تفاوت بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی

در دنیای ساخت و ساز، کاربران اغلب از اصطلاحات کانکس صنعتی و کانکس پیش ساخته ساختمانی به جای یکدیگر استفاده می کنند. این به این دلیل است که اکثر مردم از تفاوت های ساخت این دو سازه بی اطلاع هستند. در این مقاله قصد داریم این دو نوع ساخت و ساز را تعریف کنیم و فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی را مشخص کنیم تا بتوانیم یک انتخاب و خرید کانکس مناسب داشته باشیم.

به لحاظ ساختار هر دو کانکس به صورت پیش ساخته هستند. چون در کارخانه ساخته می شوند. با این حال تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که در ادامه به فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی خواهیم پرداخت.

تفاوت بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی

کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی چیست؟

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در شیوه ساخت آنهاست. ساخت کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی به ایجاد پانل ها و ماژول های پیش ساخته در یک محیط کنترل شده و مانند کارخانه اشاره دارد. سازه ها انواع مختلفی دارند که از طریق پیش ساخته ساخته می شوند و کانکس های ساختمانی یا ویلایی تنها یکی از آنهاست.

امروزه ساخت و سازهای پیش ساخته یکی از محبوب ترین اشکال ساخت و ساز است. این یک روش ساخت و ساز سازگار با محیط زیست محسوب می شود؛ زیرا زباله های تولید شده از این ماژول ها برای بازیافت در خود کارخانه می روند. هیچ اختلالی در سایت وجود ندارد؛ زیرا سازه ها در یک کارخانه تولید می شوند. زمان کمتری برای ساخت ساختمان های پیش ساخته نسبت به ساختمان های سنتی نیاز است. از این رو، ساخت و ساز مقرون به صرفه نیز است. ساخت سازه مدولار و ساخت پانلی انواع مختلف ساخت و ساز پیش ساخته هستند.

فرق بین کانکس صنعتی با ویلا و ساختمان پیش ساخته در این است که پس از ساخت کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در کارخانه، ماژول ها حمل شده و در محل مونتاژ می شوند. این ماژول ها اساساً واحدهای ساختاری جعبه مانند هستند که پس از مونتاژ، کل ساختار را تشکیل می دهند.

کانکس صنعتی چیست؟

همان طور که اشاره شده کاروان یا کانکس صنعتی هم به صورت پیش ساخته است. اما فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی این است که سازه صنعتی بر خلاف کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی به طور کامل در کارخانه تولید شده و سپس به صورت یکجا برای نصب در محل مورد نظر فرستاده می‌شود. کانکس ‌های صنعتی سازه ‌هایی یکپارچه هستند که برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد و متریال

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در جنس و متریال ساخت آن است. در ساخت نوع پیش ساخته از مواد مختلفی مانند پی وی سی، ورقه های فولادی، بتن و چوب استفاده می شود. اما کانکس صنعتی به طور معمول از فلزاتی مانند آهن و گالوانیزه ساخته می گردد.

مدت عمر

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در مدت زمان عمر آنهاست. کانکس صنعتی به خاطر متریال به کار رفته در آن عمر کمتری نسبت به سازه ساختمانی دارد. مقاومت پیش ساخته های ساختمانی بالاتر از نوع صنعتی است.

تفاوت بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی

نوع کاربرد

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در نوع کاربرد آنهاست. نوع صنعتی آن بیشتر برای کانکس نگهبانی، کانکس خدمات شهری، کانکس فروشگاهی و غرفه کسب و کار استفاده می شود. در حالی که نوع پیش ساخته ساختمانی برای موارد مسکونی کاربرد دارد.

امکان جابجایی

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در امکان جابجایی آنهاست. کانکس های صنعتی بعد از نصب هم به راحتی قابل حمل و نقل و جابجایی هستند. اما نوع پیش ساخته ساختمانی بعد از نصب و مونتاژ در محل امکان جابجایی ندارد.

حجم و وزن

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در حجم و وزن آنهاست. نوع پیش ساخته ساختمانی در پایان سازه سنگین تر از کانکس های صنعتی خواهد بود. این تفاوت وزن به علت جنس مواد به کار رفته در این دو نوع سازه است.

زمان نصب

فرق بین کانکس صنعتی با کانکس پیش ساخته ساختمانی یا ویلایی در مدت زمان مونتاژ و نصب آنهاست. از آنجایی که کانکس صنعتی به صورت آماده است زمان نصب آن کم خواهد بود. اما مدل پیش ساخته ساختمانی نیاز به مونتاژ قطعات و نصب دارد که این کار به زمان بیشتری نیاز دارد. برای اطلاع از قیمت کانکس با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟