکت های میتوان به رادین وین اشاره کرد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟