تفاوت کابینت پلی گلاس با های گلاس

تفاوت کابینت پلی گلاس با های گلاس

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه در اصفهان مهمترین مسئله، انتخاب نوع کابینت و سازگاری آن با دکوراسیون دیگر قسمت‌ها در خانه است. از این میان، کابینت‌های هایگلاس و پلی گلاس به دلیل جذابیت ظاهری که دارند، بسیار محبوب شده اند. به همین دلیل نیاز است که شما تفاوت کابینت های گلاس با پلی گلاس را بدانید تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط مختلف در محیط، بهترین گزینه را انتخاب کنید. پس با ما در این مقاله همراه شوید تا اطلاعاتی را درباره تفاوت کابینت پلی گلاس و هایگلاس در اختیار شما قرار دهیم.

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت هایگلاس یکی از کابینت‌های محکمی‌ است که با مغزی ام دی اف ساخته شده و روکشی از پلی استر یا وینیل دارد. کابینت های گلاس در اصفهان و دیگر شهر‌های ایران به عنوان یک گزینه محبوب شناخته می‌شود؛ زیرا ظاهری شیک و براق دارد و در برابر رطوبت یا حرارت بسیار محکم است. همچنین به دلیل داشتن لبه‌های گرد، برای کودکان هم گزینه ایمنی به شمار می‌رود.

کابینت پلی گلاس چیست؟

کابینت پلی گلاس هم بر پایه ام دی اف ساخته شده است؛ اما رویه‌ای از جنس ملامین دارد که هر دو طرف آن را در بر گرفته و برای تزیین، یک ورق پلی استر بر روی آن قرار می‌گیرد. ورق‌های پلی استری که در کابینت‌های پلی گلاس استفاده شده‌اند، شفاف هستند و ظاهر این کابینت‌ها را براق می‌کنند. همچنین مقاومت آن‌ها را در برابر رطوبت یا ایجاد خراش افزایش خواهند داد.

تفاوت کابینت هایگلاس با پلی گلاس چیست؟

در معرفی انواع کابینت آشپزخانه معمولا کابینت‌های های گلاس و پلی گلاس از اولین گزینه‌هایی هستند که به عنوان بهترین‌ها معرفی می‌شوند. اما این دو نوع کابینت، تفاوت‌هایی دارند که عبارتند از:

تفاوت کابینت پلی گلاس با های گلاس

تفاوت کابینت پلی گلاس و هایگلاس در نحوه ساخت

هر دو کابینت هایگلاس و پلی گلاس با استفاده از مغزی ام دی اف ساخته می‌شوند؛ اما تفاوت آن‌ها در این است که در ساختار مدل‌های پلی گلاس، ابتدا یک لایه ملامین بر روی هر دو سمت کشیده شده و سپس از پلی استر استفاده می‌شود. اما در کابینت های گلاس، روکشی به اسم پلکسی گلاس مورداستفاده قرار می‌گیرد که به صورت مستقیم بر روی ام دی اف گذاشته می‌شود.

تفاوت‌های ظاهری کابینت های گلاس و پلی گلاس

با توجه به تفاوتی که در شیوه ساخت و مواد استفاده شده در ساختار این کابینت‌ها وجود دارد، ظاهر آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. کابینت پلی گلاس ظاهری از نظر شفافیت و صیقلی بودن، نسبت به هایگلاس در سطح بالاتری است و معمولا تنوع رنگی بیشتری هم دارد. با این حال کابینت هایگلاس بازتاب نور کمتری دارد و برای خانه‌هایی که پنجره زیادی داشته یا رنگ آن‌ها بیش از حد روشن است، مناسب‌تر خواهد بود.

مقایسه میزان مقاومت کابینت های گلاس و پلی گلاس

یکی دیگر از تفاوت‌های کابینت های گلاس و پلی گلاس در میزان مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت، حرارت و خش است. از آنجا که جنس روکش به کار رفته در این دو نوع کابینت تقریبا یکسان است، مقاومت و آسیب پذیری آن‌ها هم در برابر خط و خش، برابر خواهد بود. به عبارت بهتر، هر دوی این کابینت‌ها در برابر خراش برداشتن آسیب پذیر هستند و باید از روکش براق آن‌ها محافظت کنید. با این حال در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و می‌توانید با دستمال خیس، به سادگی آن‌ها را تمیز کنید. اما باید بدانید که کابینت های گلاس در برابر حرارت مقاومت کمتری دارد و ممکن است دچار تغییر رنگ شود.

تفاوت کابینت های گلاس با پلی گلاس از نظر ایمنی

کابینت‌های پلی گلاس معمولا لبه‌های تیزی دارند؛ به همین دلیل برای کودکان خطرناک هستند یا ممکن است در زمان باز و بسته شدن، به دستان شما آسیب بزنند. اما در کابینت‌های های گلاس، از یک لایه پلاستیکی در لبه درب‌ها و همه قسمت‌های تیز استفاده شده که ایمنی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با توجه به این مورد، برای افرادی که بچه دارند یا مکان‌هایی که کودکان در آنجا رفت و آمد می‌کنند، استفاده از کابینت های گلاس گزینه بهتری خواهد بود.

تفاوت قیمت کابینت های گلاس و پلی گلاس

تفاوت کابینت پلی گلاس با های گلاس

شاید مهمترین بخش مقایسه کابینت های گلاس با پلی گلاس، مربوط به قیمت آن‌ها باشد؛ زیرا این موضوع در تصمیم گیری نهایی بسیار اهمیت دارد. از این نظر، کابینت پلی گلاس در مقایسه با هایگلاس قیمت بسیار بالاتری دارد. زیرا نصب دو لایه روکش بر روی مغزی ام دی اف و ساخت این ورق‌ها، نیاز به دستگاه‌های خاصی دارد. همچنین برش ورق‌ها و تبدیل کردن آن‌ها به کابینت هم نیازمند تخصص و دقت ویژه ای است که هزینه ساخت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بنابراین هم هزینه ساخت کابینت پلی گلاس نسبت به های گلاس بالاتر است و هم دستمزد کابینت ساز در این صورت بالاتر خواهد رفت.

تفاوت در محل نصب

با توجه به اینکه میزان مقاومت کابینت های گلاس و پلی گلاس در برابر رطوبت و حرارت متفاوت است، شما باید در زمان انتخاب، به آب و هوای محل نصب هم دقت ویژه ای داشته باشید. برای مثال اگر در جای مرطوبی هستید، بهتر است به سراغ کابینت پلی گلاس بروید؛ زیرا کابینت های گلاس با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت، آسیب جدی‌تری خواهد دید. همچنین اگر در جایی هستید که آلودگی زیادی وجود دارد، باز هم استفاده از کابینت پلی گلاس توصیه می‌شود. زیرا زودتر تمیز خواهد شد و جای لک بر روی آن باقی نمی‌ماند. اما برای محیط‌های خشک با آب و هوای معتدل و معمولی، مانند اصفهان یا تهران، استفاده از کابینت های گلاس بهتر است و برایتان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

تفاوت در اکسسوری‌‌های استفاده شده

شاید با خودتان فکر کنید که جنس کابینت تاثیری در انتخاب نوع دستگیره‌ها و لولا‌ها نخواهد داشت؛ اما باید بدانید که این موضوع اشتباه است. از آنجا که کابینت‌های هایگلاس در برابر خراش آسیب پذیری بیشتری دارند، توصیه شده که از دستگیره‌هایی با لبه‌های تیز برای آن‌ها استفاده نکنید. همچنین به سراغ لولا‌ها یا دستگیره‌هایی نروید که در زمان باز و بسته شدن، اصطکاک زیادی ایجاد کرده و باعث ایجاد ساییدگی در چوب می‌شوند. در این حالت، بهتر است از دستگیره‌های مخفی یا خطی استفاده کنید. همچنین برای کابینت پلی گلاس هم باید از لولای گازور استفاده کنید که با باز و بسته شدن، جای پیچ‌های آن گشاد نشود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت کابینت پلی گلاس با های گلاس پرداختیم و گفتیم که هریک از این‌ها در چه جایی مناسب هستند. در هر دو صورت برای نصب و اجرای این کابینت‌ها نیاز به نیروی متخصص و تیم حرفه ای دارید؛ به همین دلیل باید بهترین شرکت طراحی دکور در اصفهان را انتخاب کنید که تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد. برای این کار به سراغ بررسی نمونه کار‌های شرکت بروید و حتما در طی یک جلسه حضوری، با کارشناسان صحبت کنید تا بتوانید درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
2.3/5 - (3 امتیاز)